Tantvarning 5
Störtar bara in och säger farväl....
Nu ska jag ut i ödemarken med min snälla Fjllräddare som ska fra runt mig i skog och mark
Hoppas vi ses på söndag!
Ha en underbar helg!!
Kramen till alla!
Störtar bara in och säger farväl....
Nu ska jag ut i ödemarken med min snälla Fjllräddare som ska fra runt mig i skog och mark
Hoppas vi ses på söndag!
Ha en underbar helg!!
Kramen till alla!
Go´kväll alla tanter och tant-fans
Villemoa, nästa gång du träffar dina släktingar, om det nu skulle hända att du måste se de idioterna igen så finns det ett bra uttryck:
Det ni tycker och vad en höna skiter lägger jag i samma påse...
Funkar inte det så be dem hoppa och skita tills de får randiga ben!
Du är världens bästa och mest underbara mamma till Moa och du kommer att vara ännu bättre till lill-bebis, den som tycker nåt annat är ett jävla ärkepucko!
Solde, kul att se dig i rymden igen, och även du lilla bruden!
Blommis, underbart med bud, inte underbart med tok-dårar! Gu´va läskigt, skönt att du är en tant med skinn på näsan så du fick ut henne smidigt!
Röd soffa låter fullständigt underbart!
Frulle, hur är det med förkylningen, jag hoppas den inte innehöll några smågrisar!
heloise och Panzer, hoppas ni slipper smågrisar ni med, och att Panzer har kryat på sig! Skönt med tofflor, jag har i dun
hur går det med missekatten fårn Blommis?
Sonja, vi vräkte i oss älgstek med kantarellsås och färskpotatis här och jag känner igen mig idag, jag har mitt drömhus också, sånär som på ett ppar detaljer, som förhoppningsvis löser sig till sommaren
Min helg bestod av:
Fredag, husvagn occh sexhjulling till en vacker plats, två paket kräftor till middag, skön sömn med regent som smattrade på husvagnstaket!
Lördag, vaknade, lyssnade på regnet, vände oss om och somnade om tills 10... sköööönt.
Ut med sexhjulingen till numera gps-utmärkt kantarellställe
Efter en timmes letande fann vi det, en hel jäkla backe med kantareller!
Vi for hem på lördag kväll med 14,4 kg!
Duschade och så go´middag med kantarellmacka som förrätt, såklart!
Söndag, rensat kantareller, rensat, kantareller, rensat..... förvällt... jo och så en fika med vänner som var förbi och en rak utskällning till maken som tillslut, hör och häpna, masade sig ner till sin mamma och berättade hur han kände inför hennes sjukdom och imorgon ska jag få ringa så hon får larm och lite hjälpmedel och han ska följa henne till lassarettet! ÄNTLIGEN!!! Hon har max ett par månade kvar och det gäller att ta hand om varandra nu! Inte sen....
Svärfar är en idiot så honom orkar jag inte ens bry mig i...
Igår när vi var förbi när vi kom hem sa hon att hon funderade på toastol uppe ( de har toan i källaren, nerför en jättebrant trapp utan räcke) Bra, sa jag , då slipper du ju fall trappen och kan ta det lugnt när du blir kissnödig.
Då säger dumdjäveln till karl, det är iväl inget bra med toa-stol, hon ligger ju bara hela dagarna här uppe för hon säger att hon inget orkar, så då måste hon ju MOTIONERA i trappen... aaaahhhrrrrrg...
Opps... maratoninlägg.. f´låt... lämnar kantareller, rensade och klara till alla
Ehh.. I´m Yours, vad gör du uppe 05,14????
Morgonpigg?? Eller nattmänniska?
Dricker gärna lite rosa bubbel med dig ikväll sen du sålt dina filmideér till flashiga Oliver
Hur är det med Lasse förresten?
Cantaton, låter som du haft en rolig men arbetssam helg
Kul att du är tillbaka!
Sonja,, vi har 35 mil till boden, så lägg till därifrån, finns massor av stek kvar, och idag fortsätter kantarellrensningen....
Mera bud vill vi höra om idag Blomman
Cantaton, lät som en mysig helg!
Härligt att bo på pensionat och bara få vara
I´m yours, vad vackert!!!
Tinker, är helt övertygad om att våra män behöver sig en släng då och då, min är just nu på väg med svärmor till sjukhuset 25 mil bort...
Efter mitt gormande igår så var han dit på morgonen och kollade hur det var, ringer till mig och ber mig fixa transport.. jag for dit, och sen bråkade jag med vården via 8 telfonsamtal.. men nu är de på väg i alla fall..... Phu!
Hoppas din älskling kommer hem så han får landa lite!
Lilla bruden, så snyggt!! Kanonläckert, du är så vacker!
För övrigt, kan nån berätta för mig vad zumba är?? Låter som en konstig frukt, eller nytt skurmedel... ZUMBA och smutsen är väck! Funkar den på fett
Halloj
kastar mig glatt in i spiralsnacket!
kan inte rekomendera honrmonspiral, jo jag vet att det funkar jättebra på de flesta, men jag som är känslig för hormoner och ite klarar att äta p-piller skulle pröva hormonspiral, den verkar ju bara lokalt, sa BM.
Tackar tackar, är det lokalt när man börjar få skäggsrån på hakan och bölder på halsen??? Bölderna försvann men inte stråna har gjort epilering för det, men det funkade inte heller så bra så nu sparar jag till laser... skithelvetsjävlaelände!
Koppasspiralen blödde jag så jäkla mycket av och så kändes den och maken kände trådarna... eh.. ja, de stack honom... inte så fröjdefullt
Jaha Frulle, nyfiken som jag är, varför ska spiralen ut? Syskonverkstad?
Och vem f-n tror att man ska gör abort? Även jag har gjort en och det tog många år att komma över och fortfarande kan jag få ångest... å andra sidan skulle jag gjort samma val idag efter som situtionen var som den var då...
Kramar om dig!
Och håll knäna i shack nu så Blommans bud stiger
Blomman, inboxa mig din adress så skickar jag frön till dig imorgn, ska samla sista omgången nu, det kommer till dig med Sonja
Nån annan somvill ha?
I´m yours, låter som du hade en underbar kväll med Oliver
Fram för fler såna
Wow blomman, ett soffbord kanske??
Tranbärssaft är bra til förj
klningar också, drick den varm, värm gärna med en kanelstång och en stjärnanis i, lite glöggartat, men tungan vrider sig lite då den är osötad
olde, låter som en skön första dag
Cantaton, kramar om, skönt att han fick somna lugnt med favvo-musiken!
Och grattis till extavaganza-kursen! Skönt att ni kör båda, man behöver ju stöd!
Du kommer att lyckas strålande!
Heloise, du knaske också behöver lite frön
har Acklejfrön i blandade färger, de är tåliga och blir yviga i rabatten så vår kisse brukar ligga där och lurpassa på mössen och hoppas ut som ett lejon ur blomman
Tinker, vilket jävla elände rent ut sagt för din kmpis!
Vilken fruktansvärd stress för dem!
Happas att allt går bra och att maskinnen är ledig på torsdag, borde rimligen innebära att den som har den nu också är frisk
Kramar till dig och hoppas gubben din kommer hem!
Såg ni, såg ni, såg ni???
Visst skrev jag det snyygt så man förstod att jag var däppt i däsan...
förj
klningar
=förkylningar....
Snacka om att jag jobbar med ett eget språk....
Precis likadant kände jag när jag sålde mitt hus... inte förrän pappren är påskrivna, och då var de först en dag sen med handpenningen, och sen sena med underskriften, hängde på ett par timmar att jag drog mig ur och tog nästa budgivare...
Ångrar mig nästan, hade ju fått behålla handpenningen och så hade ne barnfamilj kommit till byn, fast det visste jag inte då.
Och jag trodde det var en köpare på mitt hus... men det var mr x och mr x....
Wow... sitter vid ett fönster och det vetter mot ett av vår uthyrningsstugor och där stod en karl med bar överkropp i badrummet
Kvällen är räddad
Hej!!
Tittar in och kramar om alla, bjuder på lite chokladkladdkaka som inte är så kladdig
Mellanvild ville baka igår kväll, det fick hon,jag satt bar i köket och läste och hjälpte till när hon uttryckligen bad om det, jätteduktig var hon. Men så fick ugnslarmet en knäpp och pep inte då kakan var klar, så den blev lite torr, men god
Stolt mamma är jag! Äldsta ska laga middag ikväll,blir spännande det med!
Sen ska jag skrika åt nån politiker när jag får tag på eländet! Pratade med arbetsterapeuten i dag, toa-stol och sittbräda till badkaret var inga problem att fixa till svärmor, men se rullator att ha ute, det har politikerna dragit in på mellan juni och dec i år! För att spara pengar!
Jamen det är ju under sommaren man är ute!
Inte ens transportrullstolar finns att låna!
Men svärmor är döende, hon finns inte nästa sommar!! Stackars arbetsterapeuter vad skit de får höra för detta!
Jag ska skälla på politikerna och sen leta rullator på blocket!
Sonja, du lyste upp min dag! Tack
Blomman, Hoppas Frulles knän skakar lite till så buden går upp lite mer men att ni får avsluta snart så dina nerver får lite ro
Diz, underbart med en ny vän, vad kul att höra!!
Frulle, LYCKA TILL I MASSOR!!! Du är skitduktig som kämpar med att sluta, HEJA dig!!!
Tinker, håller tummar och tår för dina vänner, kära nån , låt det gå bra för dem!!
Och underbart att mannen är på väg hem
I´m yours: du verkar sprudla av idéer, Smilla och herr Tiger tycker jag låter underbart!
Hoppas du får en fin dag
Cantaton, extrakramar till dig!
Nu ska jag beställa bläck till skrivaren så jag kan göra inbjudningar till vår oktoberfest ...man borde köpa sig en tyrolerhatt.............
Tycker nästan det är värst att de drar in på de som är redan svaga, dvs gamla och barn, barnen har ju oftast, i alla fall i den här tråden , föräldrar som kämpar för dem men pensionärerna? Om du dessutom redan är sjuk och inte vill ligga samhället till last... så lågt att slå mot de grupperna!
Men nu ska jag leta rullator på blocket
Och idag har jag äntligen tagit ett beslut OCH skickat in annons till tidningen
Besvärligt när fotografen tagit så många fina bilder
Hojtar till när jag lagt in dem här