• MTTM

Oktoberbrudar tråd 2

Bustroll skrev 2009-07-09 10:23:18 följande:
    Han var ju jättefin i sina kläder. Vi ska nog iväg snart med och fixa sambons kläder. Vi kommer nog åka till Vingåker tror jag och köpa kostym. Slips har vi redan köpt men inte retsen Ja, det kittlar så skönt i magen när man inser hur kort tid det är kvar. Vi var hos kantorn och hon spelade upp våra sånger för oss i lördags...jag kunde inte sluta le. Det var ju så fint...Var faktiskt lika pirrigt när jag åkte till sömmerkan i veckan...det känns riktigt roligt nu.
    Vi köpte kostym till mannen i Vingåker, kan varmt rekommendera det stället! Mycket kunnig och serviceinriktad personal (det är man ju inte alltid van vid på outlets) och kostymen fick vi till ett jättebra pris! Vi köpte även skor till honom där.

I helgen skickar vi ut inbjudningarna förresten..! *äntligen (nästan) klar*
  • MTTM
    Tojk skrev 2009-07-09 17:49:43 följande:
    Vi ska också skicka ut inbjudningar ihelgen eller senast måndag! Ska bli så spännande få höra människors reaktioner, vi har ju inget berättat *nerövs*Nu som håller på med vigselprogram, har ni träffat prästen? Vi har inte hört ett ljud om det.. har inte tittat på pslamer eller musik öht till vigseln än.
    Kul att ni också är på g med inbjudningar!

Vi har "beställt" en präst som inte bor på samma ort som oss (vår gamla konfirmationspräst). Hon kommer dock att vara på semester i vår stad i augusti, så då ska vi prata med henne. Tänkte även prata med kyrkan då angående kantor etc. Verkar som om en del redan gjort detta, men augusti borde ju vara ok - då är det ju ändå två månader kvar...

Förresten, för oss som gifter oss 10/10, så är det idag exakt 3 månader kvar! Läskigt vad fort tiden går..! Snart är man FRU!
  • MTTM
    Bustroll skrev 2009-07-12 11:28:03 följande:
    Det var ju inte så bra... måste jag ju bestämma mig snart
    Jag såg bara den andra när jag var inne. Den var jättesnygg, tycker jag, och röstar på den även om jag inte sett den första...
  • MTTM
    ToastmasterMarie skrev 2009-07-12 22:16:58 följande:
    Jag tvekar fram och tillbaka vet inte om jag ska köpa en bolero eller inte, kommer inte använda den så mycket men kanske hade varit skönt. Hur kommer ni andra göra?
    Jag har köpt en bolero i spets på Lindex faktiskt - de hade den nu i sommarkollektionen. Men jag har mest köpt den för att inte se för bar ut utanför kyrkan (om det är dåligt väder) - den värmer däremot inte så mycket... Får väl hålla tummarna för fint väder!
  • MTTM
    ToastmasterMarie skrev 2009-07-13 22:14:52 följande:
    Nu har vi precis varit och lagt inbjudningskorten på postlådan så de bör vara framme hos gästerna senast onsdag. Tror nog jag ska stänga ner mobilen så man inte blir smsbombad. Berättade för m2b barndomsvännina idag och hon blev aldeles rörd och började gråta, roligt att se någras ansiktsuttryck då de öppnar inbjudan. Vad har ni fått för reaktioner då ni skickat ut inbjudan?
    Roligt! Vi skickade våra igår och det verkar som om de flesta har fått dem idag. Ungefär hälften visste redan att vi ska gifta oss, men för många blev det en överraskning! "Roligaste" reaktionen hittills var när jag berättade för min barndomskompis tidigare i våras och hon (precis so din m2bs barndomsvän, ToastmasterMarie) började gråta.
  • MTTM
    Bustroll skrev 2009-07-20 16:01:14 följande:
    Har varit i vingåker och köpt kostym idag, vilken bra service. Och vad billigt det blev, satt och räknade ut mellanskillnaden nyss. Vi skulle ha fått lägga ut 3200kronor mer om vi köpt kläderna hemma. Helt klart värt de 200kronorna i bensin då
    I lööööööööööve Vingåker! Visst var servicen superbra? Vi blev verkligen imponerade när vi var där och köpte kostym till m2b. Ofta brukar det ju vara lite si och så i större butiker eller outlets, men detta var superbra, tyckte jag.
  • MTTM

Verkar som om vi är flera som fått iväg inbjudningskorten ungefär samtidigt - kul!

Vi var och tittade på vigselring idag (för andra gången - jag har lite svårt att bestämma mig...) Är ni andra klara med vilken ring ni ska ha än?

• MTTM
    Bustroll skrev 2009-07-20 22:41:07 följande:
    Så...nu finns det bild på skorna. Det är mina gamnla student skor. Supersköna!
    Jättefina skor!
  • MTTM
    FrökenW skrev 2009-08-04 19:50:13 följande:
    Ska ni köra det där nått nytt, nått gammalt, nått ärvt, nått lånat och nått blått?Jag tänkte det men jag kan liksom inte komma på nått kul blått som man kan ha.....vad ska ni ha??
    Ganska många brukar ha blått strumpeband, tror jag... Är ju ett ganska enkelt och roligt sätt att få in blått om man inte har det i t ex brudbuketten eller i något smycke!
  • MTTM
    FrökenW skrev 2009-08-05 09:07:31 följande:
    Nu är jag här igen! Vi har bara planerat det här bröllopet i lite över en månad så jag känner mig liksom helt nykär i allt det här planerandet! Jag kom på att jag nog ska köpa en sån berlock från Thomas Sabo och hänga på mitt armband. Blå alltså! Nu ska jag bombaderar er med mer frågor:Har nån av er tagit en sån bröllopsförsäkring?Morgongåva - Ska ni ge nån sådan? Jag har bokat in en tid hos en fotograf för att göra ett sånt lite lätt klätt album. Det är inte riktigt min grej men jag vet att N skulle älska det....är ganska nervös inför det men de tjejerna som har stället verkar jätte gulliga och bra. Nu måste jag bara hitta nått sexigt att ha på mig....känns liksom lite fånigt.....Själv skulle jag så himla gärna vilja ha en klocka som jag spanat på länge....blir det liksom fel om jag hinter N om det? Hm, det var nått mer jag funderade på men nu minns jag inte vad det var. Förbered er på fler inlägg
    Bra idé med det blåa!

Vi har faktiskt tagit en bröllopsförsäkring - mest för att jag är en sån person som gillar att ha både hängslen och livrem... Det är ju så att ett bröllop är en riktigt stor investering och vanligtvis försäkrar man ju andra stora grejer, t ex bilen, hemmet mm. Så för vår del känns det rätt.

Ang morgongåvan så tycker jag absolut att du kan hinta m2b - han blir säkert bara glad att få tips, eftersom det brukar vara så mycket annat att tänka på ändå inför bröllopet!
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2