Inlägg från: ToastmasterMarie |Visa alla inlägg
  • ToastmasterMarie

Oktoberbrudar tråd 2

Förstår känslan precis. Vi satt i bilen i dag och plötsligt säger min m2b vad sitter du och ler så drömmand för, jo för jag tänkte på att det verkligen var sant och detta kommer verkligen ske, fattar inte riktigt.

När det räcker, vet inte jag tittar också runt en massa. Gäller nog att hålla koll på att helheten blir bra. Försöker kolla nyansen på det vita kan bli för mycket om det är flera nyanser och olika på olika plag och pärlor. Eftersom jag har hyrt kläningen i butik kan jag gå dit när jag vill och testa olika tillbehör till kläningen. Man måste nästan prova. Kläningen i ditt galleri var där typ en sjal till och även något för armarna, ska du även ha det. Tror det blir för mycket + bolero + slöja.

Bolero och slöja kan gå bra ihop, stackars alla vinterbrudar annars.

Bilderna på smyckena visar en ganska enkel stil på halsband, örhänge mm och då tar det inte över tycker jag och då kan du ha allt precis som du vill.

Bustroll skrev 2009-07-14 22:46:04 följande:
    Satt och kollade på slöjor i dag, känner mig fortfarande så löjligt lycklig över min m2b och vårat liv att jag vill ha allt på en gång Har aldrig varit särskilt tjejig av mig men nu är jag det och vill gärna vara det Är rädd att det blir för mycket bara...alla smycken, ev slöja, bolero/sjal...när räcker det egentligen?Vad tror ni, blir det för mycket att ha slöja, men att kanske skippa boleron eller att ha den hem eller bara ha en större varm och finare sjal över hem sen när det är kallare...???
  • ToastmasterMarie

förtydligande till bustrollet

Jag tycker dina smycken är jätte vackra. Med enkla menar jag att dom inte dominerar ut övriga brudklädseln.

Väljer man ett halsband som sticker ut mer stort, färgat mm så blir det lättare för mycket med många tillbehör enligt min smak.

• ToastmasterMarie

Har varit borta ett par dagar på semester så inte rikgit hängt med. Våra inbjudningskort kom ut i onsdags och oj vad vi blev smsasde och uppringa, jätte skoj att överraska så.

vi funderar på psalmerna 971 411 82 i den ordningen.

vet inte hur jag ska göra med strumpor eller inte. Min kläning har underkjol de kommer ju inte synas. Men skönt med stayup om man svettas lite kanske under kjolen då jag är lite lagom stor så man inte skaver låren mot varandra.

Kocken ringde idag och bekräftade att hon nu var 99% säker på att hon var ledig den 10 okt och får slutgilltiga schemat på hennes vanliga jobb på måndag så håller verkligen tummarna. Hon är jätteduktig så om vi får någon annan vet jag att jag bara kommer jämför mot henne.

• ToastmasterMarie

Grattis jätte roligt för er.

HelenaOlivia skrev 2009-07-22 19:59:04 följande:
    Jag hittade skor i Göteborg när jag var där på semester, ska lägga upp bild snart.Jag har blivit gravid, dock bara i 7:e veckan men vet inte vad min kompis som skulle sy min klänning känner nu när min kropp kommer att ändras en hel del. Så kanske får jag hyra eller köpa.Ringen som jag valt är på gång, har bara sett den på bild på nätet men min guldsmed ska ordna en åt mig.Kul att det går bra för er alla med inbjudningskort, strumpor, skor och allt
  • ToastmasterMarie

Lite nyfiken på hur den kommer se ut

Tojk skrev 2009-07-24 16:52:04 följande:
    Bild ska du få Just nu ligger allt i påsar i väntan på besök hos sömmerskan. Är SÅ sjukt nyfiken och förväntansfull själv *skratt*Kan ju avslöja att den blir grön
  • ToastmasterMarie

Oj vad spännande det måste har varit och öppna paketet.
    Hade nog inte själv vågat beställa via nätet varit orolig för att de inte skulle passa, eller modellen hade varit helt fel. Jätte roligt att att nästan var som ni tänkt.

Hade varit roligt och se kläningen har du bilder?

Kickis skrev 2009-07-28 13:06:38 följande:
    Fick min klänning + tärnklänningar och mammas klänning från Kina igår. Tordes knappt öppna paketet! Klänningarna var riktigt välsydda och tunga - vägde 6 kilo tillsammans. Dock var det lite konstig färg på tärnornas klänningar och mammas var lite tight över ryggen. Men i det stora hela är jag jättenöjd. 4 fina klänningar, inkl frakt för bara 4700 kr.
  • ToastmasterMarie

Har ett litet samvete som säger att man borde kanske ta och tänka lite på mat och ett extra träningspass men tänker inte ligga i hård diet och träning inför dagen.
    Men det blir nog minskning på godsaker

Kickis skrev 2009-07-29 23:20:53 följande:
    Ska se om jag kan ta några bilder någon dag när sambon är ute... Köpte från Landybridal. Tog ca 1 månad från beställning till leverans.Tojk: Var köpte ni brudgummens kläder? Vi var och letade idag utan att hitta något riktigt bra. Men han är rätt kräsen min kära sambo...Sista semesterveckan nu, så på måndag blir dags att dra igång bröllops-dieten och lägga in extra träningspass för att komma i "högform" till den stora dagen. Någon mer som har sådana planer?
  • ToastmasterMarie

Är det någon mer än jag som börja känna sig lite rastlös och hoppas att tiden skulle kunna gå lite snabbare.

Jag känner att jag har koll på läget liksom och det är inte så mycket att göra nu på en månad. Alla runt om kring frågar hur vi har det och om det är stressig med all planering. Känner nästan att det är något jag har helt totalt missat eftersom jag inte sedan vi bestämde oss för att gifta oss kännt mig stressad eller planernigsorolig.

• ToastmasterMarie

vet inte men får nog ihop det utan att tänkt på det

nytt inte så svårt smycken skor mm
    nått gammalt och något ärvt kommer ha ett par örhängen som jag ärvt från mormors mor och är gjorda en bit av mormors fars vigselring
    nått lånat hyr kläning och kommer låna slöja av en vän där jag var toastmaster i fjor
    nått blått ja det har jag inte fått ihop med det finns alltid strumpband, en liten blå sten på en klämma eller en liten blå blomma i buketten.

FrökenW skrev 2009-08-04 19:50:13 följande:
    Ska ni köra det där nått nytt, nått gammalt, nått ärvt, nått lånat och nått blått?Jag tänkte det men jag kan liksom inte komma på nått kul blått som man kan ha.....vad ska ni ha??
  • ToastmasterMarie

Känner att jag lagt planeringen lite till sidan ett tag, får kanske börja igen snart, mindre än 2 måndaer kvar.

Bokade vår minisemester efter bröllopet idag på spahotell i Halmstad.

Ang. naglarna så tänkte jag gå på manikyr på torsdagen eller fredagen. Om jag lyckas behålla naglarna och inte bryter av mina vanliga, brukar ha en liten tip inte helt kortklipta, så tänkte ha mina egna nagar men att få en lyxig manikyr och ett proffs som målar naglarna tänkte jag unna mig.

Där jag ska få manikyr har de även air brush tanning funderar på detta vet inte om jag vågar. Någon mer som funderar på en soldusch för att få lite läcker färg. Om jag ska gå tänkte jag även försöka locka med min m2b, önskar mig dock själv lycka till med detta vet inte hur det ska gå till.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2