Tantvarning 5
Spara, spara, spara är mitt motto.
Släng, släng, släng är min mans.
Tillsammans blir det nog lite lagom, när jag har flyttat själv så slutar det alltid med att det blir en massa osorterat som åker med till nästa ställe och ligger där och är osorterat istället. Jag är fullkomligt hopplös!
Man mår faktiskt bättre när man väl har lyckats rensa ut lite, men oj, vad det är svårt. Jag skickar massor med packsympati!
passionsblomman skrev 2009-07-24 18:12:35 följande:
Åh, vad röröigt det blir nu......nu har jag börjat rota i en as-stor hylla FULL med en massa skit som måste sorteras. Dels är det dammigt så man skäms, och dels är det sådant där som man inte vet vad man ska göra med riktigt.Packa böckerna är ju lätt, men udda saker som den extra telefonen och allt vad man nu
har.Nu sitter jag med alla möjliga kort jag och sonen fått av folk. grattiskort och sådant. Sparar man verkligen sådant?Hittade en bunt brev och kort hemma hos min farmor när hon dött. De som jag skrivit under åren. Hon hade sparat alla och jag grät som en fontän när jag läste dem. Min pappa satt i fängelse ett par perioder när jag var lite. De ställen där jag med sptretiga bokstäver ber farmor hälsa till honom...Jag får nog lov att spara åtminstone en del av de där korten.