• Cantaton

Im yours, när jag såg tiden på senaste inlägget trodde jag att någon hade varit morgonpigg.. men det var alltså en nattuggla som var i farten!

• Cantaton

Ja, lycka till

passionsblomman skrev 2009-08-24 09:28:30 följande:
    Tack Aleta! Jag ska strax åka nu.
  • Cantaton

Haha, kanske man kan. Inte för att jag har några kosmetikaburkar, dock! Men det har löst sig. Sambon tog några tomma, små senapsburkar hos sina föräldrar. Gjorde gelé igår samt saft på efterkoket. Och så bakade jag en paj och lagade storkok. Hade över fyra vänner på middag! Och så tvättade vi också...! Så vi var rätt produktiva igår.

Idag känner jag mig lite sjuk. Men den känslan kanske går över. Sitter dock hemma och jobbar för stunden. Kontoret får bli senare.

I helgen har jag dessutom kommit till ytterligare insikt om vad i mitt liv jag vill stryka respektive satsa på. Känns bra. Men allt går ju inte att bryta tvärt, utan måste "ridas ut".

Bobou skrev 2009-08-24 09:50:29 följande:
    Godmorgon tanterna!Passion, så vansinnigt spännande med husförsäljningen! Av vad man kunnat läsa sig till här i tråden låter det ju som ett supermysigt ställe, klart ni får mer än 1,1 med så många intresserade! (Och efter så mycket städning! ) Tror på Mulles knän! Cantaton, inte för att det hjälper dig just nu, men man kan också använda tomma kosmetikaburkar, typ ansiktskrämsburkar... Om de är i glas alltså. Min helg har varit ganska intensiv, med IKEA och flyttstök. Min syrra och hennes pojkvän börjar plugga här (idag!) och de ska bo med mig, tillsvidare iaf. Min förra lägenhetskompis flyttade ut i somras så det passar bra, fast lite trångt blir det ju. Men roligt! Får flashbacks hela tiden till när jag började plugga... Jag är så himla GLAAAD idag för att min syster kommer att ha så mycket kul! (Hon blir teknolog som jag.) Åh, ska bli så spännande att höra vad hon har att berätta ikväll!
  • Cantaton

Tinker. Ja, det känns bra. Ska dessutom gå till en coach för första gången idag. Hon utbildar sig dock bara och jag är testobjekt - men nånting kanske det ger. Annars har jag fått massa hjälp av en toppenkompis. En timmas fika och jag hade massa idéer och massor klart för mig. Han har dessutom inte så mkt inplanerat i höst utan kommer börja jobba i januari, så han har massa tid att hjälpa mig Jag sa att jag gärna ville ha honom som coach och det ville han gärna.

• Cantaton

Granit var mitt förstval av butik.. och det hjälpte dessvärre inte när det gällde geléburkar

TinkerBelle skrev 2009-08-24 15:36:50 följande:
    Hallå i stugan,Nu har jag varit på passexpeditionen och ansökt om nytt pass med mitt nya efternamn.Dem lovade sms när det var färdigt. Lysande service måste jag säga!Efteråt passade dotra och jag på att ta en fika lunch på Waynes coffe, kila in på Panduro och Granit. Och kan ni tänka er att på Granit har dem saftflaskor, och syltburkar i diverse storlekar ? ni vet såna som mormor hade.Så Cantaton om du ska göra mera gelé är det Granit du ska gå till. Dem har en butik i Farsta centrum också. Borde finna någonstans i city, men jag är osäker på var.Nu väntar jag på att yngsta sonen ska komma hem innan vi svischar vidare till biblioteket.
  • Cantaton

Mm absolut. Idag fick jag veta att hon redan är utbildad livscoach, så hon lär ju inte vara så mkt nybörjare som man KAN vara. (Denna utbildning gäller företagscoaching typ.) Dessvärre mådde hon inte alls bra, så vi pratade lite kort och flyttade mötet till nästa vecka. Men det känns bra.

TinkerBelle skrev 2009-08-24 15:39:52 följande:
    Alldeles utmärkt tycker jag att det låter!Även om coachen du ska till idag "bara" håller på och utbildar sig så kommer det säkert ge dig en hel del.Oftast är bara möjligheten att kunna bolla ideer tankar och känslor med en "neutral" part det som behövs.
  • Cantaton

Oj vad ni skriver och skriver och skriver. Nu har jag inte läst på flera dagar! Själv har jag varit i Söderköping under helgen. Sjöng på bröllop i S:t Annas skärgård (o idag sjöng jag på dop i Hägersten). På eftermiddagen idag var jag på gymmet och dansade afrikansk dans! Ordentligt träningspass... Så skönt!

Stor kram till er alla!

• Cantaton

Im yours. Ja, det är faktiskt en stor lycka i livet att få göra just det

Fjällis, ja, den var arbetsam, men skön. Vi åkte ner till Söderköping i torsdags kväll och sov hos sambons mormor och morfar. På fredagen var vi helt lediga och gick runt på "stan", vilade lite, åt god mat, träffade sambons gudmor med man. Sov sedan på deras pensionat. Mysigt!

Efter vigseln på lördagen bjöd mormodern och morfadern på god middag innan vi skjutsade gitarristen till bussen så hon kunde ta sig tillbaka till Stockholm. Åkte tillbaka till dem, spelade kort, sov... upp tidigt nästa morgon och åkte till dopet

Idag inledde jag dagen med ett gympass. Jihuu!

Svar på tråden Tantvarning 5