Detta var by far den tydligaste instruktionen av alla hittills, inklusive det inatt googlade!
Men var är det man ska fylla på vatten? Någon mackapär nere i källaren då eller? Undrar om det kan vara den röda behållaren med en massa rör på som står bredvid varmvattenberedaren...
Jag måste nog reka lite nere i källaren.
Nu senaste stunden har jag suttit med så förbålt tråkiga saker. Jag har betalat in alla fakturor för alla hyrbilar, lastbilstransporten av villavgnen, överlåtelsebesiktning och energideklaration,ny hemförsäkring och slutbetalning på en massa som släpat efter under vår bilkatastrofvinter etc etc. Jag har betalat in sisådär en 70 000 kr till olika ställen på en liten halvtimma.
Och dessutom ringt ett gäng sådana där måste-samtal med kopplande och köer och skit. Några kvar bara...
Aleta skrev 2009-10-01 09:53:31 följande:
passionsblomman, har du kollat att det är tillräckligt med vatten i hela systemet?Det kan behöva fyllas på ibland, brukar finnas en mätare som visar hur fullt det är. (Ska också finnas överfyllnadsskydd ifall man fyller på för mycket så att det kan rinna ut.)Ibland är det knas med termostatpinnen, den kan ha fastnat. Man kan skruva loss termostaten. På själva elementet sitter det en liten pinne som lätt ska kunna röra sig ut och in. När termostaten är av ska den var så långt ut det går, m a o ska du kunna trycka på den och den åker in. Är den trög så ta en tång så att du får grepp (inget vasst utan platt) och tvinga pinnen ut och in tills den rör sig lätt igen. På med termostaten och vips!