TinkerBelle skrev 2009-09-03 21:22:02 följande:
God kväll tanter,Nu har jag averkat terminens första föräldrarmöte.Har slängt lillan och pojke nummer två i säng.Ska nu börja städa plocka förbereda inför imorgon då min kära make kommer hem! Äldsta sonen har som sagt försökt att förhandla fram att vara ute längeeeeee.Gjorde klart att det var min version eller inget som gällde.Mutter mutter....Sen en halvtimme senare kröp det fram att hans kompis föäldrar är inne på samma spår efter att dem förståt att jag skulle hämta min son tidigare än 3 på natten. *asg*Så gissa vem som dissa vem här hemma ikväll!!!!Helt bakom är jag inte ännu ävenom jag ibland undrar varför jag alltid är den som är strängast.Alla ni som tränar och läger om kosthållning - HEJA!Det är faktiskt inte helt lätt, men värt det i långa loppet.Och Mulle - STANNA BORTA FRÅN CIGGEN...du kommer dofta så mycket bättre än när nikotin dimman är borta.
Jag har en känsla av att jag också kommer vara en sån där strängis. Och jag som svor över mina stränga föräldrar när jag var i tonåren... har för mig att jag lovade mig själv att aldrig bli likadan... hmmmmm...
Men dom var det in absurdum iofs.
Faktum är dock att min väninna kallar mig för "kontrollmamman" redan, för jag är ett litet kontrollfreak, även om jag för länge sedan accepterat att full koll kommer jag aldrig kunna ha i mitt liv. Svår balansgång det där.