Ja, suck, det är helt ofattbart.
I min värld så tackar man för uppgiften och går de där 20 metrarna och kollar...men det är ju inte verkligheten det.
Jag blev jätteupprörd när jag insåg att den straffavgift på 100.000:- som facket tog ut där jag jobbade vid vissa överträdelser (som företaget ibland var tvunget till) inte alls gick tillbaka till medlemmarna utan betalade fackpamparnas festresor!
Tack för fröna, de kom idag!
När jag var liten hade vi alltid massor med aklejor här, men de har försvunnit. Hoppas, hoppas att de trivs här.
Ska man sätta fröna redan nu eller vänta till våren tror du?
Sonja - det är hemskt att det finns tjejer som slipper lyften när de nekar din man, han är ju skadad! Du får väl gå och ta chefen i öronen om det bara är tjejer han lyssnar på. Jag hoppas verkligen att ni hittar en lösning.
Fjällbruttan skrev 2009-09-09 13:31:42 följande:
Låter som hotelloch restaurangfacket... ett jäkla skämt!När jag var ung (fyyy så hemskt det kändes att skriva det...) så hade jag en praktik i en skidbod/skidskola.. var medlem i HRF, som då kom på besök och skulle kolla att allt gick rätt till! Bra tyckte jag, och vi konstaterade då att allt var bra på min praktikplats, då påtalade jag att hotellet (som då drevs av en mycket underlig man)hade mer än 5 svartjobbare + en massa skibaums(jobbar max 4 timmar per dag mot mat, husrum och liftkort)-Jamen det kan inte vi kolla, vi är här för att kolla DEN här arbetsplatsen! Ehhh... jaha.. ni har kört 35 mil för att kolla EN arbetsplats, som var bra, men en med problem 20 meter bort, den skiter ni i...Inte riktigt klokt...