Hihi! Ja, nu hoppas vi ju kunna få lite kontakt med bankerna på orten då och höra hur de verkar ställa sig, fast allra först måste ju mäklarna tyca till om prisläge och sådär, så vi kan säga hur mycket det är vi vill låna. Det kommer antagligen att ta dnen här veckan att få iväg alla blankettter och förhoppningsvis kanske tom få ngt svar.
Innan dess kan vi ju inte ge säljarna vare sig bud eller besked.
Men, det verkar mest vara vi på g än och de skulle meddela sig om ngt annat hände.
Försäljningsmässigt så tar det ju säkert ett par veckor till innan man ens kan få klart för visning, med allt vad avtlalsskrivning heter med mäklare och annonsering och allt. Så, det är ju så att skulle det här gå i lås och ta sisådär 4 till 6 veckor från och med nu så är det ändå jäkligt snabbt, eftersom vi bara åkte för att titta nu i lördags...
Jag vet att säljarna behöver bli av med hiset för att kunn agå vidare med sitt husköp som de planerar, så det är ju väldigt intressant för dem om det finns en köpare som vill få allt klart snabbt.
Man skulle ju vilja att sonen slapp flytta mitt i terminen också, uat n att det kunde bli rätt tidigt på hösten.
Sedan är det ju det där med besked om sambons tjäst. Inte heller det lär vi ju få ngra definitiva svar på förrän om ca en vecka.
didis skrev 2009-07-13 20:46:57 följande:
Åhh, vad spännande passionsblomman!!Har ni någon tidsplan?Jag kniper i kors med alla extremiteter jag har - ingen konst att ha benen i kors när jag ändå sover ensam!!