Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

Hoppas han inte gjort som en patient som min syster fick skriva om (hon är läkarsekreterare)
    Han skulle kolla om han fick in den i hålet på en PET-flaska...

...det fick han. Men att få av flaskan när saker och ting började svälla var en annan femma...

Så, han fick åka till akuten med en PET-flaska ut genom brallorna. Undrar hur mycket man skäms då på en skala?

Frulle skrev 2009-08-24 17:58:27 följande:
    Nej det är ingen fara och helt självförvållat.. Jag ska hämta honom i morgon.. Då ska han vila i några dagar. Sen är allt som vanligt igen!
  • passionsblomman

Jaha, och vad fan tror ni händer NU då när jag sitter här och vill få gråta ut ifred???
    Det parkerar en BMW på vår uppfart!
    De tror nog att ingen är hemma, eftersom jag ju inte har någon bil utan har promenerat hem...så de har gått runt här på tomten och nu går de ner till sjön...

Jag har gömt mig!

Jag ORKAR inte visa och vara klämkäck och säljande nu!

• passionsblomman

Nä, det var en dum lek...

Lurkande är iallafall jobbigt när man sitter inne och gråter.
    Det är inte precis så att man är van härute att det kommer folk hur som helst. Det är mest älgar och rådjur här till vardags och dem får man gråta ifred för.

Sedan känner man ju lite att vi har ju en dyr mäklare av en orsak och det äratt SLIPPA visa stället själva.

Samtidigt är det ju spännande och kul att folk tycker det är intressant nog att spana in.

-Kan de nu bara ta och bjuda lite också...
    Frulle skrev 2009-08-24 20:52:46 följande:
    hehe nej Passion. ingen PTE-flaska.. Och va JOBBIGT med en massa lurkande människor på tomten!
  • passionsblomman

Min syster är en källa till sådana historier och en del är bara FÖR galet...
    Frulle skrev 2009-08-24 21:03:28 följande:
    Jag har en sån där sjukhus-story. Min faster är sjuksköterska på SÖS och en kväll kom det in en man som var lite efterbliven. Han var STOR som ett hus och hade blåställ på sig. Så han ställde sig vid "receptionen" och gormade HÖGT och tydligt: JAG HAR ETT STEARINLJUS I STJÄRTEN!!! KAN NI VARA SNÄLLA ATT TA UT DET?! Ja men visst.. Mäklare kostar inte gratis...Vi har satt ut vår lgh på annons själva för att se om det finns nåt intresse. Just för att slippa mäklare. Och vi får MYCKET svar.
  • passionsblomman

Tack ska ni ha för att nuí bryr er!

Det betyder massor!

Sa det till min sambo när jag storgråtande gick genom stan och hade honom i luren "Jag vill bara HEM och prata med tjejerna som FATTAR och jag vill inte vara här i stan bland allt folk"

• passionsblomman

Gud vad gulliga ni är allihop!

Jag tackar särskilt för infon Aleta.

Jag får nog veta mer om det där utlåtandet idag. Igår var det bara vad de såg som hastigast på bilerna, så jag vet inte ens HUR stopp det är.
    M på kliniken sa iallafall bestämt att vi visst ska göra klart den här cykelns behandlingar, så from imorgon ska jag in och göra VUL och kolla folliklar igen och så b´lir det nytt insminarium

Sex får jag inte ha på tre dygn efter spolning och nte bada heller för infektionsrisken.
    Och medn inseminarierna pågår "ska spermierna i burken" som M säger, så då ska man inte heller vara hemma och "slösa".
    Väldigt mycket verkstad och väldigt lite romantik mao...

• passionsblomman

Tack ska du ha!

Sonja68 skrev 2009-08-25 10:09:56 följande:
    Blommis, jag såg AndBeyonds bukett! Den var ju helt underbar!! Ett riktigt hantverk gjort av ett proffs med känsla, hjärta och smak ♥
  • passionsblomman

Ja kanske det.
    Bobou skrev 2009-08-25 11:32:21 följande:
    Blomman, jättevacker bukett!Haha, nej, själva hantverket att producera ett barn sådär låter inte så romantiskt kanske. Fast jag vet inte, jag tycker ändå att det är vackert och romantiskt, på sätt och vis, vilka svåra mödor ni är beredda att gå igenom för familjens och er kärleks skull...! Om det var en film eller en bok skulle det kategoriseras som ett romantiskt drama.
  • passionsblomman

NU har jag äntligen fått samtalet från M på klinken.

Tydligen misstänker man att jag ahft en infektion så att den del av äggledaren som ska se ut som en tratt istället har blivit som en säck. Bokstavligen säckat ihop alltså... höhö.

Det är inget man kan göra något åt. Hon tror inte jag haft det under längre tid, utaaan de tror fortfarande att huvudorsaken till uteblivet plus är min oregelbundna ägglossning.

Det är också så att chanserna visserligen minskar något, men absolut inte med 50% som jag trodde.
    Som någon sa här förut så kan visst den andra äggledaren dels kompensera och dels plocka upp mogna ägg från den som har säckat...

Eftersom man ju ser väl vart follikeln har utvecklat sig länst så ska vi absolut hålla koll den här cykeln också, för bara ägget lossar i vänster så är ju ´hansen lika stor som vanligt vid insemination.

Däremot tycker hon jag ska fundera över IVF ifall det inte blir ngt den här gången och sa till mig att ta det i lugn och ro när vi flyttat ner. Hon sa vidare att det på flera håll i landet är bra mycket billigare än det är i Sthlmsområdet och så kortare kö då.

Så, det är den info vi har nu. *går och tar den sista hormonsprutan*

Svar på tråden Tantvarning 5