Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Tittar bara in för att kolla läget, herregud vilket läckert radhus Där kan vi också ha fest

Nu ska jag klippa gräs, är ledig en stund från miss X... vår vedmaskin heter det

Tjing

psst.. blommis, pressa en apelsin över en c-vitamin brus, i med en klick honung, slå i en slatt sprit (NÄ, det får du ju inte, storken är ju betälld ) i med hett te och drick!
    Krya på dig!!

• Fjällbruttan

Hallå!

Tittar bara in för att säga hejdå
    Nu ska jag till Schtaaaan och shoppa löös i massor, umgås med vänner och äta gott
    Ska bli så skönt!

Frulle... ehh.. hrmmm.. min månadsinkomst är 6000:-....
    Kan hjälpa dig med budgeten
    För jag sparar 1500 i månaden... fast å andra sidan, 3 barnbidrag + ett mycket hårt framförhandlat underhållsbidrag, så barnen har sin egen budget

Kramar i massor och ta det lugnt med fötter, målningrar, slå läkarna på käften och ha en superbra helg allihop

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

• Fjällbruttan

Hej tanter
    I´m back... och Frulle.. jag backar omedelbart, jag ska INTE säga ett knyst om din ekonomi.... vi blåste typ 130000:- i helgen... men nu har vi matarbord till vedprocessorn, en ny husvagn som ska hämtas till helgen, barnen, jag och Mattias har nya kläder och så TVÅ ljuslyktor, ngra fat och nya gardiner till sovrummet!
    Och tant som ajg är har jag köpt en ny fönsterraka, gummisopborste(suverän mot djurhår) coh grillgaller i teflon...

Har med andra ord haft en suverän helg, ätit ute med vänner, handlat, druckit vin i mängder och bara njutit... så nu blir det vitt ett tag

Fast jag är som Cantaton, kan gå vita månader utan at jag ens tänker på det

Vår katt heter för övrigt Tufsan...

Kram

• Fjällbruttan

Blomman!! Skickar bums över en flaska whisky i medicinskt syfte... en liten hutt för att dda bakterier och sova gott på, resten kan sambon dricka upp så får han lite roligt när HAN ska måla imorgon
    Nu får du ta det lite lugnt!

Men grattis till huset i alla fall

Här ösregnar det och internet har legat nere idag...avgrävd kabel.. så jag har irrat runt med tvätt och fakturerat och tömt gamla husvagn...lite sorgligt, fata inte att vi köpt en "glitterny" som Mattias säger

Cantaton, ta en promenad för mig med

Villemoa Grattis

Sonja, välkommen hem!

Feministbrud, kul att stöta på nån ny här, alltså, misstänker att du är "gammal" men ny för mig
    Du kan få min cykel, fast den har ingen sadel... finns ett skäl till att jag inte cyklar

• Fjällbruttan

SKÅÅÅÅÅÅL!!
    Underbart att få förverkliga sina drömmar

Nä, jag cyklar INTE utan sadel, det är så vasst

Underbart med nybakt bröd, snor med mig lite till frukosten, vi  är uppe men har inte orkat äta den än.... sommarlov fortfarande

• Fjällbruttan

Heloise skrev 2009-08-12 12:30:44 följande:
    Grattis Villemoa!Hejhej Sonja hoppas ni har haft det superbra.Jag håller på att förbereda mig för att bada katterna, att bada dem är som att bada kobror med klor ungefär. Men men vi vill att de ska vara fina tills lillasyster kommer.Panzer och morfar målar och jag har vikt tvätt, tvättat, dammsugit samt torkat golven på morgonen. Skönt med semester!

Och där for mitt dåliga samvete i taket... jag har bara klippt gräs idag!
    Jo, så färgade jag slingor på mellandottern , tror att Saga håller på att bli sjuk för hon är supergrinig men snart är min man (fortrfarande lika kul att skriva!)hemma så då får han ta henne
    Jag ska göra älgfärsbiffar med smörstekta kantareller!

Min väninna (låter tantigt va?) kom förbi och fyllde hela min diskho med nyplockade kantisar
    Så nu blir det på med cd-bok och sen rensa kantareller, det är så gudomligt avslappnande, kanske nåt att ha som läger....*funderar*
    Varför SPA när man kan rensa svamp och lyssna på cd-deckare

• Fjällbruttan

Å blomman,vet hur det känns... när till salu skylten satt utanför mitt hus började jag nästan grina! Som tur var hade jag redan flyttat in till Mattias så det var stylat och klar, slapp ha tandborsten i bilen

Fjosok, vill bara meddela att mälardalen ligger förbannat ocentralt

• Fjällbruttan

Hej... I´m back, nu ska jag försöka läsa ikapp medans jag klunkar te och kurerar dunderförkylning:-/

• Fjällbruttan

Jisses... det tog ett tag att läsa ikapp, kolla Gardell och gapskratta och sen hamstern som rökt på... funderar på om han kan ha löss, hon pillar ju sig i håret hela tiden

Blomman, tror att allt kommer att bli toppen , men det känns att flytta!
    Jag och exet lämnade ett hus vi hyrt för ett som vi byggt själva, alltså ett flerårs projekt, och ändå stod jag med skurmoppen i hand och stortjöt när jag skurade mig ut ur hallen, äldsta var ju född där!!
    Du har verkligen ien bergochdalbana att åka i som heter duga just nu!
    Hoppas du får ta fram tioåringen i dig på Liseberg nästa sommar i stället

Cantaton, du kanske ska kolla sin sköldkörtel? Läste om deet när jag var hos doktorn idag, underaktivitet kan ge trötthet, huvudvärk och div andra symptom, kan ju vara värt att kolla. Kramar om dig extra med tanke på din vän. *KRAM*

Frulle, kul med mäklaren och att pappa kanske blir sambo

Själv har jag tagit prov för att kolla om jag har gikt idag, reumatism var det inte i alla fall Är det gikt ska jag skaffa en rökrock och börja dricka portvin

Kramen till er alla!  

• Fjällbruttan

Fjosok skrev 2009-08-18 20:29:30 följande:
    En som såg Gardell iaf

Jag gillar Gardell, han blir lite mycket ibland men hans reflektioner är klockrena

Svar på tråden Tantvarning 5