• Aleta

Tantvarning 5

Hej igen, maken kom hem sent igårkväll efter att ha varit borta en HEL vecka mot i vanliga fall en halv. Jag vet inte vad som händer, men det är bara en massa rusande hit och dit konstigt nog.

Badrummet som aldrig blir klart (det blir ingen golvvärme, för dyrt tyvärr ), bil som måste till verkstaden, barn som ska skjutsas, överraskningsfest 20 mil bort med knytkalas, hästar om tre veckor som måste ha hagar.
    Det är livet som går sin gilla gång helt enkelt.

• Aleta

Nu skäms jag lite, för jag fick spel i prästtråden...

• Aleta

Men jag blir ju så arg att jag hoppar upp och ner!
    *Andas djupt*

• Aleta

Ingen fara, behärskning är en svår konst.

Bobou skrev 2009-09-24 15:45:25 följande:
    Förlåt Aleta, nu verkade det kanske som att jag inte tyckte att ditt utbrott var bra. Det var det, och du har självklart rätt! Men jag vet inte, om den där mänskan verkligen står för de värderingar han uttrycker så vill jag inte gå in i en diskussion med honom... Får känslan av att han är en sån person som säger saker enkom för att såra.
  • Aleta

Men, där fick man ju bara skriva om man hade blivit inledd i kyrkan av någon.
    Plötsligt kom jag att tänka på den där skämttråden med papegojor som flög runt och älgar som vigselförrättare, det var tider det! (Tills någon tog det hela på allvar.)

passionsblomman skrev 2009-09-24 16:03:06 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3542826.htm...Här Aleta... och Feministbrud och alla andra hugade..
  • Aleta

Tack kära vänner för att ni sätter ett stort leende på mina läppar!
    Puss på er tanter av alla slag!

• Aleta

???
    Ingen kyrka?? Inga präster?? Inga biskopar??
    Och är inte alla samfund trossamfund och alla som är med där troende oavsett om de är präster eller ej?
    Vilket svammel! Smäll till med handväskan!
    Kjell Präst skrev 2009-09-24 17:01:51 följande:

Om en icketant får komma in här ett slag så kan jag berätta att jag häromdagen fick höra, i en kommentar på en katolsk blogg, att "Tyvärr Kjell, Svenska kyrkan är ingen kyrka med präster och biskopar. Du är inte präst utan troende i ett trossamfund". Den gången blev jag faktiskt både ledsen och uppgiven. Attacken i prästtråden tog jag mycket lugnare. Har skrivit ett välbalanserat svar nu
  • Aleta

Godmorgon tanter!
    Här sitter jag och ska iväg till verkstaden med trasiga bilen. Hela familjen sover och det är min födelsedag. Ingen frukost på sängen för mig idag.
    Istället blir det att sitta på bilfirman i en och en halv timme och dricka automatchoklad och äta pistagenötter. (Jag fyller ju faktiskt år, då får man väl äta onyttigheter till frukost? )
    Fast egentligen är det inte så synd om mig, jag har ju ett par bra böcker med mig!

• Aleta

42!
    Tack så mycket alla!

Och Sonja, grattis i förskott, njut riktigt ordentligt.

Frulle, du är jättesnäll, njut av att veta om det, vad hon gör är hennes bekymmer.

dfk, krya på dig.

• Aleta

Tack för alla gratulationer och vackra sånger!

Fjällbruttan, det är inte kul att må illa, jag vet hur du har det (illamående 7 mån med första och 9 med andra).

Angående vissa inlägg i prästtråden, tja, det fick i alla fall maken att komma springande för att läsa tokerierna. Vilka dumheter!
    Hade jag varit hemma så hade jag inte kunnat vara tyst, det är då ett som är säkert.

Nu svävar jag iväg på ett uppsatsmoln med en låda chokladpraliner från Irland. Jag kastar ut några när jag far förbi!

Svar på tråden Tantvarning 5