• Fjosok

Tantvarning 5

På tal om foglossningar. Har läst aslla vår trashdrottning Linda "Patsy" Rosings blogg dom senaste dagarna. Mest för att hon skriver så sabla illa att det blir stor humor bara det.

Men där gick det upp och ner. Foglossningar ena dagen men nästa kunde man åka till Mallis och springa runt (medan ETA smällde bomber som man sedan kunde gråta ut över i kvällspressen)

Men men ...

Funkar det så? Att foglossningar kommer och går under en graviditet? Kan nada om det där men det låter inte så troligt :)

• Fjosok

Låter mer troligt det ja. Foglossningar låter så jobbigt att det borde vara dumstrut på dom som använder begreppet som "tycka synd om mig"-grej typ.

Är det förresten inte lite roligt att öva livräddning på en medvetslös docka?

• Fjosok

Som musiklärare fixade jag INTE heller sång

Finns många som bloggar och skriver så illa att man får krupp även som icke språklärare. konstigt, min farmor gick tio terminer i skola allt som allt men lik förbaskat kunde hon både stava och skriva korrekt. Så väldigt många andra i hennes generation.

Men den förmågan verkar till stor del ha försvunnit ...

• Fjosok

Ja, om man skriver att man övade på en medvetslös docka så är väl det ett litet bevis att hjulet snurrar men hamstern är död. Typ?

• Fjosok

Villemoa: kul, var gick du då? vilken utbildning?

• Fjosok

Har själv suttit i ett långt samtal med en vän som ligger i skilsmässa. Känner just nu en väldig tacksamhet att jag inte själv var attraktiv på äktenskapsmarknaden när jag hade åldern inne. Att gå igenom det hon går igenom nu önskar jag ingen ...

• Fjosok

Sorry, menade inte att skapa dålig stämning. Bara så att det var så ... typ ;)

Hur är läget med er andra idag?

• Fjosok
    Villemoa skrev 2009-08-17 10:49:25 följande:
    Jag gick på Mälardalens Högskola. Läste mina ämnen som fristående kurser och sen läste jag AUO:n. Själv då?
    Musikhögskolan i Piteå 1999-2003. Musiklärarklassen med klasslärarinriktning. Sedan tillägg mot pianopedagogik, klassisk sång och kördirigering.
  • Fjosok

Hej Bobou!

Sonja: Ja, smygnorrbottning var väldigt exotiskt att vara för en man från norra västerbotten. jag flyttade 8 mil norrut

Skolan var bra men stan, nja. Som ensamstående man är PIteå ingen höjdare. Säkert ett paradis för barnfamiljer dock, om man räknar bort den där gigantiska stinkbomben mitt i stan.

• Fjosok

Vad tror tanterna om denna då?

Fick paket som vandrade in i min lägenhet imorse (DHL kör hem, underbart) och det var lite kul bröllopsprylar jag köpt på eBay från en "charity shop" i Newcastle.

Frakten fick loss på nästan 300:- men sakerna som låg i kostade bara 150:-.

I detta ingick

2 brudklänningar modell maräng
    2 slöjor
    1 tiara
    1 "headband", vaad det nu heter på svenska (en krans med fejkblommor att ha på huvudet och fästa slöjan i).
    1 par brudskor (nya)
    1 underkjol med 3 ringar och ett lager tyll

Tajt packar som attan, nio kilo tungt.

Sitter fortfarande och gapar

Och vad ska jag göra med rubbet? Gillade klänningarna bara, typ ...

Svar på tråden Tantvarning 5