Heloise: Åh, då förstår jag. Nej man får tänka på kattens bästa, även fast det är så kul att ställa!
Perser är ju väldigt fina. Vi ställer bara den yngre av våra katter, då mammakatten som är så bedårande fin bara envisades med att morra och fräsa på utställning. Hon lät som en riktig morrhoppa. Vi lade ner våra försök med henne då. Hon vill helt enkelt inte, hon blir för stressad. Det går riktigt bra istället för den yngsta, jagar lite mer cert. Hon är nu kastraters motsvarighet till champion, vill bli internationell nu!
Jag är helt galen i katter, vill ha många fler än två! En exotisk vill jag också ha, men hur är dom i temperament? Maken vill ha skogis eller Maine Kohn.
Min mamma har en birma, en så sockersöt men lite stingslig i sina hormoner just nu så det är lite svårt att ställa henne, man vet inte om det passar damen eller inte för dagen så att säga.
Vet inte om det går att matcha ihop med fler bara, då mammakatt har temperament. Det är lite konstigt att hon har det då ragdoll annars är väldigt lugna och mjuka i sitt temperament. Kanske för bortskämd?
Vad roligt med en kattbebis, det ska säkert gå bra!