• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjosok

PÅ tal om frisörer. Det är en sak jag undrat över. Kanske tanterna kan hjälpa mig.

VARFÖR heter typ alla frisörer...

Sussie
    Millan
    Nettan
    Kicki

osov ...

Finns det något hemlig regel i den branchen som säger att man MÅSTE ha ett klatchigt smeknamn ala 80-tal.

NU gäller det ju inte alla, men det är MÅNGA ...

• dfk

Hej på er!
    Springer in här i farten lite snabbt och vinkar, men nu måste jag rusa vidare igen.

• Aleta

Jag var med i lokaltidningen idag på två ställen med färgbilder och allt!
    Nej, jag har inte rånat en bank eller så, jag dansade bara lite orientaliskt på en hembygdsfest, då blir det rubriker...

Fjosok, jag har ingen aning, jag har inte gått till en frissa på evigheter. Mamma kapar av det värsta med jämna mellanrum. Jag har lite frisörskräck efter åratal med misslyckade frisyrexperiment.
    När jag hittade världens bästa frisör i Linköping så flyttade jag och ingen kan mäta sig med henne - ingen!

Passionsblomman, jag fortsätter att heja på dig, heja, heja, heja!

Fjällbruttan, 5 mil till dagis!
    Finns det inget närmare alls?
    Och 26 mil, det är verkligen vidder där uppe.

Usch, jag har skjutit upp det där med arbete och bara haft skygglapparna på. Nu kan jag snart inte vara mammaledig längre utan måste ut och söka jobb, precis just nu när allting läggs ner och dras in och jag vet inte vad. Det känns inte så kul att ge sig ut på arbetsmarknaden just nu. Jag har ju kvar mitt jobb i Stockholm, men vi kan inte veckopendla båda två. Någon måste ju hämta barnen på dagis och 40 mil blir nog i saftigaste laget för det.

• Cantaton

Den jag gick till idag hette Maria och den jag gick till innan jag flyttade heter Doris

Fjosok skrev 2009-08-03 20:45:33 följande:
    PÅ tal om frisörer. Det är en sak jag undrat över. Kanske tanterna kan hjälpa mig.VARFÖR heter typ alla frisörer...SussieMillanNettanKickiosov ...Finns det något hemlig regel i den branchen som säger att man MÅSTE ha ett klatchigt smeknamn ala 80-tal.NU gäller det ju inte alla, men det är MÅNGA ...
  • Villemoa

Kanske för att de fick sina smeknamn på -80-talet eller tidigare innan de hamnade i frisörbranchen....? Min frisör kallas för övrigt för Sussie, hon heter Susanne.

PÅ tal om frisörer. Det är en sak jag undrat över. Kanske tanterna kan hjälpa mig.VARFÖR heter typ alla frisörer...SussieMillanNettanKickiosov ...Finns det något hemlig regel i den branchen som säger att man MÅSTE ha ett klatchigt smeknamn ala 80-tal.NU gäller det ju inte alla, men det är MÅNGA ...
  • Frulle

Alla heter inte så.. Bara de små salongerna som funnits i 30 år med samma ägare som ligger i förorten.

• Frulle

Testa mig! Då blir du säkert nöjd!

Aleta skrev 2009-08-03 22:38:36 följande:
    Jag var med i lokaltidningen idag på två ställen med färgbilder och allt! Nej, jag har inte rånat en bank eller så, jag dansade bara lite orientaliskt på en hembygdsfest, då blir det rubriker... Fjosok, jag har ingen aning, jag har inte gått till en frissa på evigheter. Mamma kapar av det värsta med jämna mellanrum. Jag har lite frisörskräck efter åratal med misslyckade frisyrexperiment.När jag hittade världens bästa frisör i Linköping så flyttade jag och ingen kan mäta sig med henne - ingen! Passionsblomman, jag fortsätter att heja på dig, heja, heja, heja!Fjällbruttan, 5 mil till dagis! Finns det inget närmare alls?Och 26 mil, det är verkligen vidder där uppe. Usch, jag har skjutit upp det där med arbete och bara haft skygglapparna på. Nu kan jag snart inte vara mammaledig längre utan måste ut och söka jobb, precis just nu när allting läggs ner och dras in och jag vet inte vad. Det känns inte så kul att ge sig ut på arbetsmarknaden just nu. Jag har ju kvar mitt jobb i Stockholm, men vi kan inte veckopendla båda två. Någon måste ju hämta barnen på dagis och 40 mil blir nog i saftigaste laget för det.
  • Fjosok

Nja, nu var ju det jag skrev på skoj förstod ni väl Men smeknamn verkar gälla i viss utsträckning idag med

Frulle skrev 2009-08-04 08:05:20 följande:
    Alla heter inte så.. Bara de små salongerna som funnits i 30 år med samma ägare som ligger i förorten.
    Klart alla inte heter så, tycker bara det är småkul att trots det förvånadsvärt många heter så. Glömde ju att manliga frisörer måste heta något franskt som Jean-Marc typ. Också det står i grundlagen ...
  • Frulle

Jag har aldrig gått, och kommer ALDRIG gå till en salong som heter Ullas klipperia! (typ)

Hua..

• Cantaton
    Fjosok skrev 2009-08-04 08:19:49 följande:
    Nja, nu var ju det jag skrev på skoj förstod ni väl Men smeknamn verkar gälla i viss utsträckning idag medKlart alla inte heter så, tycker bara det är småkul att trots det förvånadsvärt många heter så. Glömde ju att manliga frisörer måste heta något franskt som Jean-Marc typ. Också det står i grundlagen ...
Svar på tråden Tantvarning 5