Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

1/8 -2009!!

ChristLin skrev 2009-07-09 09:02:00 följande:
    Vaknade nyss, regnet öser ner... Suck!Förra och förrförra veckan har det varit helt underbart väder (okej, lite väl varmt kanske) med sol och klarblå himmer varenda dag. Men nu när vi har semester, två futtiga veckor, så är det bara skitväder. Vore väl okej om det var molnigt men uppehåll för då kunde vi ändå hållit på och renoverat på huset. Vi ska sätta upp stuprör och hängrännor, vi har lagt nytt tak. Jaja, inte mycket man kan göra åt vädrets makter.Ska strax hoppa in i duschen, sen bär det av hem till mina blivande svärföräldrar. Jag och blivande svägerskan ska provbaka tårtan. Hon är duktig på sånt så jag hoppas det går bra. Jag har kollat ut en bild på nätet hur jag vill att den ska se ut, och beställt hem grejer från tartdecor.se.
    Här öser det med ner, å jag som ska storstäda idag inför bröllopet, ska ju både putsa fönster å damma å skura golv, å tvätta....hmm hoppas det blir uppehåll snart, så jag kan fortsätta...

Vad spännande med tårtan, du får se till å ta kort på den, så vi andra får se hur fin den blir
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-09 20:57:58 följande:
    Nu tror jag att vi har lyckats med potatiskakan... Hoppas det känns lika bra imorgon när den är kall imorgon....hoppas hoppas hoppas
    Vi håller tummarna Vad gjorde du annorlunda den här gången?
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-09 21:40:27 följande:
    Jag tog ett av de recept jag hade testat innan o tog bort palsternackan i det o det verkar som att den håller mer ihop o smaken är mer lättsam... Så lilla ja hoppas att den håller ihop när ja ska skära i den imorgon.Sen har jag också haft skorna på mig lite ikväll...min blivande gillade min stil...vita högklackade skor, joggingbyxor o linne... SNYGGT!! Har även börjat klippa till monogramen som ska vara på vigsel o festprogramen...Funderar fortfarande på utgångsmusik men vi får se vad gubben säger om Uffe.....
    Hahaha ja det låter ju väldigt snyggt

Aha, jo det är klart, sen kanske inte alla gillar palsternacka heller, för smaken är ju lite speciell. Då håller vi tummarna för att det fungarar
  • SaraPayam
    ChristLin skrev 2009-07-10 08:41:21 följande:
    Oh, ny dag med regn, how lovely! Eller inte... Hehe!Jag försöker förgäves också gå in mina skor, det känns lite hopplöst, de är i fuskskinn. Jag tror inte de kommer gå ut sig så det blir sköna. Nu har jag funderat på att beställa nya skor på nätet, har inte hittat några fina i de butiker som finns i närheten. Men om jag ska beställa så måste jag ju göra det nu!!! Ifall de inte passar måste jag hinna returnera dem.Vi provbakade tårtan igår, det gick rätt bra. Ska lägga upp någon bild i mitt galleri så fort jag klurat ut hur man för över bilder från mobilen. Glömde tyvärr kameran hemma så bildkvaliteten är nog inte den bästa.Det kändes bra att vi provbakade för det är några saker vi måste tänka på till den "riktiga" tårtan. Vi måste kavla sugarpasten lite tjockare så den inte spricker och översta tårtan måste göras mycket mindre så att det blir symmetriskt. Måste försöka få tag på de som har hand om festlokalen så vi kan komma dit och kolla så att borden går att placera som vi täkt dem. Behöver kika lite på vad det finns för uppläggningsfat och liknande också.
    Men du, har du testat å få in dem med fuktiga strumpor? Försök det annars, för det är ju det som skoaffärerna rekomenderar, å fungerar inte det så är det nog bäst å leta efter andra skor.

Vad hade ni mer i tårtan annars?

Jo det är nog bra å kolla upp det, så ni vet vad som finns
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-10 10:29:33 följande:
    Uppdatering på potatiskakan...det FUNKADE!! JIPPI Glad som en speleman är ja!!!Hur går det SaraPayam med er utgångsmusik?? Vad tror dom om vår??
    Hahaha vad härligt
    Ja du vi har inte hunnit å prata om det. M2b har jobbat hela veckan & jag städade 12 timmar igår, så det fanns liksom ingen tid Så får ta upp diskussionen idag
    Den är ju jättefin, å det är ju precis lagom takt å gå ut i Då det blir nog jättebra.
  • SaraPayam

Vita Rosen skrev 2009-07-10 11:28:20 följande:

måste frågafuktiga strumpor??? Ska det göra att man onte får skavsår, eller går dem ut sig då?
    Hahaha det gör att skorna töjer sig lite mer
  • SaraPayam

ChristLin: Wow vilken fin tårta, den ser verkligen inte "hemmagjord" ut. Ni är ju superduktiga

Småland09: Hahaha ja jag känner igen det där, det känns sååå vuxet Härligt att det löste sig med boendet.

Mrs Baom: Vad skönt att det bara är å flytta in, det är ju perfekt Hur stort är huset? Hahaha det där tipset gav jag med Men har aldrig testat det själv, så jag vet inte om det hjälper, men de i bröllopsaffären sa att man kunde göra så i alla fall

Mns: Gummistövlar?! Ska du ha det på vigseln?

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-12 18:25:44 följande:
    Är nyfis...hur har ni gjort era placeringkort?? Vet inte hur jag ska utforma våra....
    Det finns bild på våra i galleriet
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-07-13 21:06:48 följande:
    Har redan börjat tänka på kläderna på smekmånaden....2 sköna veckor på Maldiverna blir det. Kolla in den vita gudinneklänningen längst bak i galleriet på den här sidan. WOW!www.hdtrfashion.seMailade direkt och frågade vad den kostar... helt perfekt ju!Någon som vet var man hittar liknande förresten? om den nu skulle vara svindyr :(
    Jättefin klänning
    Maldiverna låter jättehärligt, vi ska till Egypten i 2 veckor, idag fick jag veta att jag får ledigt under de veckorna, är sååå glad för det, det har ju vart så ovisst innan, men äntligen kan man putsa ut
  • SaraPayam

I helgen det vart fullt ös, jag har jobbat å sen på eftermiddagarna har vi träffat våra toastmastrar å planerat allt som har med bröllopet å göra, så nu känns det toppen

Hur går det för er andra?

Svar på tråden 1/8 -2009!!