• Aleta

Tantvarning 5

Du är en toppenmamma!
    Hoppas jag kan vara det också. (Man tvivlar ibland när 5-åringen får sina utbrott...)
    De har i alla fall världens bästa pappa! Jag har gjort ett mycket bra val, måste jag säga, så då kan jag inte vara så dålig mamma.

Sonja68 skrev 2009-09-04 23:05:08 följande:
    Aleta: din dotter har en mor som kan och FÅR stå upp för henne, så du behöver inte oroa dig! Det kommer att gå bra I mitt fall kan jag säga att min mor ville, men varken fick eller kunde stå upp för mig. Detta har påverkat vår relation genom hela livet. Inte så att jag anklagar henne, som vuxen förstår jag hennes dilemma. Men som vuxen förstår jag också varför jag aldrig kunde ha den nära relationen till min mor som mina vänner hade: att krypa upp i mammas knä och berätta om dagens besvikelser och glädjeämnen t.ex. För att bespara henne dilemmat och för att själv inte råka ut för ännu värre mobbing så höll jag tyst och led...Gissa om jag är mån om nu att mina små tjejer ska kunna komma till mig och berätta om ALLT...
  • Aleta

Åååh, jag vill också ha höns! Små gammalsvenska dvärghöns (det finns visst bara 147 stycken kvar).

• Aleta

Ååååh igen!
    Ankor! Suck, vilken sort? Blå? Gul? Blekinge?

• Aleta

Vem var det?

Fjosok skrev 2009-09-06 16:52:54 följande:
    Hallå! Vem är denna damen som loggat in?Det är inte samma som pm:at mig med den underbara hälsningen att klänningarna i mitt galleri är lika fina som jutesäckar Trevligt folk det finns på BT
  • Aleta

Synd att jag missade...eller kanske inte?

Och ja, jag undrade vem som var dum mot Fjosoks klänningar.

Släng hit lite chokladkaka vet ja!
    Vill någon ha pistagenötter?

Fjällbruttan skrev 2009-09-06 19:47:16 följande:
    Ett blont miffo som var ca: 15, trodde hon var så smart och mejjade ner hela sin klass verbalt som bara en bimbo som inte kan prata svenska utan att slänga in svengelska kan...Tror inte hon får så många vänner i sin klass...........Men det var kul att få garna åt nån som gjorde bort sig så totalt!
  • Aleta

Urrk, nu har jag precis fångat in och släppt ut en mus som katten kom in med.
    Ryyys, jag var så trött att jag inte såg att han inte var ensam när jag släppte in honom. Han tycker nog att jag är gräsligt otacksam som bar slänger ut kvällsmaten sådär.
    (Själv gick han direkt till sin matskål och åt den dyra kattmaten istället. )

• Aleta

Nr 11 vill jag ha!
    *sjunger* Liksom en herdinna högtidsklädd, vid källan en junidag.

Vilket släp på nr 8, har du köpt den?

Fjosok skrev 2009-09-07 10:11:58 följande:
    För er som ville se kan jag ladda upp lite bilder nu. Men tar bort dom sen :)
  • Aleta

Haha, min man brukar skratta sig fördärvad när jag ska svära.
    "Järnspikar"
    "Attans"
    "Tusan också"

Svar på tråden Tantvarning 5