• Sonja68

Tantvarning 5

passionsblomman skrev 2009-09-08 08:29:42 följande:
    Sonja, det förstår jag mycket väl att du känner dig stressad över!Jag menar, om man har gäster där alla chippar in och man hjälps åt, då kan man vra hur många som helst hur länge som helst-nästan.Om man har folk som verkar tro att det är hotell, fast gratis-då är det någon dag man pallar. Och du JOBBAR ju redan! Jag tycker gott att du kan planera med din man lite Ryska/svenska grejor som han kan fixa. Och "jag tänkte att idag skulle vi laga det HÄR tillsammans" kan du väl också ta till? Gärna låtsas att du behöver deras hjälp med ngt recept eller så...
    Jo, du har rätt, det är så det känns. NÄr våra bekanta (familjer) är hos oss så hjälps alla åt. Då kommer oftast JAG hem till dukat bord
    Eller om jag inte jobbar så gör vi alla nåt tillsammans. Men nu kommer liksom två karlar... Min man han hjälper gärna till med maten om jag säger vad han ska göra, men nu är jag rädd att det blir som så att de kommer flägna runt hela dagarna (de ska kolla på bilar, en av dem vill köpa en bil) och komma hem på kvällen och typ: "Fan, vi är skithungriga, var har du maten...?"
    Det är väl okej om jag inte jobbar och ändå är hemma. Men nu jobbar jag heltid, kommer hem 17:00 och efter middagen på kvällen har jag två småttingar att ta hand om . Det finns liksom ingen tid att stå och göra storkok (de är MATFRISKA) till nästa dag då...
    I-landsproblem men jag blir onekligen stressad
  • Sonja68

Hihi, nu ringde min man och när jag uttryckte min oro så skällde han nästan ut mig och sa att jag ska inte ens oroa mig eller tänka på det. "De är vuxna, det finns restauranger eller så får de själva göra iordning nåt om de är hungriga, tänk inte på det. Vi lagar middag som vi brukar, men lunch får de fan fixa själva".

• Sonja68

Hans kommentar: "Du är väl inte deras personliga kock heller" tyckte jag var bra

• Sonja68

Jo, jag kom just på att det fanns en anledning, eller två, till varför jag gifte mig med honom ♥

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-09-08 08:54:15 följande:
    Sedärja! Det är ju gott om man påminns om det lite då och då.
    hihihi, jo annars är det ju lätt att glömma i den grå vardagens slit och vedermödor, ha-ha.

Hur går det med er flytt nu då? När drar ni till Småland? Och hur blev det med sambons jobb?
    OCH så är jag så nyfiken av sonens känslor och intryck av nya stället. Visst var ni ju på besök i nya skolan också?
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-09-08 08:57:15 följande:
    Han killen från jobbet har suttit och mailat mig HELA morgonen!Sen frågade han om jag kunde lägga in honom på msn! Han kunde heta Berit så inte Micke skulle misstänka nåt!!DÅ var det nog kände jag!! Skrev att jag ALDRIG skulle smussla för min man och att jag är trogen honom för han är den bästa man man kan ha!!!!!!
    BRA RUTET Fru Mulle!! DÄR går väl ändå gränsen. Bra att du markerade det.
  • Sonja68

Jag var precis på kafferast och hade glömt logga ut ser jag nu. Nu ska jag också sätta fart här på jobbet!
    Blommis; jag tycker din son verkar vara så fin, lugn o klok och trygg på nåt vis. Med en mamma som dig så är jag ju förstås inte förvånad
    OJ! Ni flyttar ju verkligen SNART!!! Och så bra att sambon kommer så fort som möjligt, för omställningen för er och sonen blir nog lättare om ni är samlade hela familjen
    Det kommer att bli bra! Jag ser fram emot att få komma och sitta på punchverandan hos er Och i Småland finns ju massor av intressant för barnfamiljer!!
    Nu ska jag jobba!
    Puss o kram allihop!

• Sonja68

*kilar in som hastigast på väg till lunchen*

TinkerBelle skrev 2009-09-08 11:33:59 följande:
    Säkert ingen fara på taket. Han går bara omkring och är lite så där "bakfull lycklig" över att ha dig som sin äkta maka.Njut, men glöm inte bort att ge honom beröm och visa att du uppskattar vad han gör. Brukar vara det dem är ute efter.
    Jo, ibland måste man klia lejonmanen på dem litegrann

Tinker; Har tänkt på dig och din familj och undrat om ni fick en lugn helg tillsammans eller ej... Ser att så var inte fallet!
    Oj, oj, kämpigt värre. Håll ut! Din man och hans familj har tur som har en förnuftig Tant från Svedala som styr upp ibland. Så skönt för din man att du är som du är
    I nöd och lust var det
    Bara du själv hinner andas och landa (!) mellan turerna?!
    Och förstår att Lillan blev besviken Hur är det med henne nu?

Nu väntar lunchlådan, så Solong!
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-09-08 13:45:09 följande:
    Usch va pirrig jag.. mickeä r på banken och pratar lånelöfte!!!
    Iiiiihhh! Så spännande, håller tummarna att det går bra.
    Har ni nåt konkret på G? Hade ni bestämt er för lägenhet nu?
Svar på tråden Tantvarning 5