• Killarna

Angående svensexa

hej alla!
    Jag har precis fått höra att när en svensexa/möhippa ska anordnas, så skall alla av det könet som är bjudna till bröllopet även tillfrågas inför svensexan/möhippan. Kan detta stämma? Jag trodde att en svensexa/möhippa var till för brudens/brudgummens närmsta vänner och kanske också syskon? Hur har ni gjort?? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Angående svensexa
  • Killarna

Jag håller mer er helt och hållet.
    Jag ska vara med och anordna en svensexa, och bruden ifråga har påpekat att hon tycker att alla män som är bjudna till bröllopet ska tillfrågas inför svensexan...sammanlagt ca 25 st. Flertalet av dessa är brudens vänners pojkvänner, alltså inte vänner till den tilltänkte brudgummen. Bör man lyssna till brudens önskemål och åsikter, eller göra en egen tolking av vilka brudgummen helst vill tillbringa sin svensexa med??
    Så himla svårt!

• Killarna

Tack för alla svar!
    Jag är egentligen inte av den uppfattningen att alla måste bjudas, jag har bara varit på mindre svensexor med de allra närmsta. Men men...vi är några stycken som anordnar tillsammans, och det lutar åt att alla blir bjudna trots allt, och man kan ju välja att se det som ett slags nätverkande inför bröllopet. Däremot ger vi inga som helst utrymmen till att de andra ska vara med och bestämma aktiviteter eller datum. Ju fler kockar liksom.. Vi som arrangrar svensexa spikar en dag och ett program som vi mailar ut tll berörda, de som vill vara med på detta får helt enkelt anmäla sig. Så tänker vi =)

Svar på tråden Angående svensexa