Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Oktoberbrudar tråd 2

Hej tjejer! Vad kul att det händer så mycket nu hos alla med mat och kläder och ja allt.
    Själv var jag och hitta min klänning idag, är jätte nöjd!

Ja det dä med svininfluensan e jobbigt men som sagt lite handsprit och vitaminer borde nog hålla en ok. Hoppas!

• HelenaOlivia

Wow!!! Jätte fin och sexig!!

FrökenW skrev 2009-09-01 14:13:45 följande:
    Nått roligare, idag på lunchen så köpte jag en korsett mm som jag ska ha på morgongåvefotograferingen. Förmodligen har jag väl på mig den "outfiten" på bröllopsnatten också, får se....
  • HelenaOlivia

Bra jobbat! Vad kul att du sprang på en så fin klänning! Det ser kanon ut med skorna och allt!

FrökenW skrev 2009-09-02 19:50:39 följande:
    Tjena Brudar! Idag var jag hos sömmerskan för att justera min klänning. När jag stod där så kände jag bara nää, jag känner mig inte fin i den här. :-O På vägen hem sen så slank jag först in i en bröllopsbutik men jag vill ju inte ha någon sån klassisk brudklänningen men sen gick jag även in i en secondhand affär och då hittade jag en jätte fin klänning som jag köpte! Jag känner mig jätte jätte nöjd! Bild i galleriet!
  • HelenaOlivia

jag är oxå gravid och funderar lite men har tur att jobba på förskola där vi har massor med handsprit så nu spritas det mkt!
    Man vill inte bli sjuk i vanliga fall och ännu mindre nu och sen i oktober.
    Vi får hålla tummarna!
    Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-09-01 21:48:05 följande:

usch ja prata inte om svininfluensan. är gravid och nojar mig en massa och så är handspriten slut här på apoteket. går och tvättar mig extra mycket, men värre med sonen som inte kan hållas lika ren hela tiden. idag beställde vi ringarna, var en massa bök om det här med ringmåtten och gravyren att kunna bestämma sig, men nu är det fixat
  • HelenaOlivia

oj flera låder, folk är lite toiga nu tror jag fast de inte blivit smittade, så mkt handsprit lär man ju inte behöva man går ju inte och petar sig i minnen eller i ögonen eller näsan hela tiden heller:)
    Ja vi håller tummarna!
    Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-09-03 22:02:32 följande:

ja absolut, vi måste verkligen hålla tummarna för att man inte hinner bli smittad inom en månad nu. fick höra idag att folk tydligen har hamstrat handsprit, människor som köpt flera lådor så det är ju inte så konstigt att det är slut .
  • HelenaOlivia

ja nu börjar det verkligen dra i hop sig vilket är både underbart och lite stressigt... mest roligt såklart.
    Jag funderar på om man måste ha presenter till gästerna? Ska ni ha det och vad i såntfall?
    Kom på att vigselprogram borde fixas och schema för dagen och vem som ska göra vad, blommor ska hämtas och håret ska fixas och ja allt, blev lite stressad här på morgonen när jag börja kolla över allt.

• HelenaOlivia

klart du måste göra ett test, spännande!

ToastmasterMarie skrev 2009-09-06 13:57:14 följande:
    Det är en del oktoberbrudar här som är gravida. Själv planerar vi inget just nu först efter nästa sommar hade vi tänkt börja försöka. Men börjar bli lite nervös nu, 10 dagar sedan jag borde fått mens, känner inget konstigt vet inte om jag vågar testa mig ännu.
  • HelenaOlivia

Skönt att höra att inte alla ska ha presenter till gästerna då kan jag släppa det med gott samvete.

• HelenaOlivia

nu är min m2b´s kläder fixade, fick tips här om att gå till en butik på Vattugatan i sthlm och det var bra pris och bra service, härligt!
    Ringarna är på gång och min klänning hittad ska ju dock läggas ut en vecka innan bröllopet:)

Lite större dekorations stenar som man kan skriva gästernas namn på till placeringen, vet någon var jag kan hitta sånna??

Ja det börjar dra ihop sig nu och längtar så himla mycket! 6v kvar i morgon:)

• HelenaOlivia

tack tojk och bustroll, ska ut och leta.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2