Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

ja just det BTW jag fick ett sms för en stund sedan. Värakrna har man lyckats avstanna - undrar hur mcyket medicin dem proppat i henne.
    Läkarna har dessutom gett "garantier" för att imorgon finns en lungmaskin. Undrar just hur dem tänker göra eller hur dem kan garantera. Någon annan stackare som slängs ut antar jag. Hemskt glad jag inte är den som behöver göra dn prioriteringen!

• TinkerBelle

Kan inte annat än instäma - vilka bilder!!!
    Kanonfint med fjället i bakgrunden.

Sen är jag mäkta imponerad över alla tårtor du bakar....

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 14:55:59 följande:
    Heloise, ett tips, SLUTA TÄNK!Skulle man tänka inför varje barn blev det inga.. Låt naturen ha sin gång och hoppas på att den funkar!Du kommer bli världens bästa mamma  till dina barn och Panzer en underbar pappa!Tinker, skönt att de lyckats bromsa upp..phuuu!Jag har nu äntligen lyckats lägga in en del av fotografens bilder från vårt bröllop Finns i galleriet under bröllop om ni  vill se..
  • TinkerBelle

Hade du bott närmare så hade jag kunnat hjälpa dig att plocka ut bilderna från hennes hård disk...

Vet hon hur man gör?
    Kan hon komma hem till er och föra över dem till er dator?
    Om hon inte kan göra det själv kanske den som ska göra det kan komma till er?

Sonja68 skrev 2009-09-02 18:36:04 följande:
    Ladies, ni som är kloka och har lösningar på det mesta. Hur f-n ska jag göra med tackkorten??? Min kompis som är duktig på att fota och fixa hade ju en liten "session" med oss på Herrgården där vi hade festen, samt inne i kyrkan. Jag har fortfarande inte sett ett enda foto, men hon säger att det blev några riktigt bra. Problemet är att hennes dator kraschade. Fotona finns kvar i datorn, men hon får inte igång den. Nån komponent som kostar lika mycket som en ny dator typ. Hon har det NOG kämpigt som ensamstående småbarnsförälder, långtidssjukskriven (över ett år nu, med nedsatt sjukpenning), påtvingade renoveringsobjekt som hon just var klar med, så brann det i hennes kök förra veckan så nu måste hon köpa ny spis och renovera/måla köket. Såklart har hon inte möjlighet att köpa en ny dator så där i all hast...Hon är sjukskriven pga utbrändhet och jag känner att jag inte har mage att tjata på henne om detta eller stressa henne.Frågade lite försiktigt idag om det går att få ut bilderna ur datorn, man måste tydligen plocka ut hårddisken eller föra över på nåt vis, men jag fattar inte hur. Fick känslan av att detta inte är möjligt förrän hon har en ny dator.VAd ska jag göra?! Det kan ju ta typ flera månader till innan hon köper en ny dator.Jag ville så gärna göra fina tackkort av nån av dessa bilder. De andra som vi har är bara våra kompisar som fotat och de är verkligen inga som jag gillar speciellt mycket. Där är antingen en arm, eller halvt huvud eller suddigt eller nåt annat. Och tackkort vill man ju inte skicka på ettårsdagen precis...I-landsproblem, jag vet men jag funderar rätt mycket på hurjag ska lösa detta. Förslag???
  • TinkerBelle

Håhå jaja säg itne så!
    Här har vi ont i låren så att jag håller på att förgås.
    Träningsvärk från måndagens bodypump.
    Antar att jag måste pallra mig iväg till gymet imorogn för att jobba bort det.....

Soldemor skrev 2009-09-02 20:57:44 följande:
    Ont skall med ont fördrivas! Fast aerobics kan vara ganska kul om det inte är för avancerat!
  • TinkerBelle

*kliar mig i huvudet*
    Och syftet med denna byråkrati är???

Aleta skrev 2009-09-02 21:37:43 följande:
    Hur ska vi kunna hålla oss så länge! Jag hoppas verkligen att det löser sig med era foton!Nu har jag önskat mig en bärbar hårddisk i födelsedagspresent. Back up, back up, back up. Vi har ju ALLA våra foton på datorn, vad jobbigt att bli av med dem allihop.Mitt i-landsproblem är av en helt annan art. Eftersom man numera kan DNA-testa både det ena och det andra så KRÄVS det DNA-koll mot mamma och pappa för att kunna ta föl efter sin hingst.Båda hingstens föräldrar är döda. Som tur var fanns ett blodprov sparat på hingsten, men stoets DNA måste vi göra ett försök att rekonstruera med hjälp av andra avkommor och det finns bara fyra totalt.Tre av dem har jag koll på, men den äldsta är förmodligen också borta eftersom inga ägare finns inlagda i någon databas.Suck, stön, pust.
  • TinkerBelle

WoW!
    Dem korten är ju ur proffisga och fulla av känslor.
    Är ju värt en massa pengar för er så klart.
    Förstår att ni är glada över att få en sån present.

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 21:46:35 följande:
    Nu har vi valt kort Med hjälp av barnen!Blir ett med fjäll ibakgrunden och sjön...Blomkortet där vi tittar upp ska faktiskt få bli en tavla, så den kände vi att vi ville behålla för oss själva Vi trodde Patrik (vår fotograf) fått en knäpp när han tvingade oss att kasa runt i en sluttande äng.. och båda är allergiska Men det var det väl värt!Vi har fått ca 900 bilder... runt 40 "finkort" och resten från vigsel och början av kvällen!Och han ville inte ha betalt!!! Vi böt det mot han och hans sambos kuvertavgift( som var 400:- tillsammans), vi ville betala mer men nix, det blev en bröllopspresent Så glada och tacksamma för det! De är världens mysigaste människor!
  • TinkerBelle

Tycker jag låter helt jätte bra!

Och om du får för dig att börja röka igen så kan du höra av dig så ska jag berätta i detalj vad min svärmor just nu går igenom. Garanterat avtändande....

Hon har rökt sen hon var 15 - inte bra!!!!

Frulle skrev 2009-09-03 08:04:35 följande:
    Igårkväll kl 21 slängde jag de resterande ciggarna!! *stolt*
  • TinkerBelle

Men herre gud!
    Har vi inte problem så skapar vi dem åt oss....
    För det är nog som du säger allt man gjorde för går inte att lita på...*sarkastisk*

Så nu undrar jag, som inte är insatt, när tänker man börja med samma(eller man kanske redan gör)för dem som föder upp och ställer ut katter? Innan katten blir på smällen har ni dna testat hankattens båda föräldrar då?

Eller finns det månne en penga aspekt med i det hela och katter generar inte samma summor?

Aleta skrev 2009-09-03 09:35:51 följande:
    Tjaaa... jag gissar att man nuförtiden tydligen inte kan hålla reda på vilket sto som födde vilket föl och till vilken hingst man skickade henne. Dagens människor, vi är ju så förvirrade, så vi kanske tror att det är grannens häst som är mamma till fölet och vi kan ju glömma att vi betalade flera tusenlappar och lämnade vårt sto hos en hingstägare i Göteborg. När fölet väl kommer kanske vi tror att vi var i Stockholm?Inte ens när vi måste betala levande fölavgift till hingstägaren fattar vi att det var just den hingsten vi använde.Eller kanske dagens uppfödare i smyg byter ut hästarna om natten? De strök hela stamtavlan på en av mina hästar som var född 1967, du vet, då fanns det ju ingen DNA-testning, så den måste ju per automatik vara felaktig...?
  • TinkerBelle

Och om du nu inte hade varit hemma och dem faktiskt lyckats hugga av vattenledningen....

Att folk inte tänker!

Fjällbruttan skrev 2009-09-03 10:32:36 följande:
    I´myours, skönt att flera svingar handväskan Jag har just klappat in min i huvudet på dår-turisterran som hyr en stuga av oss...Stugorna ligger ju just bakom vårt hus så jag har bra uppsikt över dem när jag sitter vid datorn...hehe...I alla fall,just nu befinner sig 8 män av icke-svenskt ursprung i en av stugorna, de är fiskare.Sitter i godan ro och kollar ut nr de börjar spankulera runt på "sin" gård, sparkar upp stenar och river grästuvor... blir lite konfunderad, inser sen att de letar väl mask...Sen avancerar de över till grannhuset, lyfter och kastar iväg en stock och springer och börja rota i grannhusets rabatt Blir så arkg så jag måste kissa, gör det, tar djupa andetag och går tillbaka till fönstret och tänker att NU har de väl ändå gett sig?!NÄ; de har tagit en stor flåhacka från grannens olåsta bod (tillhör andra stugan vi hyr ut) och har börjat hacka upp där vi lagt ner vattenledningen!!!!Gissa vilken tant som for ut!Jamen OJ, säger den enda som kan svenska, vi trodde inte nån var hemmA! För det första så gräver man inte på privat mark, ni hyr bara en stuga här, för det andra så frågar man i så fall om man får det!Skickade dem till en som säljer mask och taltade om att har inte han så kan ni kontakta gubben min ikväll så kan han kolla om hans pappa har...Iddes inte säga att det bara var 100 meter bort, och den masken kommer att vara DYR!!
  • TinkerBelle

Jodå sitter som på nålar själv.
    Berättar så fort jag vet något.

Sonja68 skrev 2009-09-03 10:38:59 följande:
    Tinker, du håller väl oss uppdaterade hur det går för lilla knyttet som ska till att födas. Jag ber för dem.
Svar på tråden Tantvarning 5