Tantvarning 5
Men HERREgud Mulle! BRA att du sa ifrån! Vad är det för dumheter! Bort med Berit!
Sonen tyckte det var roligt att hälsa på i klassen, men han inser också nu att han ska åka ifrån sina kompisar. Så hans känslor är nog lite förväntansfullt vemodig och lite nervös.
Men i skolan har flera fröknar (jag VET att det heter lärare och pedagoger men jag säger fröknar ändå) sagt att han verkar så lugn och att han själv säger att det kommer att bli bra på nya stället. Jag går på det.
Sambon har tackat ja till det som erbjuds och så får han väl avancera därifrån. De har inte så många heltider och fasta tjänster, men däremot garanterar de att de har jobb åt honom.
Jag sa åt honom att nappa, för jag tror att ffa sonen kommer att behöva att han kommer ner till oss så snabbt som möjligt.
Nu jobbar han kvar häruppe till sista september och sedan får vi landa hela familjen.
Vi kör stora lasset nu i helgen och sedan på tisdag flyttar vi för gott efter att ha skrivit medköparna och fått slutbetalning.
Alltså borde jag sätta fart nu, för nu ska allt som står i skrymslen och vrår dras fram i ljuset, rensas och packas...