Tantvarning 5
passionsblomman skrev 2009-09-08 08:29:42 följande:
Sonja, det förstår jag mycket väl att du känner dig stressad över!Jag menar, om man har gäster där alla chippar in och man hjälps åt, då kan man vra hur många som helst hur länge som helst-nä
stan.Om man har folk som verkar tro att det är hotell, fast gratis-då är det någon dag man pallar. Och du JOBBAR ju redan! Jag tycker gott att du kan planera med din man lite Ryska/svenska grejor som han kan fixa. Och "jag tänkte att idag skulle vi laga det HÄR tillsammans" kan du väl också ta till? Gärna låtsas att du behöver deras hjälp med ngt recept eller så...
Jo, du har rätt, det är så det känns. NÄr våra bekanta (familjer) är hos oss så hjälps alla åt. Då kommer oftast JAG hem till dukat bord
Eller om jag inte jobbar så gör vi alla nåt tillsammans. Men nu kommer liksom två karlar... Min man han hjälper gärna till med maten om jag säger vad han ska göra, men nu är jag rädd att det blir som så att de kommer flägna runt hela dagarna (de ska kolla på bilar, en av dem vill köpa en bil) och komma hem på kvällen och typ: "Fan, vi är skithungriga, var har du maten...?"
Det är väl okej om jag inte jobbar och ändå är hemma. Men nu jobbar jag heltid, kommer hem 17:00 och efter middagen på kvällen har jag två småttingar att ta hand om . Det finns liksom ingen tid att stå och göra storkok (de är MATFRISKA) till nästa dag då...
I-landsproblem men jag blir onekligen stressad