Tantvarning 5
Mot vilket? Torra, hårda fötter?
Mot vilket? Torra, hårda fötter?
Äsch. Ibland är det inte lätt att vara mångsysslare. En av skådisarna jag ska jobba med i höst har massor på g. Skivsläpp i höst liksom teaterhögskola o eventuellt melodifestivalen i vår. Managern ringer mig o frågar hur bindande kontraktet till teaterproduktionen jag jobbar med är. I det fallet är jag så där obehagligt medveten om mina olika roller. Som producent skriker jag såklart att han inte får lämna produktionen, vi tycker han är toppen för rollen! Som sångerska unnar jag honom all lycka med lansering o promotion av skivan. Och som manager har jag full förståelse för omöjligheten att få ihop ett schema med skivlansering, heltidsstudier och teaterrep flera kvällar i veckan. Killen skulle ju däcka - och inte prestera nånstans! Jag vet att manusförfattaren kommer bli tokig när han får veta. För det innebär att vi måste skjuta upp premiärdatum - igen! Men jag kan inte hindra någon från att uppfylla sina drömmar (där är jag i rollen som mig själv). Har haft ett "Facebooksamtal" med skådisen ikväll o sagt allt detta o det slutade med att han gärna vill samarbeta med mig i sitt eget produktionsbolag, haha.
Haha. Ja, vattengympa/simning är skonsamt för leder. Det är ett bra träningsalternativ
Good to know! Tack.
Det är nog inte så glamoröst som det låter Då ska jag inte hålla mig till att sjunga i kyrkor o producera frigruppsteater. Lite för småskaligt. Men jag lade ner managerbiten nu innan sommarn o ska bara avrunda det lite och summera, överlämna o.s.v. Istället vill jag satsa på egna musikaliska projekt
Ja, det är min förhoppning. I oktober blir det barnopera och i december blir det julspelningar. Men därefter hoppas jag på lite nya, spännande projekt som jag ännu inte ens fått idén till än Svarade på en annons idag som en gitarrist hade lagt in. Han sökte sångerska och det kändes som han beskrev mig, så kan ju hoppas att han också tycker det, att vi funkar ihop och att det skulle kunna uppstå någon liten duo eller så.
Somnade alla när jag blev fast här i soffan med mitt halvtorkande nagellack?!
Soldemor, kursen låter spännande och som ett bra tillfälle att lära sig mer och öppna dörrar för framtiden. Hoppas du får lediga dagar för att gå den!
Precis!