Tantvarning 5
Heloise och Panzer - GRATTIS!
Ryser när jag tittar på era bilder. Ni är ett vackert par.
Den blåa buketten var fantastisk och Heloise du var vacker vacker vacker i din klänning!!!
Panzer - vart tog skägget vägen?
Heloise och Panzer - GRATTIS!
Ryser när jag tittar på era bilder. Ni är ett vackert par.
Den blåa buketten var fantastisk och Heloise du var vacker vacker vacker i din klänning!!!
Panzer - vart tog skägget vägen?
Har nu roat mig med att läsa det finstilta i vår hemförsäkring...
Hade helt glömt bort att jag betalar extra reseförsäkring utöver den som ingår i hemförsäkringen.
Måste varit klok vid något tillfälle i mitt tidigare liv.
Ska ringa och dubbelkolla imorgon med dem dock vad som gäller utifall att man insjuknar i "svininfluensan". Ska ju sitta på ett plan i 10 timmar med folk från England.
Här sprider sig det där jäkla viruset som en löp eld efter som dem är så förbannat ointelligenta och fattar inte att stanna hemma när dem är sjuka!
Makens släkt tycker jag är rubbad som avstår från familjemiddagar och sammankomster när barnen är sjuka.
När äldsta sonen för 1.5 halvt år sen hade halsfluss och blev nerbäddad med strikta order om att inte komma ner till oss andra undrade svärmor om det var nödvändigt att behandla honom som om han hade spetälska.
Ehh - nä, men jag vill inte vara orsaken till att alla småbarnen i familjen insjuknar i halsfluss lagom till jul...
Hej tanter, hinner inte vara här länge. Står med ena foten i resväska. Ikväll bär det av till Kina. Läget är under kontroll, men jag ahr ändå lite resfeber.
Hoppas ni alla mår bra!
*Kramar*
Två veckor.
För dem av er som vill kan ni kika under www.tripntale.com/me/Wrights
Kommer att lägga upp bilder där så fort jag får internet access.
Första anhalten är Hongkong...
Hej tanter, kikar in en kortis bara för att tala om att jag lever. Packar för att resa hem till Svedala imorgon. Hinner inte skriva så mycket, en mindre läsa ikapp så himla mycket som ni skrivit, men imorgon så är jag uppe på banan igen...
Saknar er alla - det har varit ett par tuffa veckor.
*kram*
*Sitter och gapar*
Sonja vännen jag vet inte vad jag ska säga...
Har tre små systrar men ingen av dem har varit lika "sofistikerade" i sina utbrott när dem varit så små.
Kan det tänkas vara lite ryska gener som gör sitt till?
Tror dock att du är inne på rätt spår dvs. var konsekvent och håll fast vid dina beslut när det känns viktigt.
Brukar säga till maken (som gärna går i konflikt med alla barnen när helst tillfälle ges) "pick your fights".
Tjafsa inte om allt, men var säker på när du gör det att det kommer vara värt det i slutändan.
Skickar mååånga kramar upp till dig!
God morgon alla söta tanter,
Kom tillbaka till härliga Sverige i onsdags eftermiddag och börjar sakta men säkert att få stil på alla rutinerna igen. Lillan börjar inte skolan förrän på tisdag så vi har några dagar till att mysa tillsammans. Man kan se att även hon är glad att vara hemma. Alla dockorna sitter på parad i soffan och blir ompysslade i tur och ordning. Mat, nya blöjor och kläder istället för pyjamas.
Finns massor att pyssla med i huset då tiden före bröllopet inte riktigt räckte till och sedan åkte vi utomlands direkt efter. Tvättmaskinen går i ett och idag ska jag nog ta och klippa min lilla ?gräsmatta? (2,5 x 4 meter). Syns på den att det har regnat och varit sol om vart annat medan vi varit borta.
Plockade lite blåbär igår i skogsdungen en bit bort. Det blev blåbärs smoothies till frukost. Funderar på om jag ska gå en sväng idag också. Kanske frysa in lite för att ha i höst och vinter eller göra blåbärs muffins?
Hej hej,
Kliar i hår botten nu efter att ha läst om alla hemska lös.
Vi har klarat oss i alla år, peppar peppar, men man vet ju aldrig det kan ju slå till i år!
Mitt vardags rum ser ut som ett tattar läger. Dottern har placerat alla sina dockor på kuddar framför tv:n så att vi kan ha myskväll tillsammans?
Har ätit lat mat idag ? det blev pizza ? men får nog lugnt vänta med rödvinet. Måste åka och hämta äldsta sonen från city lite senare ikväll. Vill inte han åker kommunalt mitt i natten.
Glad att jag lyckades klippa gräset idag, även om det var ett dj**l pyssel eftesom det växt sig ganska så högt, för nu regnar det igen?
Tittut alla tanter,
Har legat efter med allt hela dagen idag. Vi vaknad inte förrän kvart i elva ? snacka om panik! Hade lovat mellan barnet att vi skulle till centrum och handla idag och så skulle minstingen och jag till mormor och plocka äpplen?.
Passionis ? håller tummar och tår för at ni får många som kommer imorgon..
Sonja ? Surströming?! Bläää?ledsen men bara tanken på lukten får mig att se i kors.
Cantaton ? vad för burkar är det du vill ha?
God morgon tanter,
Har ätit frukost i sängen med dottern.
Vi är båda täppta i näsan och jag har inte mycket lust att göra någonting...
Fotoböcker skulle jag också behöva komma igång med nu när jag är hemma igen. Vilket företag beställer du ifrån?
Har kollat lite olika men antar jag behöver testa deras layout verktyg innna jag bestämmer mig.