Tantvarning 5
Jättfin!
Själv är jag kattallergiker, men jag har en sibirisk kille som funkar utmärkt, som tur är.
Jättfin!
Själv är jag kattallergiker, men jag har en sibirisk kille som funkar utmärkt, som tur är.
Ojojoj vad spännande Passionsblomman!
Jag tar raskt fram en bok ur bokhyllan, "Höns i trädgård" av Karin Neuschütz. Man måste söka tillstånd inom tättbebyggt område, men det finns tips om vad man kan skriva. T ex att tuppen hålls inomhus mellan 21-07 och att grannarna är positiva (som man har mutat med ägg).
www.kackel.se/
Du kan passa på att rädda en trevlig gammal lantras från utrotning också.
Det har jag funderat länge på (djurgalen som jag är) men familjen är inte lika entusiastisk... Du hade ju vatten också, lite gulliga ankor kanske?
(Visst är det bra att jag koncentrerar mig på väsentligheter!?)
Just det! Grisen räknas som knähund.
Ah, det utrotningshotade nordiska biet!
www.nordbi.org/bi-filer/n-bi-story.htm
Ja!
Vi kan hjälpas åt att övertyga familjen om fördelen med ankor!
Förresten, tror du att det är risk att katten äter upp dvärghönor?
(Såg att gammalsvensk dvärghöna var mest hotad av hönsraserna.)
Någon annan som har jaktgalna katter? Han är verkligen extrem jämfört med andra katter vi har haft.
Jag var rädd för det, kanske strutsar istället?
Tack dfk!
Passion, har du ingen körsbärsurkärnare? (Eller är det en olivurkärnare det heter?)
Vi hittade en i mammas kök när vi bytte luckor, den var ju riktigt bra! Fast det är en typisk sådan där sak som hamnar längst in i en låda och som sedan är omöjlig att hitta när den behövs.
Då behöver du en äppelsvarv!
Oooh hotell!
Fast vi skickade iväg barnen med mormor och farmor igår. En hel ljuvlig timme för oss själva!
Im yours skrev 2009-07-16 16:41:06 följande:
Passionsblomman!
Om du håller linderödssvin så kan du få EU-bidrag och inte kan väl kommunen låta bli att ge tillstånd för en utrotningshotad art?