• Aleta

Tantvarning 5

Jättfin!

Själv är jag kattallergiker, men jag har en sibirisk kille som funkar utmärkt, som tur är.

passionsblomman skrev 2009-07-15 10:24:35 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/KoratSå här ser Koraten ut. Panzer: *går ut och fotar vildbasarna*
  • Aleta

Ojojoj vad spännande Passionsblomman!

Jag tar raskt fram en bok ur bokhyllan, "Höns i trädgård" av Karin Neuschütz. Man måste söka tillstånd inom tättbebyggt område, men det finns tips om vad man kan skriva. T ex att tuppen hålls inomhus mellan 21-07 och att grannarna är positiva (som man har mutat med ägg).
    www.kackel.se/

• Aleta

Du kan passa på att rädda en trevlig gammal lantras från utrotning också.
    Det har jag funderat länge på (djurgalen som jag är) men familjen är inte lika entusiastisk... Du hade ju vatten också, lite gulliga ankor kanske?
    (Visst är det bra att jag koncentrerar mig på väsentligheter!?)

passionsblomman skrev 2009-07-16 09:34:14 följande:
    Ja visst är det! Och tack för länken!De har redan haft höns där så hösgården finns och allt, jag hoppas det betyder att grannarna inte varit arga.
  • Aleta

Ja!
    Vi kan hjälpas åt att övertyga familjen om fördelen med ankor!

Förresten, tror du att det är risk att katten äter upp dvärghönor?
    (Såg att gammalsvensk dvärghöna var mest hotad av hönsraserna.)

Någon annan som har jaktgalna katter? Han är verkligen extrem jämfört med andra katter vi har haft.

passionsblomman skrev 2009-07-16 10:27:15 följande:
    Exakt!Hördu, jag tror minsann att vi har en del gemensamma intressen...choklad och ankor och det ena med det tredje!
  • Aleta

Jag var rädd för det, kanske strutsar istället?

passionsblomman skrev 2009-07-16 10:37:28 följande:
    Mina katter skulle länsa den hönsfamiljen om de fick chansen. Ena kattan här jagar räven när hon tycker hon måste.Men de får väl vara i en rejält tilltagen och helnätad hönsgård då.
  • Aleta

Tack dfk!

Passion, har du ingen körsbärsurkärnare? (Eller är det en olivurkärnare det heter?)

Vi hittade en i mammas kök när vi bytte luckor, den var ju riktigt bra! Fast det är en typisk sådan där sak som hamnar längst in i en låda och som sedan är omöjlig att hitta när den behövs.

• Aleta

Då behöver du en äppelsvarv!

passionsblomman skrev 2009-07-16 14:47:45 följande:
    Nä, en sådan borde jag ju absolut skaffa!Fast i det andra huset s trädgård såg jag inget körsbärsträd vad jag minns... Men massor av äppel och päronträd däremot.
  • Aleta

Oooh hotell!

Fast vi skickade iväg barnen med mormor och farmor igår. En hel ljuvlig timme för oss själva!

Im yours skrev 2009-07-16 16:41:06 följande:

Haha....... här råder Amors lag. Vi bor på hotell i helgen. Dessförinnan ska jag till frissan, fixa naglar och kläder. Lite som att gifta sig faktiskt Kramar till alla goa vänner här i tråden.
  • Aleta

Passionsblomman!
    Om du håller linderödssvin så kan du få EU-bidrag och inte kan väl kommunen låta bli att ge tillstånd för en utrotningshotad art?

Svar på tråden Tantvarning 5