• Svar på tråden Tantvarning 5
  • dfk

Tinker- vad tråkigt , hoppas att reder sig! Försök att njuta lite av semestern så gott det går med maken och barn.

Heloise- jag tror också att alla dina tuttar kommer att skärpa till sig och snällt hålla sig till ordinarie tuttplats! Ja man kan locka med en sockerbit om det är det som krävs. Du skriver så roligt, hihi! Du kommer bli så fin, var inte orolig.
    Heloise är du också i katttävlarsvängen? Skoj! Ställer du ut egen katt? Kattbebisar är så gosigt!
    Jag ska snart ställa i Västerhaninge om ett par helger. Har ragdoll.

Soldemor- pass? Måste man ha det för katt?Hur och var ordnar man det? Måste man ha det i alla länder? Har du behövt rabiesvaccinerat också? Jag antar att det börjar närma sig för mig att tänka på det nu också.

Cantaton- hoppas att allt går bra med den oroliga pappan, jag kan bara tänka mig, ska spela på sin dotters bröllop. Pirrigt!

Im yours- Lasse får krya på sig, bums!

passion- Hur går det med huset?

Idag känner jag mig så himla rastlös, maken jobbar, barnen är med kompisar...

• Fjällbruttan

Hallå alla underbara tanter
    Nu är jag tillbaka från semestern och har läst ikapp liiite, är man borta i 2 veckor blir det för mycket

Grattis DFK i efterskott, Grattis till BIS solde, visst är det kul, man blir så stolt! Fast jag har bara ställt ut hundar... men vi har ju katt på gården så jag är kanske förlåten ändå??

Heloise, SÅ skönt med städerska!! Hoppas du kan njuta när du kommer hem! Jag prövade appolivias ansiktsskrubb (apoteket)även jag blev prickig... och eksemet blossade (som tur var där klänningen täckte) och jag tyckte att det funkade bra!
    Sen la min kompis en make up med Make Up stores grejer och det höll hela kvällen, de har en speciell cover för röda fläckar..
    Du kommer att vara underbart fin på er dag!!Det är nog bara du som kommer att tänka på dina "tuttar" överallt.. och kanske Panzer som får drömma om flera

Här är det grått och mulet, men tvätten ska ut i alla fall...
    är Liiiiite tvätt sen semestern + alla som lånade handdukar och lakan till brölloppet...

Och så Blomman, HUR GÅR DET?? Så nyfiken, vad säger de om era bud??
    Är ni ensamma i budgivningen?
    Och vad tycker mäklaren om ert hus??
    Håller tummarna stenhårt!
    Snor med mig ett scones och en kopp te .. måste ge Saga lunch nu!

Kram

• dfk

Tack fjällbruttan för grattis. Visst är det väl härligt i Dalarna!
    Vi besökte också Björnparken, det var såna ytor för djuren. Det var jättefint. Barnen var som änglar hela dagen och vart aldrig trötta i benen. Det var jag som passade på lite här och var att vila mina ben. Det en lååååång backe. Det ända jag tänkte på var isbjörnarna, dom såg lite trötta ut i värmen, vill dom inte ha lite kallt?
    Badlandet hann vi inte med tyvärr, men dalahästtillverkning och vandring och kyrkbesök, hembyggdsgårdar och härbren och olika kulturminnen besökte vi. Jag åker gärna tillbaka mera, vill gärna klämma in badland och Dalhalla då!

• Soldemor
    dfk skrev 2009-07-22 11:43:20 följande:
    Soldemor- pass? Måste man ha det för katt?Hur och var ordnar man det? Måste man ha det i alla länder? Har du behövt rabiesvaccinerat också? Jag antar att det börjar närma sig för mig att tänka på det nu också.
    Skall man åka till annat EU-land, för vår del är det närmast Danmark som gäller, måste katten ha pass. För att få det, skall man ha två rabiesvaccineringar med en månad emellan och sedan blodprov efter 120 dagar för att se att vaccineringen funkat. Inför resan skall man ordna ett sorts tillstånd från veterinären, som gäller i fyra veckor, och efter resan/utställningen skall man till veterinären för avmaskning (gäller iaf Danmark. Ev finns det ännu mer regler, lite beroende vart man tänkt åka, men allt sådan vet veterinären. Det är en hel vetenskap!
  • dfk

Tack soldemor! Jag håller med om att det var mycket att tänka på!
    Vet du om man kan rabiesvaccinera tätt inpå utställning eller bryter man mot någon regel då?

• Heloise

DFK: jag har ställt ut men lagt ner eftersom Smulan aka Miss Piggy itne gillar det, hon har två cert, kanske skulle dragit iväg henne för en till och sett om vi fått det sista men hon hatar det verligen så jag har inte mage. Den andra är vårt lilla olycksbarn, hon har en färg som inte finns. Dvs hon är svart( mer röksvart brun med lite lite lite tabby som bara syns när hon är rakad) men hennes föräldrar kan inte få en svart så hon måste vara sköldpadda( kanske en röd fläck mellan tårna eller nått) men därför kan vi itne ställa ut henne eftersom hon inte motsvarar färgkriterierna.

Jag har perser, min mamma födde upp perser i många herrans år och det har liksom aldrig funnits någon annan ras för mig. Även om jag tycker hemkt mkt om ragdolls och skogisar. Nu ska vi få en liten blandning ifrån passionsblomman som är svart, en riktigt katt enligt Panzer. Ska bli kul och se hur våra fröknar tar till sig en liten vild bebbe.

Nästa katt jag köper kommer att vara en britt och sedan en exotisk.

• Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-07-22 11:43:51 följande:
    , Grattis till BIS solde, visst är det kul, man blir så stolt! Fast jag har bara ställt ut hundar... men vi har ju katt på gården så jag är kanske förlåten ändå??
    Klart förlåten, det viktigaste är att det finns katt, var rädd om den bara! Vaccinering och chipsning!
  • Soldemor
    dfk skrev 2009-07-22 12:42:44 följande:
    Tack soldemor! Jag håller med om att det var mycket att tänka på!Vet du om man kan rabiesvaccinera tätt inpå utställning eller bryter man mot någon regel då?
    I Sverige är det så, att du överhuvudtaget inte får ha varit hos någon veterinär med katten inom 14 dagar före utställning. Så det gäller att planera in vaccineringar och övriga veterinärbesök. Som sagt, vetenskap! Jag är väldigt glad att jag har Amarettos uppfödare att bombardera med alla frågor kring det här!
  • dfk

Heloise: Åh, då förstår jag. Nej man får tänka på kattens bästa, även fast det är så kul att ställa!
    Perser är ju väldigt fina. Vi ställer bara den yngre av våra katter, då mammakatten som är så bedårande fin bara envisades med att morra och fräsa på utställning. Hon lät som en riktig morrhoppa. Vi lade ner våra försök med henne då. Hon vill helt enkelt inte, hon blir för stressad. Det går riktigt bra istället för den yngsta, jagar lite mer cert. Hon är nu kastraters motsvarighet till champion, vill bli internationell nu!
    Jag är helt galen i katter, vill ha många fler än två! En exotisk vill jag också ha, men hur är dom i temperament? Maken vill ha skogis eller Maine Kohn.
    Min mamma har en birma, en så sockersöt men lite stingslig i sina hormoner just nu så det är lite svårt att ställa henne, man vet inte om det passar damen eller inte för dagen så att säga.
    Vet inte om det går att matcha ihop med fler bara, då mammakatt har temperament. Det är lite konstigt att hon har det då ragdoll annars är väldigt lugna och mjuka i sitt temperament. Kanske för bortskämd?
    Vad roligt med en kattbebis, det ska säkert gå bra!

Svar på tråden Tantvarning 5