Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

God eftermiddag tanter,

Håller på och små plockar i huset.
    Känns som det aldrig tar slu, men som sagt håller det mig sysselsatt...

Har inte kunnat hitta det tyg jag vill ha till min klänning så nu ska jag snart ringa mamma så ska vi se om vi kan hitta på nätet.

I väntan på tg till mig har jag börjat på två trikå tröjor till dottern istället.

Im yours - beundrar dig att du orkar. Din energi och styrka är en inspiration! *kram*

Sonja - skönt att höra att det inte är bara jag som låter dottern "komma undan" ibland på helgen.

Vi ska nog svänga förbi en Pizza Hut lite senare. Både barnen och jag känner för att lyxa till det lite.

• TinkerBelle

Vet hur du känner det!
    När min äldsta (som nu är 15) kom och ville åka in till stockolms city blev jag helt svettig.
    När jag så började rannsaka mig själv så insåg jag ju att jag var i samma ålder när jag började åka in till stan dagtid.
    Himla svårt det där.

dfk skrev 2009-08-29 15:18:35 följande:
    Nu har jag varit på skärgårdsmarknad. Tinker- det låter som om du har haft det tufft! Sonja- vad härligt de låter att ha sitt drömhus. Passion- snart så har du också ditt drömhus.Jag har låtit äldsta dottern åka pendeln själv med några kompisar till ett köpcentrum. Hon fyller 13 år snart så det var väl dags. Men jag har haft massor av. Tänk på att...... Akta dig för..... Glöm nu inte......Jag vet att jag är larvig men det är stort att min dotter själv ska iväg och shoppa. Hoppas att allt går bra nu. Hon kan vara lite tankpridd ibland, men dom är ju flera förståss som håller ihop.
  • TinkerBelle

A du tjena!
    Nog för att dem kan vara kavata i den åldern, men hmm gå själv till dagis....

Frulle skrev 2009-08-29 15:48:24 följande:
    Kommer gå så bra ska du se!!!Zack tjatar om att han vill minsann gå själv till dagis!!!! Tar ju bara 20 minuter att gå! Ja du gubben. Lite äldre än 4 bör du nog vara!!
  • TinkerBelle

God eftermiddag alla tanter,

Idag har dagen varit väldigt långsam och slö.
    Har dock hunnit med en sväng till frisören med ena sonen för en klippning.
    Det blev våfflor till lunch då jag hittade ett packet våffelmix i skåpet som naturligtvis måste ätas upp.
    Nu har jag lite muffins i ugnen. Har tagit Morotskakae receptet ur senaste Buffé och klickat i muffins formar. Vi får se hur det blir.

Funderar på om jag ska orka gå en promenad i solskenet, men hmm är lite seg...

Soldemor - så kul att ha dig tillbaka.
    Bobou - hoppas vädret har varit lika fint hos dig som här! Sist jag paddlade kajak var på min möhippa. Fridfullt om än lite tufft för mina otränade armar.

• TinkerBelle

Åhhh!
    Du har dem på kroken...
    Kaffe från Blomman kan ju itne vara fel.

passionsblomman skrev 2009-08-30 15:41:19 följande:
    Jag bara visar och visar och visar vårt hus! Nu kom han som var här igår tillbaka med sin mamma för att visa hur fint det är här!Då ÄR de ju intresserade!Jag bjöd på kaffe...
  • TinkerBelle

Här kommer ett fat med muffins, men skynda ta innan sönerna har ätit upp dem...

Sonja68 skrev 2009-08-30 15:36:42 följande:
    Mmmmmm, har just avnjutit en middag bestående av Renskav. Då snackar vi inte såna där paket man köper i affärens frysdisk utan riktigt hemmagjord. Det är bra att ha en pappa som har renar Till det en iskall öl "Sibirskaja Korona". Jag är lycklig , just nu.Tinker om du skickar över lite muffins så är söndagen fulländad Annars så är det rätt slött här också idag. Regn på morgonen, nu har solen titta fram igen. Får se om jag orkar pallra mig ut. Borde egentligen. Maken kollar fotboll Spartak Moskva mot nåt lag från Kazan, Rubina eller nåt sånt. Lär bli svårt att få honom att lyfta röven från soffan misstänker jag.Puss på er allihop!
  • TinkerBelle

Okej lägg dig på soffan med fötterna högt och VILA!!!
    Be satkärringarn dra åt h-vete dem har inget att göra med hur du är eller kommer att bli som mamma.

Dessutom kommer du bli fantastisk!

Du brinner för dem rätta sakerna.
    Du har empati och förståelse.
    Du vet om dina brister och det är mer än många klarar av att hantera.

Alla har vi svackor. Det viktiga är att man vågar ta sig upp på fötter igen, lär sig och går vidare i livet.

Kram vännen!
    Låt ingen skyffla runt dig bara för att det göder deras misserabla egon.

Villemoa skrev 2009-08-30 18:31:17 följande:
    Ett helt ego inlägg från mig men jag har haft the weekend from hell! Hade ju ordnat 60-års fest för mamma och allt var frid och fröjd tills på kvällen då en av mina nära släktingar skapade ett problem av ingenting alls och kallade mig både det ena, andra och tredje! :-0 Jag är ju inte den som sväljer saker och ting, eller tar skit, utan jag sa ifrån på skarpen men då var jag "oförskämd" mm. Sen har jag också fått höra vad samma person + dennas dotter egentligen tycker om mig fast naturligtvis har ju inte DE berättat för mig utan snackat skit bakom ryggen på mig!! Bland annat har de sagt att jag inte är redo för att vara mamma och att pga att jag har några svackor så förstod denna första att jag skulle ha svårt att klara av mammarollen!! Hallå, vem har inte haft svackor i livet och vad faen har det att göra med min mammaroll??? Denna persons liv är ju bara en svacka för faen!!!Och detta ska alltså vara nära släktingar?! Jag är så chockad så det finns inte och har varit spänd i magen sen i fredags kväll. Nästan som sammandragningar och då är jag ändå bara i v.6+6.Jag har varit så ledsen i dagarna två så det finns inte!
  • TinkerBelle

Det är inte bara du... växer ut horn i pannan när jag hör sånt.

Frulle skrev 2009-08-30 20:56:12 följande:
    Morr.. Sitter i en mycket irriterande tråd på familjeliv!!Kanske är JAG som är knäpp, men jag har jävligt svårt för tjejer som är 15-19 år som sprnger o skaffar barn!!
  • TinkerBelle

Aptiten är det inge fel hör jag.
    Kan knappast vara smågrisar Mulle har...

Frulle skrev 2009-08-30 20:57:08 följande:
    Alltså hörru du!!!!! Älgstek med kantarellsås lät inte LITE gott det!!!
  • TinkerBelle

Om du gillar schlager så kommer du gilla det.
    Ska ni äta middag också?
    Dem har show under middagen. Dem är ofta väldigt begåvade servitörerna/artisterna.
    Kostar en slant dock och man brukar behöva boka bord långt i förväg för att få bra sikt, dvs. inte hamna så att man inte ser scenen.

Sonja68 skrev 2009-08-30 22:08:24 följande:
    Villemoa; Alltså vicka j-a knäppa släktingar. Men det är ofta så, släkten är värst. Har själv en del fastar som kan kläcka ur sig precis vad som helst. De tycker en j-a massa hela tiden både bakom ryggen och sen trycker de upp det i ansiktet på en också ibland. De fattar inte att man inte är intresserad av deras åsikter. Nä, förinta dem ur ditt medvetande, åtminstone för nåt år framöver, för deras dumheter och idiotiska åsikter har INGET med sanningen att göra, HÖR du det??? Du är en jättefin mamma till lilla Moa och kommer inte bli en sämre mamma till knodden du har i magen nu, och inte för de framtida småttingarna heller. Så det så! Håller med i allt som Tinker o Fjällis skrev! Ta det lugnt nu, andas djupt och försök radera dem från hårddisken. De är bara avundsjuka och har komplex.Massor med kramar skickar jag till dig, du är en SUPERBRA mamma, vän, fru och människa! Fjällis; Älgstek o kantareller... åh jag tror jag slänger mig i bilen och kommer förbi på lite nattamat. Undra hur långt det är... 40-50 mil??Blomman; ett psykfall i huset! Hjälp, jag hade haft svårt att hantera situationen, hade blivit så rädd. Tur att du är en redig tant som fixade det på ett bra sätt. De som drack kaffe på altanen, de är husets nästa ägare, det känner jag på mig Cantaton: Jag funderade idag vart du tagit vägen, har saknat dig! Välkommen tillbaka.MIna kusiner som bor i Sthlm o Uppsala har fått nys om att vi ev. är på G till hufvudstaden i slutet av september så de håller redan på att planera en helkväll för oss samma dag vi kommer. Nästa dag ska vi iväg med färja och jag känner redan hur det vänder sig i magen... uäääk. Tur att den går på e.m i alla fall och inte direkt på morgonen.De snackar om ett ställe som heter Golden Hits, vad är det? Nån av er nollåttor som vet? Är det nåt för en Norrlandstant överhuvud taget?
Svar på tråden Tantvarning 5