Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

Visst är det fascinerande?!

Första gången jag för tio år sedan råkade ut för mitt fackförbunds något snedvridna tankesätt fick jag hjärnsläpp och skällde ut dem i det möte dem själv kallat till.
    Visade sig att alla medlemmar utom en i de mötet i princip kände likadant och backade upp mig när fack representanterna försökte slingra sig ur.
    Å andra sidan jobbade jag på en kvinnodominerad avdelning där medelåldern var 40+ så lite djävlar anamma och tant varning var det väl antar jag.

Aleta skrev 2009-09-09 15:25:26 följande:
    Ja, jag upptäckte det också när jag blev satt att förhandla med dem. Jag, min blåögda idealist, trodde att de var till för att lösa problem och förhandla fram vettiga lösningar.Vilken chock jag fick när jag bemöttes med riktig pampmentalitet.
  • TinkerBelle

Du fixar det!
    Jag hoppas ni har ett avtal.

Frulle skrev 2009-09-09 18:48:35 följande:
    Åååååå ångest!Nu ska jag ringa dom som hyr vår lgh och säga upp dom!! Fan va jobbigt.
  • TinkerBelle

Kramar till dig oxå!
    Är visst inget slut på eländet just nu.
    Människor i maktpositioner både få en spark i r*ven med jämna mellanrum så dem inte somnar.

passionsblomman skrev 2009-09-09 19:10:14 följande:
    Igår skulle jag bli uppringd av min läkare mellan 12 och 13.Kl 15.40 hade han fortfarande inte ringt.jag hade då redan ringt upp och påmint i receptionen en gång. När jag gjorde det IGEN så var jag så arg att jag skrek "fattar ni hur oförskämt det här är och att det SUUUUGER!!! Mitt liv räknas faktiskt ockås oavsett om jag är sjuk eller arbetslös och nu råkar jag vara båda och får jag inget nytt sjukintyg men inte påanmäler mig idag innna 16 på af, då får jag ett glapp i systemet och både SGI och a-kassa räknas om till lägstanivåer/garantinivå, istället för på min senaste inkomst.Nu är jag på väg till af och jag väntar därutanför i exakt tio minuter till och nu RINGER han mig ögonaböj för tiden jag hade att vänta är SLUT och har GÅTT!!!"Inte en paus eller ett andetag på hela ramsan! Hon kopplade mig.jag fick förlängt och ett intyg idag som gällde från igår.Att man ska behöva bli arg jämt och ständigt...Aleta: jga tycker du ska choklada i ditt liv. Då kan jag bli återförsäljare på mitt ställe som jag ska ha! Lokalt samarbete!
  • TinkerBelle

Opps!
    Dålig tajming, men samtidigt måste du och maken tänka på er framtid och kan inte direkt bedriva välgörenhet.
    Tyvärr är det ju så när man hyr i andra hand att en av riskerna man utsätter sig för, i högre utsträckning än vid ett första hands kotrakt, är att helt plötsligt bli uppsagd.

Frulle skrev 2009-09-09 19:54:27 följande:
    Jo då. Vi har avtal.. Usch det var inge kul. Hon var helt söndergråten. Hon blev av med jobbet i förrigår och nu detta!!
  • TinkerBelle

Nu vill jag gå och lägga mig, men se det går inte.
    Väntar på att äldsta sonen ska komma hem från bandyn.

Lill-skrutt hade skoljoggen idag på sin skola.
    Hon ahr pratat om det i en vecka och berättat att hon ska minsan spring järnet som sina brorsor hon.
    Tjena! Så fort dem kom en bit in i skogen hittade hon och bästisen blåbär och sen var det kört.
    Hennes tunga var alldelse blå fortfarnade när jag hämtade henne från fritids.

• TinkerBelle

Vadå har ni andra inte hängt med?

Frulle skrev 2009-09-10 08:35:27 följande:
    haha ja nu är det nog lite rörigt för alla kan jag tänka mig! Ok så här är läget!Den 2/10 får vi köpa loss vår ombildade hyresrätt. Detta lån är redan klart och beviljat. Sen ska vi sälja den så snabbt vi fixat till den lite.På tisdag den 15/9 ska pappa köpa ut oss från hans hus. Vi kommer ju bo kvar ett litet tag så klart, men vi är iaf då utköpta.Och så väntar vi på ett lånelöfte nu till en annan bostad som inte har något med huset eller vår ombildade lgh att göra.Comprende?
  • TinkerBelle

God morgon tanter,

Nu börjar jag bli trött och sliten - behöver sömn!
    Vakande tidigt i morse av att det luktade brandrök i sovrummet.
    Sover med öppet fönster så jag började med att stänga fönstret och sprang sen runt i huset och "sniffad" bara för att konstatera att det bara var i vårt sovrum = måste komma utifrån.
    Så uti bara morgonrocken gick jag run och kolade vårt hus utvändigt och grannarnas hus, utan att hitta något.

Bestämde mig för att det nog var grannen längre ner på gatan som redan börjat elda i sin kamin.

När jag så lämnade Lill-skrutt vid skolan så såg vi en hög svart rökpelare nere i korsningen vid motorvägen. Visar sig att en av pizza restaurangerna brinner för fult.
    Brandkåren verkar ha läget underkontroll, men det är nog mer än en företagare som gråter idag då samma i byggnad även huserar både en däckfirma, biltvätt och frisör....

Olycksdrabbad korsning det där.
    I samma korsning igår kväll var det en mc som hade vurpat (såg inga andra fordon). När jag skulle hämta sonen från bandyn så var två brandbilar två polisbilar och två ambulanser på plats...

Olyckor kommer ju i tre så nu undrar jag vad som kommer härnäst.

• TinkerBelle

Hej tanter,

*smyger in och sjunker ihop i ett hörn*

Idag har varit en skit dag!
    När jag hämtade lill-skrutt på skolan fick jag rutan inslagen och min handväska stulen?

Har setat i telefon senast två timmarna spärrat allt jag kunnat komma på.

Ja jag vet att man inte ska lämna handväskan i bilen ? men på en lågstadieskola!

*Suck*

Så nu sitter jag här och ska försöka överleva tills på måndag utan några pengar.
    Ska gå in banken imorgon och se om jag kan få nytt digipass så att jag kan föra över pengar till sonens konto och på så sätt kunna ta ut kontanter.

Riktig soppa. Känner att jag inte har kraft för sånt här just nu med allt annat som pågår.

Usch ? måste byta lås också?. Som tur är har vi ett extra som ligger i förrådet så jag ska börja med att byta ett av dem.

Blir en glad överraskning för dem om dem nu tänker komma hit eftersom jag sitter hemma på dagarna och jobbar.

• TinkerBelle

Soldemor - har hinkat två red bull redan i ren frustration, ska nog tat lugnt så det inte blir överslag i hjärnan.

Fjällbruttan - grattis!

Mulle - Men jobbade inte du för ett sånt bemanings företag?
    Om inte så kan jag säga tt det kryllar av receptionst och assisent jobb så du behöver inte oroa dig.

Passionis - hallå åker du förbi utan att komma på fika?

Frulle skrev 2009-09-10 17:47:31 följande:
    Är du på tjocken?! Det hade jag ingen aning om!!Stora congrats!!!!Ja en annan blir ev av med jobbet!! Får veta nästa vecka!
  • TinkerBelle

Hmmm - svalde precis två panodil....

Sonja68 skrev 2009-09-10 18:32:41 följande:
    Voj, voj! Vad det händer grejjer här!Blomman: Kul med soffan och väskan (du är visst en väskmänniska innerst inne - du är ju Tant ), rosa metallic låter ju nice.Och snart drar du till Småland!!Tinker: Herre Gud, detta ovanpå allt annat... Som om du inte hade nog mycket runt omkring dig sen innan. Skickar massor med styrkekramar. Glöm inte att andas djupt emellanåt och släppa ner axlarna, som förmodligen är uppe vid öronen vid det här laget. Har jag rätt Och Mulle: Du hade ju också en hel del att fundera över sen tidigare och nu fick du lite till huvudbry. Kramar till dig också. Men det verkar ju som att det inte är nån ko på isen om det är så som Tinker säger, i din bransch.Fjällis: Vet inte om jag sagt det förut men GRATTIS !Till alla er andra vinkar jag och meddelar att Lilla fröken Bleknos inte alls verkar speciellt sjuk. Hon har bara spytt den gången imorse. Men jag tror inte jag får skicka henne på dagis imorgon. Hon kommer förmodligen RUTTNA här hemma med mig imorgon. Hon tjatar redan ihärdigt om att hon vill på Daaaagiiiiisss!
Svar på tråden Tantvarning 5