Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

*kramar hårt*

Man borde bunta ihop dem och sänka dem i Brunnsviken med ett cementblock!

dfk skrev 2009-09-30 19:58:07 följande:
    Fjällbruttan, det är bra råd om att ta till att gå till soc/försäkringskassa mm, för det kan avskräcka rejält. Det är bra att dra in en tredjepart när det inte går att prata!Jag vet inte hur det hade gått om jag och mitt ex hade fått barn tillsammans. Det han utsatte mig för då räckte gott och väl.Det har verkligen satt sina spår, och jag kan vakna kallsvettigän idag av mardrömmar om honom. Jag kommer nog aldrig helt och hållet slippa honom i mitt liv heller för han har dykt uppi andra sammanhang när man minst annat det. Men nu längre är jag inte rädd.Det här var för några år sedan. Jag sitter på pendeln och har halvslumrat till lite. Jag hör en röst som frågar efter min biljett, när jag öppnar ögonen. Vem tror ni står där? Jo mitt ex med ett flin på läpparna. Jag visste inte hur jag skulle bete mig. Jag kände nästan hur marken rämnade för fötterna. Blev helt skärrad och skakig efter. Han kunde naturligtvis inte göra eller säga något olämpligt på tåget då han var där i sitt arbete, men blicken... Då hade vi inte setts på bra många år och helt plötsligt så står han bara där.Jag tog mig av tåget med skakiga ben och kvar på perrongen vid slutstationen vänder jag mig om och han har då också klivit av tåget och står på perrongen och vinkar till mig i sin uniform. Naturligtvis vinkar jag inte tillbaka, utan tar mig snabbast därifrån. Det kändes som han hade gjort ett intrång på mitt liv och det jag har byggt upp igen. Det kändes i det ögonblicket som att han kommer alltid att finnas som en skugga bakom mig. Men nu var det här några år sedan och jag har tagit igen mig. Nu känns det som att kom an du bara! Han är ju en riktig fegis, en normal karl skulle inte bete sig som han. Jag har genom årens lopp många gånger tittat mig över axeln av rädsla att han är bakom mig.Jag förstår verkligen inte vad jag såg hos honom alls idag.Men det går inte att backa bandet tillbaka och jag försöker att tänka att jag har istället lärt mig massor om mig själv och om andra. Jag ser världen med andra ögon nu. Jag uppskattar mitt liv på ett nytt sätt och jag är glad för den fina familj jag har idag!
  • TinkerBelle

Värst är när dem inte kan ta att man faktist inte tycker samma sak och man vågar tala om det.
    Sen är det som många har svårt att acceptera just det faktum att vi är olika och det är okej att ha olika åsikter utan ger sig fanken på att dem ska omvända en...

feministbrud skrev 2009-09-30 21:15:47 följande:
    Jo, och framförallt är nog många inte vana vid att bli ifrågasatta. Så uppstår många konflikter på detta forum har jag märkt.
  • TinkerBelle

Hmm intressant.
    Tycker det är så fascinerande med alla maniker som klarar av de mest obeskrivliga saker.

Cantaton skrev 2009-09-30 22:07:23 följande:
    De har en våg som känner av det på nåt sätt.
  • TinkerBelle

Ni-vet-vem-som-inte-kan-nämnas?
    Har du inte läst lite för mycket HP nu...

passionsblomman skrev 2009-09-30 22:06:03 följande:
    Aleta hur har det gått vad gäller de där fjorton du vet? Feministbrud, nej just det. Om man inte håller med och faktiskt VILL diskutera, då blir man ju en finne i rumpan på dem som bara vill tycka och inte mer.Själv har jag en lagom smickrande beskrivning om min person och mitt sätt i brevlådan och ska visst veta att jag är precis likadan som ni-vet-vem-men-som-inte-kan-nämnas och minsann också har anmälningar på mig. Nu har jag ju iofs mer brytt mig om att få sagt vad jag själv tycker än om exakt vad andra tycker om mig, men nån måtta på jämförelserna får det väl ändå vara.Jag tycker du ska fortsätta vara den du är och vara med i diskussionerna.
  • TinkerBelle

Sträckläste de böker som hade kommit när jag väntade lill-skrutt.
    Ärkeaset trodde jag hadde tappat förståndet eftersom jag läste på natten när jag inte kunde sova...

Så vist är dem bra. Bättre än filmerna skulle jag vilja påstå.

• TinkerBelle

Nu tanter har äldsta sonen kommit hem från träningen. Själv ska jag krypa till sängs och drömma om maken.

Krma på er!

• TinkerBelle

Im yours skrev 2009-10-01 09:26:21 följande:
    Hahaha, Jag och Brad Pitt har ihop det, och fröken Jolin är galen av svartsjuka på lilla mig. Dessutom hade vi en pratstund ang alla parets småbarn. Han tyckte att det var jobbigt, samt att Angelina var en riktig bitch. Alltså detta är vad jag drömt inatt Blomman; Hoppas du får igång elementen.
  • TinkerBelle

God morgon tanter,

Jag har sällskap av Lill-skrutt idag också. Hon har så fasligt ont i öronen på natten att hon inte sover. ingen feber dock och inte heller är hon täppt i näsan så jag börjar fundera på om det är halsmandlarna som spökar.

Ska hinna lägga ner byxbenen på pojkarnas finbyxor idag inför begravninge.

Ska mysa i soffan med dottern först och sen rensa köksbordet så att jag får plats.

Kram på er!

• TinkerBelle

Jag precis som du hade gärna läst själva slutrapporten.
    Är farligt att dra slutsatser när man inte har alla faktorer med.
    Kontentan är den höga konsumtionen samt det faktum att det ges dagligen.

Den engelska kosthållningen är överlag urusel. Mycket färdiglagad micro mat och mycket ?gömt? socker i raffinerade produkter. Genomsnitts invånaren i England har en låg förståelse när det kommer till näringslära och vad som är bra, mindre bra och direkt skadligt för kroppen. Vad just det beror på kan jag endast spekulera i.

Jag tycker dock det är intressant att man mer och mer tittar på vad socker gör med kroppen och hjärna. Tycker själv att man allt för länge har kopplat socker skadliga effekter endast till tänderna och glömt bort resten av kroppen.

didis skrev 2009-10-01 11:12:39 följande:
    Intressant, hade gärna läst själva artikeln de hänvisar till.Spontant tänker jag att de inte mäter socioekonomiska faktorer (bara var barnen bor någonstans) och att lågutbildade och framförallt oengarerade föräldrar ger sina barn mer socker/godis. Då är det ju inte sockret som är boven utan hög sockerkonsumtion är också ett symtom på andra problem.Som tandläkare är det ingen överraskning att barn till lågutbildade föräldrar och barn från socioekonomiskt svaga områden har mer karies än andra.
Svar på tråden Tantvarning 5