• smurfen3

Är det bara jag som blir trött efter möte med min blivandes släkt?

Är det bara jag som blir trött efter möte med min blivandes släkt?

Min blivande har en jobbig syster som ska höras mest, ta plats och är falsk.

Jag är tvärtom. Pratar långsamt, är lugn och tänker först och talar sen.

Det retar mig också att hon är på vårat barn som om hon vore vår dotters mamma.

• Svar på tråden Är det bara jag som blir trött efter möte med min blivandes släkt?
  • smurfen3

Det här gör så att jag tar avstånd och skippar stor familjesemester med dem.

Jag vet att hon sådär gillar mig men däremot vår dotter.
    Min blivande ser upp till sin syster enormt såofta är jag och min blivande osams efter att vi träffat dem.

• smurfen3

Så känner jag med men hur ska relationen till min blivande hålla då tro eftersom han i princip älskar umgånget med sin släkt mer än med mig och vår dotter känns det som.

passionsblomman skrev 2009-07-05 22:35:13 följande:
    Du, jag har varit så nära att nita min svärfar det går att komma utan att verkligen ha gjort det. Jag har fått flera av dem att tjuta när jag kommit med mina realitychecks och jag vet vid det här laget att avslutar vi inte mgänget i rätt tid så blir det inte så värst bra.Det låter som en ovanligt probematisk relation, -det är det inte, men lagom är bäst och ibland hinner man få en överdos.Och det har kostat på att komma in i den nya familjen och få ta den plats man vill ha och inte bara bli tilldelad nån jäkla roll man inte ställer upp på.Huta åt henne vad gäller din dotter!
  • smurfen3

Jag känner som era lla skrivit. Just det här att min blivandes syster och sin mamma är falksa. Dem anser sig vara mycket ocialt begåvade. Ska alltid höras och prata mest (för då är man bäst..). Alltid när man ses ska det tas upp.

Det gör så att luften går ur mig och jag känner totalt asocial..

Och så tilltalar systern bara till min blivande och det gör mig så irriterad inombords.

I själva verket hade systern och sin man problem då han först tagit tillbaka frieriet.....och dem gick till familjerådgivning..

• smurfen3

Just det, så vill min blivande att vi ska komma ner till stora familjens gemensamma landställe 100 mil härifrån.

Jag känner att det känns som en mardröm och dem måste tycka jag är den mest otacksamma människa som ej ser upp till hur vackert landställe dem har....

Vi har även varsitt barn i samma ålder men då jag ej vill träffa dem så ofta så träffar ju heller aldrig vårat barn dem heller och det är ju synd. Hur förklarar jag det för vårat barn så småningom då dem säkert kommer säga något dumt om mig till vårat barn.

Jag kan ju aldrik kontrollera vad folk tutar i vårat barn och dem har noll repekt gentemot mig heller.

Svar på tråden Är det bara jag som blir trött efter möte med min blivandes släkt?