1/8 -2009!!
Majas mamma skrev 2009-07-23 11:03:37 följande:
Majas mamma skrev 2009-07-23 11:03:37 följande:
Kul för er som blev hippad igår, låter som ni alla är nöjda!
Min sambo blev ivägdragen på svensexa igår så han är lagom mör idag
Jag har vikt och fixat framsidan till festprogrammen i helgen. Nu ska bara innehållet skrivas ut och häftas fast.
Ja nu är det verkligen nära! Skrev att-göra-listor för varje dag denna vecka så vi inte glömmer något. Jag fick en släng av panik igår kväll när jag skrev listorna men insåg ganska snabbt (när sambon lugnat ner mig) att det inte är så himla mycket. Det känns bara så eftersom vi gör det mesta på kvällarna då sambon jobbar hela dagarna. Idag eller imorgon ska min kompis provsminka mig så vi ser hur lång tid det tar. Sedan är det bara smågrejer att fixa som inte tar någon längre stund. Ikväll blir det nog att fortsätta med festhäftet. Det är bara lite smågrejer kvar i det, sedan kan det skrivas ut. Och jag ska såklart korrekturläsa det noga. Är ju lärare i svenska och svenska som andraspråk så jag vill inte gärna att det är några stavfel
Imorgon ska vi unna oss att gå ut och äta med vänner. Blir skönt att tänka på något annat och bara vara en kväll. Sonen ska få vara med farmor och farfar och sina kusiner tills på torsdag kväll så då slipper han vara mitt uppe i allt fixande.
Hur gör ni andra med gästbok? Och om ni har, vad har ni köpt för någon och vad skriver ni i den?
Hur häftar ni häftena? Har jagat en häftapparat som har ett "häftdjup" på mer än 10,5 cm idag men utan framgång. Eller jo det finns, om man vill betala dryga 1000-lappen för den, men det känns inte aktuellt...
Sitter för övrigt som bäst och viker festhäftena Vi köpte ny skrivare som skriver ut fram och baksida utan att man måste vända papperet manuellt, rätt skönt. Men den är rätt långsam ändå, så vi lär ju inte hinna skriva ut alla häften ikväll... blir att sitta torsdagkväll också, men det är ju lugnt
Jag jobbar ju också på skola Men på vuxenutbildning och med distansundervisning... dock har vi även en gymnasieskola så jag ska be en kollega kolla imorgon om det finns så får jag åka dit och låna en.
Här skriver vi ut festprogrammen fortfarande. Helt sjukt vilken tid det tar! Är hemskt tacksam att vi har en skrivare som skriver ut på båda sidorna och vänder blanden själv så man slipper göra det manuellt.
Idag ska jag fixa naglarna, hämta alkoholen, köpa en gästbok och förhoppningsvis en häftapparat Ikväll blir det att fixa med musiken, fortsätta med häftena och så ska jag göra två pajer. Mycket som ska hinnas med men det går nog bra.
Vädret har sett lovande ut men idag har de ändrat prognosen för jag vet inte vilken gång i ordningen. Så nu verkar det bli mulet och risk för regn...
Nu är det inte många timmar kvar tjejer!!! Vi har dukat och fixat det sista idag så nu ikväll är det rätt lugnt, känns skönt.
Har inte hunnit bli nervös heller
Ha en fantastiskt underbar dag imorgon nu allihop så hörs vi till veckan och rapporterar
Hade en fantastiskt underbar dag och kväll igår!! Kunde inte blivit bättre. Inte en regndroppe på hela dagen och lagom till vigseln lättade molntäcket upp och solen kom fram
Känns helt underbart att vara fru. Ville dock att kvällen aldrig skulle ta slut. Alla gästerna var så nöjda och tyckte att det var en supertrevlig bröllopsfest.
Vigseln hade vi utomhus vid sjön och den var perfekt. Brudskål och mingel ute i solskenet, sedan grymt god mat och gott vin. Härliga tal som lockade både tårar och skratt. Lite lekar efter tårtan och sedan dans några timmar. Helt enkelt en alldeles alldeles underbar dag!
Jag är här lite nu och då, men kommer nog inte hänga kvar så länge till.
Vi får in bilder från släkt och vänner hela tiden så snart badar vi i foton från bröllopet De flesta bilderna från dem är ju rätt lika men tagna i olika vinklar så det är ju trevligt Vår dator är dock just nu på lagning så maken har inte kunnat redigera några av bilderna vi ska framkalla. Men snart så ska det fixas och likaså tackkort!
Just ja, idag har vi varit gifta en hel månad!!!