• Cantaton

Tantvarning 5

Fjällbruttan, tack för vattnet. Och ooh så gott med bananasplitt

dfk, Sonja, Aleta, passionis.. o alla andra.. tack!

Villemoa, ingen paj för mig, tack. Men tack ändå

Sonja, mysigt med barnkör. Men det är inte lätt att få barnen att sitta still, I know. Och jag som vill ge mig in på sång- & rytmikområdet (för barn).

Ikväll har jag varit på (Sats)Flow. Skönt! Märker att konditionen är bättre nu. Men många övningar är fortfarande jobbiga - och de går ju att ta ut mer nu när jag orkar.

Har satsat på sömn alla andra kvällar, men har galet mycket jobb och imorrn är det sovmorgon, så ikväll blir det faktiskt jobb.

• Cantaton

Äsch då, vad knepigt. Men det låter som du gör hel rätt. Och ja, det är röris som gör sånt

passionsblomman skrev 2009-10-01 09:01:30 följande:
    Nä, eller jag har inte eldat mer nu på morgonen, så jag vet inte säkert.Jag tror jag ska gå över allihop igen nu på eftermiddagen och så brassapå järnet i pannan. Kanske tom göra hela proceduren en tredje gång ikväll när elementen som funkar är varma.Om det fortfarande är så att hälften av elementen är kalla så får man väl ringa rörmokarn, för det borde väl vara rörmokarn som fixar sådant? Eller vem?
  • Cantaton

Mmm... vi har 47 kvadrat och inget förråd... blir lite knepigt med grejer då. Inte gärna att man börja samla på sig julsaker då liksom.

passionsblomman skrev 2009-10-01 09:36:30 följande:
    Då har ni åtta kvadrat mer än vi hade, och vår son är nu åtta år, så som du förstår var det hög tid att göra något åt situationen....Så länge de är sådär små vill de ju ändå sova nära er, så då funkar det ju fint utan eget rum. Men förvaring brukar vara ett gissel när man har litet däremot.
  • Cantaton

Sant

Mormor gjorde en krubba till mig (snickrade krubban och gjorde alla figurer, träd etc i keramik). Den tar en större kartong och fyra skokartonger... Men den kan jag ju liksom ALDRIG göra mig av med. Den är underbar, och jag fick delarna till den under flera år.

passionsblomman skrev 2009-10-01 09:46:28 följande:
    Hihi! Jag har massor av julsaker! Har man jobbat där jag jobbade så har man...
  • Cantaton

Jag vet precis hur min jul blir.

Julfrukost hos mamma.

Sjunger på julbön i kyrkan (jobbar alltså en sväng).

Julmiddag hos sambons föräldrar.

TinkerBelle skrev 2009-10-01 13:15:09 följande:
    Åhh det låter trevligt!Själv har jag inte en anning hur vår jul blir i år.Vi brukar fira med min mamma på julafton och åka över till England på juldagen.Förhoppningsvis har vi alla inte fått härdsmälta fram tills dess.
  • Cantaton

Åh vad duktig du är! Och vad underbart med sonen. Ni kommer ju hade ljuvligt där nere i Småland

passionsblomman skrev 2009-10-01 21:50:35 följande:
    HA! Tre av de kalla elementen har blivit varma! Och sambon sa att det syns att det är den där piggen på åtminstone två till, så det ska vi grejamed imorgon.Den där cirkulationspumpen var den röda mackapär som jag trodde så jag är nog inte helt korkad ändå. Men var man ska fylla på vatten fattar jag inte, fast det behövs visst inte för trycket är högt i den redan.Förutom det så är jag så himla glad så jag svämmar över, för vi har varit ivä för att låta sonen kolla in Hanbollsskolan i tätorten en mil ifrån oss. Han bara jublar över hur kul han tycker det var! Det var ju det jag trodde!Och ledarna kom fram och sa"vi är djupt imponerade av din son, vilken bollkänsla och spelförståelse! Man kan inte tro att han aldrig spelat det här"Detvar ju det jag visste!Fy 17 vad kul det känns att ha letat rätt på något utifrån en magkänsla och så bara blir det fullträff! Han ska få spela på måndagar också, med grabblaget som är något år äldre.Nu börjar jag känna att det kommer att bli bra här! *glad*
  • Cantaton

Haha, vet ni. En låt har ofta dykt upp i mitt huvud senaste halvåret... om ett spöke som var instänkt i ett slott under ett golv och ville bli räddat. Nu googlade jag på låttexten (jag kan en hel vers trots att det var en låt vi lyssnade på några gånger på engelskan i mellanstadiet!!) och hittade den på YouTube.

• Cantaton

Troligtvis därför jag minns den såhär 12 år senare utan att ha hört den sedan dess

Heloise skrev 2009-10-01 22:28:54 följande:
    Cantaton: väldigt trallvänlig sång, nu sitter den fint i hjärnan haha.
  • Cantaton

Godnatt ni vackra damer (och herrar).

Nu måste jag sova för imorrn är det upp tidigt och fylla två bilar med blommor som ska köras upp till Dalarna och begravningen... Sångrep och så begravning... Kommer med andra ord inte in här imorrn troligtvis. (Jättetrista omständigheter, men jag ska faktiskt sjunga duett med en kändis imorrn...)

• Cantaton

Du har fått ett privat meddelande. Kram o natti.

Villemoa skrev 2009-10-02 00:06:15 följande:
    Vilken kändis då? (vet att det är jättetrista omständigheter men är nyfiken ändå)
Svar på tråden Tantvarning 5