Roisin Dubh skrev 2009-09-29 14:23:39 följande:
Ni drar en massa egna slutsatser här ser jag. Eller lyssnar ni kanske på felaktiga påståenden av någon annans slutsatser. Ett par klargöranden här: 1. Bröllopstorget modererar inlägg. För att ett inlägg ska granskas måste någon anmäla det. Ibland anmäler vi själva om vi ser något men vi kan inte vara överallt och läsa allting. Men upprätthållningen bygger alltså på att ni medlemmar rapporterar regelbrott. Man kan inte bli arg för att inlägg "får" vara kvar om man inte ens brytt sig om att anmäla dem.
2.Bröllopstorget moderar inte medlemmar. Vi väljer inte sida i konflikter eller bryr oss om "vem som började" (sådant är för lågstadiet) utan försöker se till så forumet är fritt från olämpliga inlägg som innehåller personangrepp och styr upp i trådar som håller på att spåra ur av tjafs. 3. Alla som bryter mot reglerna kan få en varning. Vi bryr oss inte om vem som är populär eller inte populär. Fan clubs berör inte upprätthållningen. Reglerna gäller alla! Har man frågor kring ett ärende kan man alltid kontakta mig eller någon annan moderator.
Tack för att du svarade så snabbt!
Dock undrar jag lite med vad du menar att "vi" drar en massa slutsatser, ev, baserade på någon annans felaktiga påståenden?
Vems påstående hänsyftar du till i så fall?
Åtmistone jag kan läsa, bilda mig en uppfattning och tycka själv, och det klargör jag gärna för andra i det som kallas "disskusionsforum".
Att inlägg som inte anmäls inte granskas förstår jag fullständigt, har inga problem med det, inte heller att de får ligga kvar.
Men jag förstår faktiskt inte alls varför en hel tråd ska drabbas om den som startat tråden inte har ett dugg med detta att göra, ta prästtråden som ett exempel.