passionsblomman skrev 2009-10-07 23:35:34 följande:
och det där att "män är raka och tar det öga mot öga" tror jag nästan är det värsta bull-shit jag någonsin hört. Fegt skvaller och ondsint förtal och ren mobbing har jag då sett fler ggr än vad som är roligt på bla mansdominerade arbetsplatser. USCH!
DET har jag också varit med om. På två jobb (där det jobbade betydligt fler män än kvinnor) där jag jobbade var männen såna skitsnackare och falska rövslickare så det var nåt hemskt!! Så de kan de också, helt klart. Sedan tror jag mycket beror på själva arbetsplatsen, hur stämningen är, företagskulturen, hur chefer och arbetsledare är.
Det där med tjejer o killar som leker tre och tre, det har jag bara erfarenhet av just tjejer, eftersom jag själv är tjej och har "tjejbarn" och så även de flesta av mina vänner (faktiskt när jag tänker efter är det få av mina bekanta som har pojkar, hmmm, varför?). Så därför har jag mest hört om tjejgnabbet, av förklarliga skäl. Därför så var det intressant att höra att även killarna har problem med detta. Tack för att du upplyste mig
.
Det har varit mycket kiv i hela, den lilla, gruppen enligt läraren. De jobbar nu jättemycket med vänskap, att samarbeta och jobba i grupp, jobba tillsammans mot ett gemensamt mål och dyl. för att komma till rätta med detta redan nu.
Fick även veta att min T skakat
en av tjejerna som inte lyssnade på hennes argumentation när hon upplevde sig orättvist behandlad. Så jag har haft långa samtal med henne två kvällar i rad ang detta. Vem vill vara kompis och leka med nån som gör skakar om en?!