Inlägg från: Småland09 |Visa alla inlägg
  • Småland09

1/8 -2009!!

Halloj, här är ni ju
    Kikar in så sällan nu... Är SÅ glad idag! Det strulade som 17 med vårt boende kvällen innan bröllopet men fick idag meddelande att det ordnar sig och vi kommer kunna bo där kvällen innan också. Det gör att vi kommer kunna ta det lugnt, slippa åka ett par mil färdigfixade och kommer dessutom kunna kika på bra fotograferingsplatser kvällen innan med vår fotograf..

Inte långt kvar och mer o mer saker börjar falla på plats.. Har köpt en underkjol till klänningen, vet inte ALLS om det kommer passa, har inte provat än då denna veckan har varit helveeeetisk på jobbet.. Jobbar t o m den 28e, sedan bär det av till Småland för att fixa snittar och göra i ordning det sista.. heeelt galet att man ska GIFTA sig så SNART!!!! så vuxet *skrattar*

• Småland09

Vi kommer fotograferas innan bröllopet, vår vigsel är 15.00 så vi kände att det var bättre att göra det innan, men vi kommer stanna kvar lite extra vid kyrkan och ta lite extra bilder där..

Fick sms igår att min ring var färdig att hämtas ut.. *nervöst* vet inte alls om jag kommer gilla den, är skitnervös att den ser för "mesig" ut. M2b säger att det bara är att jag har den över bröllopet då coh så får jag göra ändringar sedan så jag får väl göra så då.. frågan är hur dyrt det blir..
    (har designat den själv och har inte sett den färdig)..

Annars rullar det på. min mamma har tagit på sig en massa saker nu så hon har löst rätt mkt,sååå skönt.. Ska åka till hemorten imorgon och lämna vår kisse där (de ska passa henne över bröllopet och bröllopsresan). Nästa helg åker vi på ett bröllop och sedan helgen efter det är det vårt bröllop! Shit vad mkt det är att fixa!!

• Småland09

Vita Rosen skrev 2009-07-20 09:09:02 följande:

Jag satt och pysslade lite igår kväll då jag hade tråkigt. Jag gjorde färdigskrivna kuvert med våran adress och la i en tom CD skiva.La dem i en korg och skrev en lapp:Hjälp oss föreviga våran bröllopsdag!Ta många kort, bränn CD:n och skicka till oss Tack!Hoppas vi får tillbaka många roliga foton av våra nära och kära
    Vi ska oxå ha CD-skivor för folk att bränna kort på. Tycker det är en bra ide

Idag har en massa lossnat för mig. Har pratat med prästen (planerar bröllopet på 40 mils avstånd och prällen har varit på semester så vi har inte hörts än), han var SUPERtrevlig och så laidback, skämtade och så. Fick jättebra vibbar!!

Sedan så pratade jag med festlokalen/hotellet och hon som jag pratade med sa att de skulle försöka få i ordning rummen så folk kan checka in vid 12 istället för 15 som är vanligt..
    Var hos mina föräldrar i helgen (ca 5 mil från kyrkan) och lämnade vigselringarna och gästboken där, ville inte lämna ifrån mig klänning o sånt än men har fått ner några saker i alla fall..
    Shit, det är inte lång tid kvar nu!!!
  • Småland09

Jag tar hans namn, mitt är vanligt, hans är det bara runt 20 som heter i Sverige.. Jättekonstigt dock!! satt o övade underskrift, det är jättekonstigt! 9 dagar kvar nu!!

Försöker få ordning på vårt festprogram och hade ritat upp en bordsplacering i Paint (som jag har i mittenarket i festprogrammet), men så tänkte jag leka med den som finns här, men här går ju inte att snedställa bord... lite dåligt tycker jag faktiskt.. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få det snyggt :-S

• Småland09

men shit tjejer! nu är det snart dags, 5 ynka små dagar kvar och sedan blir vi fruar... sitter o krånglar med festprogrammet, måste printas innan vi åker till mina föräldrar för deras printer är sönder.
    Det är egentligen det mesta jag är nervös för, resterande är mest roligt pirr
    Var på bröllop nu i helgen och det var så vackert!!! hoppas mitt eget bröllop blir lika fint

• Småland09

Kollade väderprognosen för lördag för den delen av Småland vi gifter oss i och det var 16 grader o regn... surt!!!
    Tur vi har ett snyggt brudparaply då, men trist, lär inte bli så roliga bilder Får hoppas på uppehåll precis när vi ska ta kort...

• Småland09

Satt uppe till 1 inatt o gjorde klart festhäften, åkte 35 av de 40 mil vi har till kyrkan hemifrån igår (bor hos mina föräldrar nu sista dagarna).
    Idag har mamma o jag varit på stan o handlat smink o lite smågrejer (priser till de som vinner pysslet i festhäftena osv).. Så skönt att ha det gjort. Imorgon bär det av till festlokalen där vi ska bo över imorgon natt tillsammans med brudföljet. Vi ska upp tidigt på lördag o fixa allt o sticka iväg o ta kort sedan.

Kommer nog inte hinna skriva mer här innan så jag önskar alla en SUPERHÄRLIG och glad dag på lördag!!

• Småland09

Vilken dag! På fredagen SPÖREGNADE det och jag var lite orolig då jag bara hittat fotoställen utomhus, men solen strålade och det var lagom varmt (så man inte svettades).. Min frissa gjorde håret så vackert, sminket var perfekt (höll hela dagen!) och jag fick stora tårar i ögonen i kyrkan när min kompis sjöng (blinkade dock bort dem haha)..
    Festen var underbar, det var så lyckat, allt var perfekt.. Jag är bara så himla lycklig just nu!!!
    Imorgon bär det av på bröllopsresa... ska bli underbart!!!

• Småland09

Kollar här ibland med.. har lagt ut en annons om att sälja en underkjol jag köpte men aldrig använde.. hoppas på att någon köper den, men men.. vi får se.. Annars är det fullt upp, jobb o så.. imorgon är det en månad sedan vi gifte oss hörni!

Svar på tråden 1/8 -2009!!