Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

Ja hur gick det med hon som grät krokodiltårar?

Frulle skrev 2009-09-30 13:49:52 följande:
    Ja fy.. Känns som vi har 8 ställen nu!! Vil att det ska ta slut nån jävla gång.På fredag blir solnalägenheten iaf VÅR bostadsrätt. Vi ska då på en gång ta dit en mäklare...
  • TinkerBelle

Det blir bättre!
    Skönt att du inte har ont eller mår fysisk illa.

Om jag vore du skulle jag ta en uppfriskande promenad. Låter förmodligen inte lockande. Själv älskar jag att gå och rensa tankarna.

*Kram*

Ärkeasets betende är mest sorgligt och smått patetiskt. Tyvärr blir det barnen som kommer i kläm. Han har inte fattat att dem har en egen vilja utan allt är mitt fel. Jag är kontrollerande och manipulativ och styr barnen med järn hand...

Villemoa skrev 2009-09-30 14:01:48 följande:
    Idag mår jag förhållandevis bra, har inte ont vilket jag är förvånad över. Trodde jag skulle ha jätteont! Tror det mesta kom ut i natt faktiskt (ursäkta för den äckliga beskrivningen). Nu känner man sig mest tom och väldigt låg, normalt förfaranade antar jag.Tinker: vilket jävla ärkeas!! DUM I HUVUDET är vad han är minst sagt!!
  • TinkerBelle

Ja du det finns båda sorterna.
    Jag är ju övertygad att den i ett krossat förhållande som inte klarar av att gå vidare rent känslomässigt är den som blir bitter och inte ser saker för vad det verkligen är.
    Ibland är det så för båda parter.

Jag tror att i mitt fall handlar det om att jag planerar mycket och långt i förväg. Det gillar han inte eftersom han aldrig planerar och därför hamnar på efterkälken. Har försökt få honom att följa en struktur och planera, men känner samtidigt att jag är inte hans mamma och lite ansvar måste han ta själv.

Sonja68 skrev 2009-09-30 14:18:31 följande:
    Men jag ska inte generalisera, visst finns det ärkeas till exkvinnor också, men man blir bara så ledsen när vuxna beter sig sådär. Allt bråk och tjafs där man tar ut sin ilska/bitterhet/missunsamhet på sitt ex - man eller kvinna - via barnen, genom att använda dem som vapen, är knappast till gagn för barnen.
  • TinkerBelle

Hmm...

Precis samma här.

Sonja68 skrev 2009-09-30 14:33:57 följande:
    Förstår precis hur du menar!Sen är det så att den som blir bitter blir liksom störd och arg för att den andra klarat av att känslomässigt gå vidare och blir nästan än mer uppretad för att den andra kan vara rationell, trevlig, tillmötesgående och är villig att försöka lösa en situation. Som i min väninnas fall. Hennes exman blir vildare och argare ju lugnare och vänligare hon är. Märkligt.
  • TinkerBelle

Va!?
    Vad har jag missat när jag varit borta????
    Har ni haft skoj för er...

Bobou skrev 2009-09-30 15:29:30 följande:
    Hej feministbrud, visst har du varit lite osynlig ett par dagar? Jag var orolig att du kanske också blivit varnad?
  • TinkerBelle

Du har starka åsikter och du står för dem. Finns säkert människor som har svårt att acceptera som blir både skrämda och irriterade över det faktumet.

• TinkerBelle

:-P

dfk skrev 2009-09-30 17:28:11 följande:
    Villemoa, jag skickar styrkekramar. Det är klart att ni ska försöka igen!! Att ha ont i hjärtat kan göra mer ont än fysisk smärta. Vi finns här för dig!Alvs, hej på dig! Tassa inte iväg utan stanna vetja, här har vi en underbar tråd dit man kan bara kan vara och umgås. Välkommen tillbaka!Passion, you are back!!! Tinker, Fasiken vad jobbigt att ha en exman som ska förpesta tillvaron för dig. Men han känner sig väl hotad och rädd i sin roll som förälder i jämförelse till dig. Du är en förbaskat bra mamma som gör ett kanonjobb. Han vill trycka på en öm punkt för att skaka om dig och försöka att ha kontroll över dig fortfarande.Tänk att det alltid ska gå genom barnen. Han är ingen bra pappa heller om han gör så, för han drar in barnen i sin osäkerhet.Han kommer att bita sig själv i svansen till slut.
  • TinkerBelle

Hur mäter dem fettprocenten?
    Har gjort det i samband med ett hölsoprgram på jobbet...
    Fast jag är ju så spinkig att dem lyckades inte riktigt få någon korrekt avläsning. Var i och för sig ointressant efter som mitt mål var att gå upp. Apparaten dem använde var samma som för grisar!

Cantaton skrev 2009-09-30 18:40:57 följande:
    Invägning idag som sagt (på riktigt, på centret). Totalt -4,8kg stannade jag på denna vecka. Jihuu. Och fettprocentsiffran har minskat några enheter...!
  • TinkerBelle

Hmm har du pratat med maken?
    Han är inne på samma linje....
    Som fd kadett är det osannolikt att han missar.

Men du har det ju precis som jag har haft det!! *gapar stort*
    Jag som trodde mitt ex. var ett måndags exemplar - finns det flera av samma sort?
    Jag har haft samma soppa. Sen kan vi krydda den soppan med lite extra idiotiska påfund som han med jämna mellan rum lyckas svänga ihop.

Blir ju bara så dj*vla trött på han. Hoppas ändå någonstanns innerst inne att han bara ska ge upp och sluta terroisera. Det är ju barnen som mår dåligt. Jag blir mest irriterad och då brukar jag bita till baka...

Fjällbruttan skrev 2009-09-30 18:55:43 följande:
    Tinker, jag kommer!! Jag har en jättebra medtod!! SGT!! Skjut, gräv, tig det är så lustigt att de ska hoppa på att man tex planerar, så att barnen har ett bra inrutat tryggt ilv... eftersom de inte kan planera själva...Här kom aset och meddelade i lördags när han hämtade barnen (han skulle kommit fredag kväll) att han skulle vara ledig denna vecka! Jaha... jaja... klart du kan få ha barnen (för deras skull)! Mån morgon ringer han..Måste jobba, barnen kommer ikväll...Jag bara flinar numera, det är han som sätter sig i sjön och unggaran genomskådar faktiskt det Hoppas det löser sig och att han inser barnens bästa!Kramar lite extra!
  • TinkerBelle

Grattis till dotterns bedrifter!!!
    Sitter och tittar på Superstar med dottern som tycker att det är roligare än idol...

Här är det ju tyvärr så att Famrätt inte gör så väldans mycket om man inte först har hamnat i rätten.
    Så det hotet funkar inte längre...
    Sen är det ju han som stämt mig!
    Ni förstår att det kommer bli lite smått krystat när all dynga ska upp på bordet och han ska argumentera varför han har gjort på det ena eller andra sättet. *suck*

FK var guld första året när han krånglade om pengar. Handläggaren vi hade fick fullkomligen spatt på exet och kunde ringa mig och frusta av ilska i telefon.

Fjällbruttan skrev 2009-09-30 19:22:54 följande:
    jamenjajust! Visste att det var nåt jag glömt.. som vanligt Välkommen Alvs Alltid trevligt med nya bekantskaper!Lämnar in lite bananasplit, det ska vi vräka i oss till idol...Stora tjejenklämde till idag på kommunmästerskapet i friidrott på skolan!Hon vann spjutkastningen Klart hon ska få sin älsklingsefterrätt!Och gissa vem som missade det... ärkeaset..hahaha,,, somliga straffar ut sig själva!Måndagsexemplaren tror jag har tillkommit för att man ska uppskatta det man upptäcker senare... fast nu har jag förstått så nu kan han sluta...!Vi har tackochlov inte hamnat i rätten än, men det är för att jag varje gång han försöker med dårpippigrejer säger att javisst, vi tar kontakt med soc och försäkringskassa och får hjälp att reda ut allt.. och då backar han snabbt som attan för att han vet att han inte har nåt att komma med...
Svar på tråden Tantvarning 5