• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjosok

men stava rätt kan jag inte, slarvfjosok :-/

• passionsblomman

Nu har vår mäklare fotat och bankat ner Till salu-skylten härutanför! Det känns helt sjukt att se den utanför vad som ju ändå är mitt HEM, liksom "vaddå till salu? JAG bor ju här!"

Här är katterna arga för att jag avmaskar dem. Skitsura och rivsiga är de och kutar långa omvägar när jag kommmer så jag inte ska få för mig att göra om dumheterna.

Jag har inte så nära till gråten idag som igår, men imorse satt vi bara här en lång stund vid bordet och glode. Jag kände mig liksom alldeles tom på något vis.
    Sedan ringde mäklaren och sa att det skulle klarna upp-vilket verkligen lät som en osannolik utveckling om man betraktade den svarta himlen, men det BLEV sol så det var bara att sätta full sprätt ocgh om ni aldrig fotat för visning förut så kan jag avslöja att det betyder att man KASTYAR in alla saker i skåpen så diskställ, tandborstar schampoo och annat personligt krafs försvinner...

..när det sedan blir visning har man tryckt ner samma saker i bärkassar och slängt in i bilen så ingen kan se dem...

Sonja: Välkommen tillbaka! Och Villemos grattis till plusset!
    och Feministbrud och didis hejsvejs! och alla andra också!

• Sonja68
    Fjosok skrev 2009-08-12 13:09:29 följande:
    förstår er ...Norrland är det fördlutna, mälardalen nuet :)
    Hrmpf...
  • Fjällbruttan

Heloise skrev 2009-08-12 12:30:44 följande:
    Grattis Villemoa!Hejhej Sonja hoppas ni har haft det superbra.Jag håller på att förbereda mig för att bada katterna, att bada dem är som att bada kobror med klor ungefär. Men men vi vill att de ska vara fina tills lillasyster kommer.Panzer och morfar målar och jag har vikt tvätt, tvättat, dammsugit samt torkat golven på morgonen. Skönt med semester!

Och där for mitt dåliga samvete i taket... jag har bara klippt gräs idag!
    Jo, så färgade jag slingor på mellandottern , tror att Saga håller på att bli sjuk för hon är supergrinig men snart är min man (fortrfarande lika kul att skriva!)hemma så då får han ta henne
    Jag ska göra älgfärsbiffar med smörstekta kantareller!

Min väninna (låter tantigt va?) kom förbi och fyllde hela min diskho med nyplockade kantisar
    Så nu blir det på med cd-bok och sen rensa kantareller, det är så gudomligt avslappnande, kanske nåt att ha som läger....*funderar*
    Varför SPA när man kan rensa svamp och lyssna på cd-deckare

• didis

När du är klar med städningen, passionsblomman, så kan du få komma hem till mig och städa. Ja, om du får abstinens alltså!

Idag har i byggt oss en kompost, inget världens sexigaste sysselsättning kanske men välbehövlig.

Och så måste jag sysselsätta mig med något, dottern har varit i Berlin sedan i lördags med en kompis och jag är skitnervös! Min lilla flicka i en storstad! (Inte blir det bättre av att de planerade att gå på gay-bar! Nähädu sa jag, det får ni allt vänta med ett tag, bra att ha lite mer information så man inte går in på FEL gay-bar...)

I natt kommer de till Skasta i alla fall så då kan jag andas ut!

• didis

Du får ha lite mousse i pälsen på dem så de bevarar fluffet!

Heloise skrev 2009-08-12 14:29:25 följande:
    Missarna är nybadade, fluffiga( ser ut som maränger) de är ävenvansinnigt förbannade och tjuriga. Fast det gick förvånandsvärt bra idag faktiskt.Nu ska jag ta en dusch och sedan ska jag laga lite mat.
  • passionsblomman

Ja jag lär nog ha att städa i resten av min tillvaro här i jordelivet när jag nu ska bo på mer än 6 ggr så stor yta som nu, men föralldel, jag är inte den som är den, var vill du att jag ska röja? Jag kastar så det står härliga till för närvarande, så det kan vara lite vanskligt att ta in mig, man vet aldrig vad jag hivar iväg!

Utomlands! Nej det är tur att lilleman inte ska vara iväg på sådant än på ett tag...särskilt då gay-barer när du nu nämner det.

Kompost är ju jättebra! Jag hade tyckt det var jättesexigt om min sambo skulle komma på att bygga en sådan.
    Jag tycker det är mycket attraktivt om han kommer på att diska också!

• didis

Är allt klart med huset nu då?? När blir inflyttningsfesten?

Det är väl bara det att maken måste flytta den gamla halvruttna komposthögen och det luktar INTE, jag upprepar INTE gott!!

passionsblomman skrev 2009-08-12 18:53:49 följande:
    Ja jag lär nog ha att städa i resten av min tillvaro här i jordelivet när jag nu ska bo på mer än 6 ggr så stor yta som nu, men föralldel, jag är inte den som är den, var vill du att jag ska röja? Jag kastar så det står härliga till för närvarande, så det kan vara lite vanskligt att ta in mig, man vet aldrig vad jag hivar iväg!Utomlands! Nej det är tur att lilleman inte ska vara iväg på sådant än på ett tag...särskilt då gay-barer när du nu nämner det. Kompost är ju jättebra! Jag hade tyckt det var jättesexigt om min sambo skulle komma på att bygga en sådan. Jag tycker det är mycket attraktivt om han kommer på att diska också!
  • didis
    didis skrev 2009-08-12 18:58:03 följande:
    Det är väl bara det att maken måste flytta den gamla halvruttna komposthögen och det luktar INTE, jag upprepar INTE gott!!
    Det är liksom inget sexigt med fjolårets ruttna äpplen...
  • passionsblomman

Ja vi fick inga indikationer från besiktningsmannen att ngt skulle vara så bråttom att åtgärda eller så skadat eller annat obehagliggt att vi ser någon anledning att häva köpet. Så nu är det JÄRNET för att sälja vårt eget så vi inte blir stående en hel höst med dubbla kostnader.

Det känns helsjukt att se den där till salu-skylten härutanför...

Svar på tråden Tantvarning 5