Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Hepp... tittade in här och nu har även jag gått och surnat tilli prästtråden!
    Fler tanter med bra argument dit tack!
    han hoppar på Kjell nåt aldeles vedervärdigt nu... fick bita mig i gingrarna för att inte anfalla via tangentbordet... skrev såååå försiktigt och fint... blääää för elaka troll!

Boubo, lycka till med nätverkande och jobb

Tiner, förlåt, glömde bort dig i min förra sjösjukevåg!
    Kramar om massor extra och skönt att svärmor fått frid men trist med ångesten!
    Sen skickar jag ner min största handväska med en blyklump i att användas på krånglande ärkeas

cantaton, go girl, du är skitduktig!!!

• Fjällbruttan

Uppsatsmoln??? Låter som nåt Nalle Phu skulle kunna ha... med lite ludd i öronen så att han inte hör vad han tänker

Heloise, finns det inga bilder på fröken Tirza som skruvar datorbord, låter underbart!

Försökte för övrigt skriva tidigt vad prästtråden var till för och att hana skulle skaffa e egen tråd, precis  som resten av er gjort men vi får väl hänvisa till tråden där man har omskrivningar för dum i huvudet
    Tror inte att det är så att hjulet snurrar och hamstern är död här... snarare att hamstern snurrar utan hjul...förmodligen i en kanot utan indianer där hissen inte når ända upp....

Ha en skön dag ladies och tant Kjell, tant Panzer och tant..... (och där tog det totalt stopp i hjärnan men jag menar tanten med de många brudklänningarna!)  
    Jag har inte glömt dig, bara ditt nick för tillfället, förlåt!

• Fjällbruttan

Fjosok var det ju!!! Förlåt än en gång!
    Och givetvis har du rätt, bästa sättet är säkert att ignorera tokskallarna, men å andra sidan vill man ju gärna svara emot så de inte får uppfattningen att de har rätt... fast å andra sidan tror du ju det i alla fall... ja ja.. tokig är han

Några bilder på rosa karamellerna??

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-09-26 20:01:49 följande:
    *springer och fångar praliner allt jag kan och krockar med alla andra tanter i villervallan*

Jisses vad knäppa ni ser ut som springer runt sådär
    Själv kräks jag av choklad för tillfället, vilket i sig är mycket chockerande, så jag håller mig i mitt hörn här och mumsar supersura karameller... det räcker till er mer, har numera ett jättelager hemma

• Fjällbruttan

Hej!

Solde, lämnar in lite äppelpaj och blåbärspaj, mumsa på det medans du väntar
    Dum vaktmästare...kanske ska påpeka för henne nästa gång ni ses att du faktiskt bara gjorde som du blivit tillsagd och att duinte alls behöver få skäll för det! Fy på henne!

Jaja... ni andra får också mumsa paj

Jag tror att det är någon sadist som uppfunnit telfeonsystemen på VC för att de ska slippa de som är sjuka och så sparar de pengar...För att få ett recept här krävs det heroiska insatser, man har tur om det ordnar sig inom 14 dagar... höjdarn är nr läkaren som ringer upp inte kan svenska... så då skiter det sig i alla fall.....

Sjukvården i Thailand funkade utmärkt då vi var där, både lilla vild och äldsta behövde hjälp, fick det på studs och mådde bättre på ett par dagar...och då var vi hos läkare som också behandlade lokalbefolkningen så de var inget lyx- ställe

Här är världen vit idag, det har snöat!! Så mycket att det ligger kvar och har blivit en vinterdag... en halv grad varmt... brrrr... Soppa till middag

• Fjällbruttan

Halloj Mulle
    Allt väl? Kul att se dig igen!

Blomman, skrivier i en paus... vilket forum ska vi morra åt nu??? *Tittar mig omkring och gnuggar händerna av förtjusning*
    Näää.. jag har inte tråkigt hemma när jag är ensam och bara vill kräkas..

Inboxa om du inte vill bil utslängd från tanterna

Hmmm.. nu hamrar gubben nånstans i huset, måste gå och kolla vad han gör!

• Fjällbruttan

Roisin Dubh skrev 2009-09-29 13:25:31 följande:
    Tråden är nu öppen att skriva i igen. Håll er i skinnet bara. Kom ihåg att man inte kan skriva vad som helst även om det är en medlemsgrupp. Personangrepp och skitsnack om individer är alltid fel på öppna forum.   /Moderator

Håller med Heloise, hoppas det är åt båda hållen då!
    Får inte vi snacka skit hoppas jag att ni inte tillåter att andra gör det heller....

• Fjällbruttan

En sak till som jag funderar på MODERATOR... varför stängs prästtråden som är skapad av Kjell för att svara på brudpars frågor, när han inte ens är där eller online? Vad har Kjell gjort??
    Vad hade Blomman gjort som förtjänade att denna tråd skulle stängas och vi andra som har den som ett vänskapsforum inte kunde prata med varandra?
    Vad var syftet med det??

Stäng i så fall av de som ställer till trassel, men inte trådarna om det inte är trådstartarna som förorsakat påhopp och sprider bibelord som inte ens är korrekta enligt bibeln!

Känner att det är dags för en förklaring av vad som är rimligt på ett disskusionsforum!!!!  

• Fjällbruttan

Roisin Dubh skrev 2009-09-29 14:23:39 följande:
    Ni drar en massa egna slutsatser här ser jag.   Eller lyssnar ni kanske på felaktiga påståenden av någon annans slutsatser.   Ett par klargöranden här: 1. Bröllopstorget modererar inlägg. För att ett inlägg ska granskas måste någon anmäla det. Ibland anmäler vi själva om vi ser något men vi kan inte vara överallt och läsa allting. Men upprätthållningen bygger alltså på att ni medlemmar rapporterar regelbrott. Man kan inte bli arg för att inlägg "får" vara kvar om man inte ens brytt sig om att anmäla dem. 2.Bröllopstorget moderar inte medlemmar. Vi väljer inte sida i konflikter eller bryr oss om "vem som började" (sådant är för lågstadiet) utan försöker se till så forumet är fritt från olämpliga inlägg som innehåller personangrepp och styr upp i trådar som håller på att spåra ur av tjafs. 3. Alla som bryter mot reglerna kan få en varning. Vi bryr oss inte om vem som är populär eller inte populär. Fan clubs berör inte upprätthållningen. Reglerna gäller alla! Har man frågor kring ett ärende kan man alltid kontakta mig eller någon annan moderator.

Tack för att du svarade så snabbt!
    Dock undrar jag lite med vad du menar att "vi" drar en massa  slutsatser, ev, baserade på någon annans felaktiga påståenden?
    Vems påstående hänsyftar du till i så fall?
    Åtmistone jag kan läsa, bilda mig en uppfattning och tycka själv, och det klargör jag gärna för andra i det som kallas "disskusionsforum".

Att inlägg som inte anmäls inte granskas förstår jag fullständigt, har inga problem med det, inte heller att de får ligga kvar.

Men jag förstår faktiskt inte alls varför en hel tråd ska drabbas om den som startat tråden inte har ett dugg med detta att göra, ta prästtråden som ett exempel.

Svar på tråden Tantvarning 5