Inlägg från: andbeyond |Visa alla inlägg
  • andbeyond

Kryssning i Medelhavet

Hej!

Vi åkte 2005 på kryssning med Ving. Då var det Mallorca-Tunis-Neapel-Florens/Pisa-MonteCarlo-Menorca-Mallorca. Inkl Flyg o Helpension. Verkligen allt i ett. Vi ÄLSKADE det.

Båten var alldeles lagom stor och det var en skön stämning, man kunde klä upp sig och äta på finfin restaurang (extra kostn) eller bara hänga i den vanliga bufférestaurangen där maten var super också. Vi bodde i den billigaste ytterhytts-alternativet och var jättenöjda med det. Men jag tror att man måste gilla att allt är "packat och klart" - varken superlyxigt eller äventyrligt.

Ett av mina bästa minnen är när vi satt hand i hand i solstolar på trädäck och tittade ut över den italienska kusten i solnedgången. Tyvärr var det ordentligt oväder 2 dygn så vi kunde inte gå in till Monte Carlo, men det är tydligen (just typiskt för oss) otroligt ovanligt.

Sammanfattningsvis - Jag rekommenderar!

• andbeyond

Vi åkte i början av augusti, det var varmt såklart men inte FÖR varmt. Utom i Tunis då men där var vi bara 4 timmar och det var väl inte något jag uppskattade oavsett... Vi var aldrig vid poolen uppe på övredäck utan hittade en lugn plats på ett trädäck på våning 5 där det fläktade jättehärligt.

Neapel och Pompeji var fantastiskt! Och Florens! Åh Florens!

• andbeyond

Det kostade 21000 för oss båda! Men tror att det var inkl utflykter men priserna har väl gått upp lite också eftersom vi åkte några år sedan...

Svar på tråden Kryssning i Medelhavet