Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Visste inte ens att ordet SCHNERT finns, men det var ju lite internationellare...???
    Men det skulle ju uttalas lite amerikanskt...

Hrmmm. förstår att hon behöver ett eget språk eftersom hon uppenbarligen inte behärskar svenska...

Youtube är fantastiskt!

• Fjällbruttan

Soonja, massor med kramar till dig!
    Min kompis mamma hade en liknande cancerfläck i ansiktet, just under ögat hon med, de tog bara bort den och så var det bra med det
    Tror att det kommer gå jättebra och vilken tur att d har en pappa som går till läkare!
    Mina svärisar vägrar i allmänhet, så nu är svärmor döeende i cancer... var därför vi gifte oss i sommar, annars skulle vi haft ett vinterbröllop!

Ställer in lite brunch till er alla, äggröra, bacon och nybakt bröd, starka ostar och rabarbermarmelad
    Kramen

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-08-19 10:56:35 följande:
    Tack Fjällis Jag hoppas de bara kan ta bort den och så är det bra med det.Tråkigt med din svärmor. Orkade hon med bröllopet i alla fall?Jag tar gärna äggröra och bacon, mums! Känner att jag behöver tröstäta lite... *skäms, men slafsar ändå i mig*

Hon orkade med, men vi trodde det knappt...
    Hade precis toppat eländet med dubbelsidig lugninflammation och en uvi....
    och hon har bara en njure som fungerar halvtaskigt, den andra är söndertryckt av tumören i hennes buk....
    Men just nu är hon pigg, har fått blod och piggnat till men vi tror att det är "sista" rycket, läkarna lovade henne en sommar och nu är den snart över....

• Fjällbruttan

Halloj
    Tack för all omtanke!

Svärmor har slagits i flera år mot flera sorter och nu går det inte att göra nåt mer, hon har en fotbollsstor tumör i magen som inte går att operera bort och som inte bryr sig i cellgifter... och hon har redan varit strålad där så det får inte heller...
    Så när eländet trycker sönder nästa njure (som redan är påverkad) så är det över...
    mem hon ger dig verkligen inte, blir jag sjuk hoppas jag att jag har samma fighting spirit, men att jag går till läkaren tidigare... hon var dålig i nästan ett år innan hon sökte läkare! Toktant!

Bidé, så retro Men som man sanade en sån när man fött barn! Tänk att kunna tvätta sig där, eller bada bebisen

Bruch serveras imorgon vid halv elva, det blir äggröra, bacon, korv, grillade tomater och champinjoner, tunnbröd, marmelad och en stooooor kanna the´!
    Vår favoritfrukost på helgerna, fast ibland mer rostat bröd  

• Fjällbruttan

Spammar visst...

Min man har ett bra uttryck:
    -Vi lever på 2000-talet, va fan ska man äta rutten fisk för???

Löss är äckligt och vidrigt, vi har TYVÄRR prövat!!!
    Våra kom från skåne... jävla turister att släpa med sig skit
    (Fast trevliga turister, barnens bästa kompisar....)

I alla fall kan jag trösta er med att de jävlarna inte kan reproducera sig efter 2 timmar om de trillar av skallen, så tappar man en lus i soffan är det kört för den när man kommer hem på kvällen efter, eller till sängen....
    www.lusfri.nu finns fantastiska kammar att köpa, slår apotekets med hästlängder och man  kamma sig lusfri, de tar nämligen bort äggen också...
    Om nu inte lusmedel skulle funka....
    *uärrrk* ryser och kliar mig i huvudet igen!
    Springmask är ju ännu värre..*klöker*

Nä nu ska jag gå och rensa kantareller, jag och stora tjejerna har plockat 1,5 konsumkasse idag, TRÄNINGSVÄRK finns den den som vill ha!
    Vårt ljuvliga gula guld växer på fjället så vi har knatat upp och ner som skållade råttor i 3,5 timme idag....

• Fjällbruttan

Sonja vi kanske ska lämpa ihop våra barn i en stor hage så de får skrika av sig tillsammns

12-åringen är alldeles hemsk ibland, PMS kan redan skönjas....

9 åringen retar helst de båda andra så de skriker, så lilla Saga har redan börjat vråla och då menar jag VRÅLA åt sina systrar att sluta och flytta på sig...avundas mannen som far och jobbar dagtid och får en paus från oss

Skönt att skolan börjar nästa vecka!

Kan damerna hålla lite tummar för oss, nästa helg ska jag träffa ett tföretag som ev. vill ha vårt företags tjänster, om vi får det så kan jag anställas heltid+ en till heltid,då slipper jag bråka med AF...

• Fjällbruttan

Jag såg lössen vansinnig tydligt!!!*UÄCK!!!*
    vi satt på en restaurang på sportlovet och åt lunch, Moa sitter bredvid mig och s tittar jag på henne och ser helt plötsligt nåt som GÅR i hennes hår!
    Väser till Mattiasatt komma och kolla och sen blev mantrat:
    Inte skrika inne på restaurangen.. inte skrika....

Var så glad att vi var i Vilhelmina så jag kunde rusa in på apoteket och köpa medel på en gång, FEM förpackningr tack... Men det räcker med en, ni kan ju köpa mer om ni upptäcker fler sen.
    FEM sa jag! Men det är ju så dyrt!? Skiter jag i , jag ska ha FEM, vi bor 13 mil från närmsta apotek, här chansas inte!
    Men Moa är jätteljus så det var nog bara tur att vi såg den, för när vi kammade sen så hittade vi inga med apotekets kam och tänkte phu... men då vi hade i medlet trillade det ur säkert 10... *Kliar i håret nu*

När vi fick kammen från nitfree så hittade vi på mig och Iza också... bara en på oss var men då behandlade jag HELA failjen utom Saga, hon var ju hårlös

Sen ringde jag alla våra kompisar, skolsköterska och skolan, vägrar skämmas för det och ville stoppa det snabbast möjligt!
    Familjen vi fick det ifrån sa dock inget utan det uppdagades först senare när den kompisen var på besök under påsk igen... hennes kompis som var med upp från skåne på sportlovet hade det så alla hade blivit smittade...

Lössen dog på studs, men du måste ju behandla igen efter två veckor så att inga ägg kläckts och gjort nya löss... fanns bra info på www.lusfri.nu

Jag tar med mig rödvinsdunken så börjar vi väl inhängning av ostyriga barn bums
    Just nu hatar de äldre systrarna varann (har inte klart för mig varför, kan vara för att den ena gick för sakta i trappen...) men utmanar varann i att inte säga ett skit så det är lugnt och skönt

Nu ska jag koka rotmos!

• Fjällbruttan

Hej tanter!
    Tänk, om en timme så kommer horder av människor för att spana på Passions hus, och för att lämna bud på flera miljoneer, håller med om att Frulles knän är bra  

Igår slök jag massor av kräftor, så gott!
    vi var till kompisarsom "fick" en grillkväll som de skulle bjuda oss på när vi gifte oss, men de bytte till kräftor för att de vet att vi älskar det, så gulligt!
    Kom hem efter tolv, en flaska vin tyngre i huvudet och magen full av kräftor och annat gott och själen inlindad i bomull efter en kväll hos våra bästa vänner! Love it!

Nu ska jag ut i regnet och göra ved.... suck.. men det blir ju pengar

Svar på tråden Tantvarning 5