• Bobou

Tantvarning 5

Grattis till soffan!!! (och väskan!)

• Bobou

Ja!

Skulle vara kul att se bilder på huset också. Vet inte om jag kanske missat det tidigare i tråden... men jag kan förstå att det är en sån sak som man inte vill lägga upp hur som helst.

• Bobou

Blomman; klart du inte behöver fota soffan för min skull! Jag antog bara. av någon anledning, att du hittat den på nätet så att den bara var en länk bort... men det är klart, alla kan ju inte vara lika inbitna nätshoppare som jag, fysiska butiker går ju också runt. Lycka till med flytten!

Fjällis, stort grattis till graviditeten, det hade jag missat! Vilken vecka?

• Bobou

Jag vet inte om jag har rätt att beklaga mig i den här tråden, med tanke på att jag varken blivit rånad, fått svininfluensa, går på fertilitetsbehandlingar eller läkt armen i en omöjlig vinkel... Men ändå.

Jag tror att jag har en ganska jobbig höst och vinter framför mig. Från första oktober är jag arbetslös. Det känns inte så farligt egentligen, jag tror jag har ganska goda möjligheter. Men den nionde oktober åker min pojkvän till USA i fyra månader, och utan jobb blir det svårt att ha råd att åka och hälsa på honom, men OM jag planerar in en resa vill jag ju kunna stanna där ett tag och hur lätt är det då att söka jobb? "Jo tack, jag vill gärna jobba här, men är det okej om jag börjar med en månad ledigt?" Typ. Jobb går före, så jag är helt inställd på att vi kanske inte träffas på fyra månader. Det är klart att jag klarar mig utan pojkvännen ett litet tag, och jag tror inte vår relation välter för den lilla tuvan heller.

Samma dag som han åker (tror han åker på eftermiddagen) är dessutom vår ettårsdag. Jag skulle gärna vilja fira det, bara lite, och göra något mysigt ihop, men vad? Som ni kanske förstått är ekonomin ansträngd, och åtminstone han är ganska upptagen dessutom (för att hinna träffa vänner och familj innan han åker). Dessutom delar vi lägenhet med min syster och hennes pojkvän --> svårt att ha hemmadejt.

Nå, romantiken löser sig nog om vi båda prioriterar det. Vi har bl.a. pratat om att sticka på cykelweekend. I våras cyklade vi Södertörn runt och sov en natt i Nynäshamn, det var supermysigt! Men hur jag ska hålla humöret uppe hela vintern, det vet jag bara inte.

• Bobou

Feministbrud och dfk, tack så mycket för era stöttande ord! dfk, vi får ta fikat nästa gång!

Feministbrud, han ska åka till Seattle och han kommer att dela ett hus med flera andra. Seattle har ett stort och fint universitet, så det borde absolut finnas jobb för mig som helst vill jobba akademiskt - teoretiskt sett. I början var min plan att följa med honom och jobba. Men självförtroendet svek mig, och saker drog dessutom ut på tiden för min pojkvän, så hur det nu blev, så skickade jag inga ansökningar i tid. Och när det gäller USA måste man vara ute i väldigt god tid, för att först hitta ett jobb och sedan söka arbetsvisum som tar månader!

(Det är otroligt svårt att få akademiska jobb i USA just nu, om man inte redan har "funding"! Och jag vet att det är skitdumt, men min känsla av hopplöshet var så stark, jag trodde inte att det fanns en chans i världen för mig att få jobb, så jag fegade... )

Men ni har absolut rätt i att jag inte har tömt alla möjligheter än. Tack för era förslag, Aleta och Im yours också! Ströjobb eller praktikplats eller kanske distansjobb ska jag fundera på! Det försvårar lite att det måste ske inom ramen för vad som är tillåtet med ett turistvisum. Jag får t.ex. inte läsa kurser, tyvärr. Men vaddå, andra har ju åkt till USA och jobbat, det borde väl kunna fixa sig för mig också! Tack igen för er uppmuntran!

• Bobou

Tack SOnja! *kramar tillbaks*

Mulle, vad är det ni budar på? Berättaberätta!

• Bobou

Cantaton, jag tror jag också hade feber igår, men idag är det bara förkylningssymtom så då är det nog bara en vanlig förkylning... men det var HEMSKT igår. Jag gick på audition för Körslaget och fick vänta i fem timmar ochs att och svettades och frös om vartannat, fy f-n. (Men sedan gick det bra att sjunga, kom inte med, men det är helt lugnt. Ville egentligen mest bara gå på audition.)

Sonja, klart du ska gå på körrep! Det är få saker som piggar upp så! Jag sitter och överväger om jag ska repa idag eller inte... Är ju som sagt förkyld, och vill inte smitta någon. Men jag är ju inte dödssjuk direkt så jag får lite dåligt samvete och känner mig lat om jag inte går.

• Bobou

Kikar in lite snabbt!

Välkommen tillbaka till cyberspace, Blomman! Seriöst, finns ditt hus på riktigt?! Det lät ju för bra för att vara sant även utan medföljande massör och spa...

T-bell, jag beklagar att ni har en så tung period. Låt oss hoppas att det snart vänder för er! Styrkekramar!

Fjällbruttan, vilka pytte! Men du ska se att de snart växer till sig, om de får lite tid. Kramar till dig och din syster!

• Bobou

Tycker att du tänker rätt. Min erfarenhet är dessutom att mammor och pappor kan ha lite svårt för tanken att bli mormor och morfar. Det känns så vuxet på nåt sätt. Men i praktiken blir de såklart jätteglada åt små barnbarn och inser snart att det inte gör dem äldre.

Men det kanske inte är din pappas första barnbarn?

Heloise skrev 2009-09-23 12:43:47 följande:
    Min pappa är orolig för att vi kanske funderar på att ge oss på babytåget, känns ju skönt att höra, speciellt som vi tänkt gett oss på babytåget om ngr månader.Kanske tänker jag helt fel? Jag vill inet att mina föräldrar ska tycka att det är tråkiga nyheter om vi har sådan tur att det blir en bula. Jag är 30 snart 31, vi är gfta, har hus och bil, jag kommer ha en 5 årig ut i ryggen och Panzer är klar med sin utb. Klart det skulle vara trevligt att ha ett jobb, men då ska jag hitta ett jobb, jobba där 1 år och sen vet man ju hur lång tid det tar att bli gravid.Är det inte bättre att sätta i gång och ta det som det kommer?
Svar på tråden Tantvarning 5