Inlägg från: SommarNoll9 |Visa alla inlägg
  • SommarNoll9

1/8 -2009!!

Majas mamma skrev 2009-07-23 11:03:37 följande:

Låter härligt! Jag fick en rolig grej på min möhippa i lördags, en Ego-bok. Mina kära vänner hade skickat runt boken i Sverige, så släkt, vänner och kollegor på olika håll fyllt i en massa positiva saker om mig.
    Vad kul! Det är ju superkul att ha kvar! Jag fick presenter från alla och så hade dom skrivit en "ledtråd" på så jag fick gissa vem som köpt det. Alla hade verkligen hittat personliga presenter som represtenterade ett gemensamt minne
  • SommarNoll9

Kul för er som blev hippad igår, låter som ni alla är nöjda!

Min sambo blev ivägdragen på svensexa igår så han är lagom mör idag

Jag har vikt och fixat framsidan till festprogrammen i helgen. Nu ska bara innehållet skrivas ut och häftas fast.

• SommarNoll9

Ja nu är det verkligen nära! Skrev att-göra-listor för varje dag denna vecka så vi inte glömmer något. Jag fick en släng av panik igår kväll när jag skrev listorna men insåg ganska snabbt (när sambon lugnat ner mig) att det inte är så himla mycket. Det känns bara så eftersom vi gör det mesta på kvällarna då sambon jobbar hela dagarna. Idag eller imorgon ska min kompis provsminka mig så vi ser hur lång tid det tar. Sedan är det bara smågrejer att fixa som inte tar någon längre stund. Ikväll blir det nog att fortsätta med festhäftet. Det är bara lite smågrejer kvar i det, sedan kan det skrivas ut. Och jag ska såklart korrekturläsa det noga. Är ju lärare i svenska och svenska som andraspråk så jag vill inte gärna att det är några stavfel

Imorgon ska vi unna oss att gå ut och äta med vänner. Blir skönt att tänka på något annat och bara vara en kväll. Sonen ska få vara med farmor och farfar och sina kusiner tills på torsdag kväll så då slipper han vara mitt uppe i allt fixande.

Hur gör ni andra med gästbok? Och om ni har, vad har ni köpt för någon och vad skriver ni i den?

• SommarNoll9
    Småland09 skrev 2009-07-28 08:42:31 följande:
    Kollade väderprognosen för lördag för den delen av Småland vi gifter oss i och det var 16 grader o regn... surt!!! Tur vi har ett snyggt brudparaply då, men trist, lär inte bli så roliga bilder Får hoppas på uppehåll precis när vi ska ta kort...
    Ja här uppe i Umeå ser det inte heller lovande ut för lördagen 19 grader och regn, men bara 0,7 mm under hela dygnet så förhoppningsvis blir det uppehåll iaf. Vi som har planerat att ha vigseln ute får nog flytta in den... men är det uppehåll, inte storm och inte svinkallt så kör vi ute. Fotograferingen kommer att ske under en bro här i stan om det är regn så det blir nog bra. Men jag vill ju ha sol på lördag!!
  • SommarNoll9
    annafogel skrev 2009-07-28 08:44:06 följande:
    Min mamma berättade igår att hon köpt ett fint block där tanken var att alla skulle rita en bild av oss (inget snyggt utan bara för kul) eller så kan man ju om man inte vill det skriva nånting, så det kommer bli vår "gästbok"
    Vilken bra idé! Såg igår på Maxi att de hade en sådan där "mina vänner-bok" för vuxna. Skulle varit kul men det var så himla mycket man skulle fylla i... men man kanske kan sno idén och några punkter
  • SommarNoll9

Hur häftar ni häftena? Har jagat en häftapparat som har ett "häftdjup" på mer än 10,5 cm idag men utan framgång. Eller jo det finns, om man vill betala dryga 1000-lappen för den, men det känns inte aktuellt...

Sitter för övrigt som bäst och viker festhäftena Vi köpte ny skrivare som skriver ut fram och baksida utan att man måste vända papperet manuellt, rätt skönt. Men den är rätt långsam ändå, så vi lär ju inte hinna skriva ut alla häften ikväll... blir att sitta torsdagkväll också, men det är ju lugnt

• SommarNoll9

Jag jobbar ju också på skola Men på vuxenutbildning och med distansundervisning... dock har vi även en gymnasieskola så jag ska be en kollega kolla imorgon om det finns så får jag åka dit och låna en.

• SommarNoll9
    Saggezza skrev 2009-07-29 09:50:15 följande:

Jag köpte en sådan på panudro för inte mycket alls. Kommer inte ihåg exakt men kanske 200 spänn eller i närheten. Helt klart värt det...
    Okej, får kika i "pysselaffärer" på stan och se om jag hittar någon där.
  • SommarNoll9

Här skriver vi ut festprogrammen fortfarande. Helt sjukt vilken tid det tar! Är hemskt tacksam att vi har en skrivare som skriver ut på båda sidorna och vänder blanden själv så man slipper göra det manuellt.

Idag ska jag fixa naglarna, hämta alkoholen, köpa en gästbok och förhoppningsvis en häftapparat Ikväll blir det att fixa med musiken, fortsätta med häftena och så ska jag göra två pajer. Mycket som ska hinnas med men det går nog bra.

Vädret har sett lovande ut men idag har de ändrat prognosen för jag vet inte vilken gång i ordningen. Så nu verkar det bli mulet och risk för regn...

• SommarNoll9

Nu är det inte många timmar kvar tjejer!!! Vi har dukat och fixat det sista idag så nu ikväll är det rätt lugnt, känns skönt.

Har inte hunnit bli nervös heller

Ha en fantastiskt underbar dag imorgon nu allihop så hörs vi till veckan och rapporterar

• SommarNoll9

Hade en fantastiskt underbar dag och kväll igår!! Kunde inte blivit bättre. Inte en regndroppe på hela dagen och lagom till vigseln lättade molntäcket upp och solen kom fram

Känns helt underbart att vara fru. Ville dock att kvällen aldrig skulle ta slut. Alla gästerna var så nöjda och tyckte att det var en supertrevlig bröllopsfest.

Vigseln hade vi utomhus vid sjön och den var perfekt. Brudskål och mingel ute i solskenet, sedan grymt god mat och gott vin. Härliga tal som lockade både tårar och skratt. Lite lekar efter tårtan och sedan dans några timmar. Helt enkelt en alldeles alldeles underbar dag!

• SommarNoll9
    20090801 skrev 2009-08-04 14:17:23 följande:
    Nu finns det bilder i galleriet.
    Så fina ni var!!

Jag går runt som i lyckorus och tänker tillbaka på vilken fantastisk dag vi hade i lördags!! Längtar tills bilderna från fotografen kommer. Har ju redan sett många bilder som familj och släkt tagit, och vi var såklart hur fina som helst
  • SommarNoll9
    20090801 skrev 2009-08-10 18:45:19 följande:
    Det känns toppen att vara fru och som pricken över i:et så tog jag en gravtest igår som var positiv.
    Grattis!!
  • SommarNoll9

Jag är här lite nu och då, men kommer nog inte hänga kvar så länge till.

Vi får in bilder från släkt och vänner hela tiden så snart badar vi i foton från bröllopet De flesta bilderna från dem är ju rätt lika men tagna i olika vinklar så det är ju trevligt Vår dator är dock just nu på lagning så maken har inte kunnat redigera några av bilderna vi ska framkalla. Men snart så ska det fixas och likaså tackkort!

• SommarNoll9

Just ja, idag har vi varit gifta en hel månad!!!

Svar på tråden 1/8 -2009!!