Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

Ja jag lär nog ha att städa i resten av min tillvaro här i jordelivet när jag nu ska bo på mer än 6 ggr så stor yta som nu, men föralldel, jag är inte den som är den, var vill du att jag ska röja? Jag kastar så det står härliga till för närvarande, så det kan vara lite vanskligt att ta in mig, man vet aldrig vad jag hivar iväg!

Utomlands! Nej det är tur att lilleman inte ska vara iväg på sådant än på ett tag...särskilt då gay-barer när du nu nämner det.

Kompost är ju jättebra! Jag hade tyckt det var jättesexigt om min sambo skulle komma på att bygga en sådan.
    Jag tycker det är mycket attraktivt om han kommer på att diska också!

• passionsblomman

Ja vi fick inga indikationer från besiktningsmannen att ngt skulle vara så bråttom att åtgärda eller så skadat eller annat obehagliggt att vi ser någon anledning att häva köpet. Så nu är det JÄRNET för att sälja vårt eget så vi inte blir stående en hel höst med dubbla kostnader.

Det känns helsjukt att se den där till salu-skylten härutanför...

• passionsblomman

Ser Tirza ut som Tudorkatten med krökt rygg och spretig svans eller ser hon normal ut??

Det var FANTASTISKT roligt att träffa er ska jag bara säga och PRECIS vad jag behövde som ett avbräck i all hysterinröjning härhemma. Så himla skönt. tack för att ni gjorde min dag!

Mäklaren mailade en länk på vad hon satt ihop hittills ochjag tycker det såg ut att bli väldigt bra faktiskt, så nu kanske det kommer ut på nätet redan i helgen.

Själv kan jag inte gå ut alls, för grannarna överfaller med tusen frågor...
  • passionsblomman

Detsamma säger jag! Så himla goa!

Nä, mina kissar har nog mest rusat runt sitt nya hem något varv för att seda hitta en vrå, kura ihop sig och sova . Sedan har de brukat pipa en del på natten och velat komma in i sovrummet...och då har man känt sig elakast i universum som inte låtit dem. Fast Mimmi(mormor) sov ihoprullad som en kringla på min höft hela natten, så jag inte vågad eröra mig. Vi har ju som ni märkte ingen dörr till sovrummet.

Heloise skrev 2009-08-13 19:44:56 följande:
    Ah det var så himla kul att träffas, du är lika härlig som jag trodde!Japp först skrämde hon de andra 2 genom att morra, fräsa och borra upp sig, nu sitter hon och småtjurar under diskbänken. Hon är väldigt svårflörtad haha Panzer leker med laserpekaren för att se om han kan locka ut henne, hon ahr inte nappat än...
  • passionsblomman

Åååå vad myyysigt!!!

Hahah, vad roligt att Flisan tjurar!

Hon kurrar rejält lillskruttan faktiskt, och det var jämt hon som kom fram och när man klappade så kom kurret. Jag tror att hon har en bra personlighet. Ingen mes, men med ett gott hjärta.

Heloise skrev 2009-08-13 21:29:10 följande:
    Nu har hon druckit samt lekt lite( laserpekaren fungerade efter ett tag) och sedan har vi myst i soffan, lilla Tirza på axeln( kurrandes) Smulan på magen ( kurrandes) Flisan på benen( mkt missnöjd med situationen)Det finns inget så sövande som kurrande katter. Nu har jag lämnat över bebisen till panzer, överväger om jag ska ta en kopp kaffe med baileys eller om jag ska ta ett glas vin.
  • passionsblomman

Under den nyfriserade luggen!

Så hon är avis alltså...
    Heloise skrev 2009-08-13 21:44:50 följande:
    Om Flisan kunde så hade hon packat en väska och satt sig vid dörren och sagt " nä nu j-vlar får det vara nog, jag flyttar" men nu har hon ingen väska och inga händer att packa med så hon får blänga under lugg och se missnöjd ut...
  • passionsblomman

Sonja: dina döttrar kan få varsin svart/vit kisse av den här tanten. Jag har ett schysst lager av katter. Två flickor, kan det passa?

I´m yours vad effektiv du är! Idag tog vi sovmorgon och jag har inte ens fått kaffe än. Och jag har ocså skallebank. Sonja du jhar helt rät, man ska inte städa för mycket....

Svar på tråden Tantvarning 5