Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

Hade en dröm när jag var i tonåren att jag skulle gå tillskärarakademin, men realist som jag är insåg jag att det nog var bättre att sy som hobby och till husbehov.

• TinkerBelle

Något sånt är det det får bli.
    Min ena syrra har en och om det inte var för att hon lirade i samma liga som Heloise syster så hade jag frågat henne.

Synd på avståndet!

Sonja68 skrev 2009-08-27 09:53:47 följande:
    Tinker, jag har en perfekt begravningsklänning à la Jackie Collins. Svart, enkel, raka snitt. Tidlös klassiker. Jättesnygg. Hade du bott närmare hade du fått låna den
  • TinkerBelle

Och här är jag och trodde att alla tanter kunde sy...

passionsblomman skrev 2009-08-27 09:33:18 följande:
    Jag vill också kunna sy!Det kan jag i-n-t-e.
  • TinkerBelle

*Hoppar upp och ner*
    Klart det inte gör...
    *viskar för mig själv up, upp, upp*

passionsblomman skrev 2009-08-27 13:21:33 följande:
    NU plingade första budet in.Utgångsbudet då såklart.Hjälp!Tänk om det tar stopp där....*bajsnödig*
  • TinkerBelle

När det gäller modersmålet så måste det falla under rubriken diskriminering alt. kränkande särbehandling om nu de finska barnen får modersmålsundervisning.

Genom att vägra dina barn undervisning i Ryska tar rektorn ställnning för ett språk mot ett annat. Innebär det då att dina barns behov att kunna kommunicera med den ryska delen av sin släkt är mindre viktigt än de finsk talande barnen behov i komunen?

Ber en tacksam bön att lillans skola funkar så bra som den gör.

• TinkerBelle

Om du ahr en ny dator kanske trådlöst är en idee?
    :-P

Soldemor skrev 2009-08-27 14:39:23 följande:
    Prästtanten meddelar att ett st dator är inköpt,skall nu bara få den att kommunicera med internet. Min internetkabel är från typ före äldre stenåldern, så den funkar inte! Men jag arbetar vidare på det, förhoppningsvis snart uppkopplad hemma också!
  • TinkerBelle

Låt oss hålla tummarna att det fortsätter i samma takt!

passionsblomman skrev 2009-08-27 15:30:17 följande:
    OIIIIIIII! Nu har de två som budar för närvarande bjudit mot varandra så det gått upp med 100 000 från vårt utgångsbud! Och imorgon skulle två par till komma med sina bud!Jag står inte ut med att jag är ensam hemma här och inte har någon att hojta med! HOJT HOJT!!!
  • TinkerBelle

Så länge dem inte håller på med 5000 hit och 5000 ditt så är det lugnt. Det brukar vara ett tecken på att man börjar närma sig "taket".
    Normalt brukar folk ha ett jämnt tal som gräns så få till ett bud till så kommer det nog rulla på.

• TinkerBelle

Precis det vi hoppas på med andra ord!

passionsblomman skrev 2009-08-27 16:12:11 följande:
    Allra bäst nu vore att en tredje la sig i det hela så de blir någras om måste splitta sig och skaka av en. Det gör ju intget om båda de vi väntar på inför morgondagen höjer lite och alla 4 hänger på ett tag heller...
  • TinkerBelle

Sitter här och försöker få till uttalet, men har kommit fram till att dem föräldrarna kan inte ah tänkt innan dem skrev?

Fjosok skrev 2009-08-27 16:49:15 följande:
    Himmel och min tid, snälla tantvänner. Vad tror ni om detta?Jag såg en sådan berömd barnvagn med regskylt idag. Och det visade sig att ungen hette Filiph om man ska tro vad som stod på skylten.Hur i herrans namn uttalas det? Filif?Tyckte det var hejdlöst kul iaf
Svar på tråden Tantvarning 5