Tantvarning 5
*kramar hårt*
Man borde bunta ihop dem och sänka dem i Brunnsviken med ett cementblock!
*kramar hårt*
Man borde bunta ihop dem och sänka dem i Brunnsviken med ett cementblock!
Värst är när dem inte kan ta att man faktist inte tycker samma sak och man vågar tala om det.
Sen är det som många har svårt att acceptera just det faktum att vi är olika och det är okej att ha olika åsikter utan ger sig fanken på att dem ska omvända en...
Hmm intressant.
Tycker det är så fascinerande med alla maniker som klarar av de mest obeskrivliga saker.
Ni-vet-vem-som-inte-kan-nämnas?
Har du inte läst lite för mycket HP nu...
Sträckläste de böker som hade kommit när jag väntade lill-skrutt.
Ärkeaset trodde jag hadde tappat förståndet eftersom jag läste på natten när jag inte kunde sova...
Så vist är dem bra. Bättre än filmerna skulle jag vilja påstå.
Nu tanter har äldsta sonen kommit hem från träningen. Själv ska jag krypa till sängs och drömma om maken.
Krma på er!
God morgon tanter,
Jag har sällskap av Lill-skrutt idag också. Hon har så fasligt ont i öronen på natten att hon inte sover. ingen feber dock och inte heller är hon täppt i näsan så jag börjar fundera på om det är halsmandlarna som spökar.
Ska hinna lägga ner byxbenen på pojkarnas finbyxor idag inför begravninge.
Ska mysa i soffan med dottern först och sen rensa köksbordet så att jag får plats.
Kram på er!
news.bbc.co.uk/2/hi/health/8281147.stm
Lite intressant läsning om socker/godis...
Jag precis som du hade gärna läst själva slutrapporten.
Är farligt att dra slutsatser när man inte har alla faktorer med.
Kontentan är den höga konsumtionen samt det faktum att det ges dagligen.
Den engelska kosthållningen är överlag urusel. Mycket färdiglagad micro mat och mycket ?gömt? socker i raffinerade produkter. Genomsnitts invånaren i England har en låg förståelse när det kommer till näringslära och vad som är bra, mindre bra och direkt skadligt för kroppen. Vad just det beror på kan jag endast spekulera i.
Jag tycker dock det är intressant att man mer och mer tittar på vad socker gör med kroppen och hjärna. Tycker själv att man allt för länge har kopplat socker skadliga effekter endast till tänderna och glömt bort resten av kroppen.