Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

Hej tanter,

Låter som det vart en bedrövlig tatn helg den här helgen. jag hade oxå huvudvärk i gränslandet till migrän i går. Jag har tabletter som hälper om jag bara tar dem i tid. Svårt att göra när man vaknar med huvudvärken...
    Och inte drack jag något vin så f**n vad orättvisst att bli straffade så där utan anledning!

• TinkerBelle

Är du kanske spänd i nacken?
    Pröva att göra uppmjukande rörelser för nacke och axlar.
    Hjälper ibland men tyvärr inte alltid...

Cantaton skrev 2009-10-05 13:12:55 följande:
    Jag hade tack och lov ingen huvudvärk i helgen, och migrän var det faktiskt längesen jag hade, nu när jag tänker efter... Men idag har jag ont i huvudet. Och jag dricker vatten o dricker vatten o dricker vatten... Har hjälpt alla andra dagar, men inte idag.
  • TinkerBelle

Extra viktigt när man gör förändringar i sitt liv.
    Och för oss som sitter framför datorn när vi jobbar...
    Hmmm - kankse lite stress huvudvärk efter helgen. Kan ju va så när man börjar slappna av.

Hoppas det går över för dig.
    Cantaton skrev 2009-10-05 15:20:16 följande:
    Nix, det tror jag inte. Jag har gjort muskulär avslappning varje dag i en veckas tid - även idag. Axlar och nacke/hals är med i det programmet...
  • TinkerBelle

Va har hänt?

Frulle skrev 2009-10-05 18:27:45 följande:
    Åååååå jag har blivit SÅÅ lurad!!Berättar sen..
  • TinkerBelle

Jag har BANKAT i mina söner att såna sms deletar man utan att öppna.

Usch blir så arg för det är faktsikt inte tillåtet att skicka reklam till mobilnummer om man inte har anmält sig och det ska då göras via ett sms från berörd telefon.
    Surt som f**n förstår dig verkligen.

Frulle skrev 2009-10-05 19:45:18 följande:
    Nej jag fick idag ett KONSTIGT sms till min mobil. Det stod: Du har en pågående prenumation hos Isabelle Arcade. Skriv stopp och skicka till nummer ...(nåt nummer)..Jag kände igen detta så jag skrev stopp och sen ringde jag min mobiloperatör. Då visar det sig att jag under ca 1 år fått sms skickade till min mobil (reklamsms) och när man läser det smset så dras dom 30:-/sms.Jag har ju int brytt mig eftersom det bara var reklam (so jag trodde) men det visade sig vara ett lurendrejeriföretag som nu har snott ca 1500:- från mitt abbonemang. Det har dragits ca 100-150:-/månad!!
  • TinkerBelle

www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp

Anmäl sånt även om det inte hjälper just dig är svårt att få rätt så kan man alltid hoppas att dem tillslut blir nerstängda!

Frulle skrev 2009-10-05 19:51:41 följande:
    Ja man får vanliga reklam-sms som tex: köp 5 nya ringsignaler för bara 30:-/mån. Så fort man öppnar dom sms så dras pengarna..
  • TinkerBelle

www.nix.nu/sp%c3%a4rra%20privata%20mobiltelefonnummer.aspx

Och här kan man spärra för att minska risken för att man blir utsatt...

• TinkerBelle

Bra!

Frulle skrev 2009-10-05 21:09:57 följande:
    jag har mailat ett ställe som heter etiska rådet. www.etiskaradet.se dom sysslar med sånt här.
    [/citat]

Beror nog dels på vad för mobil man har. Jag har t.ex. "förhandsvisning" så jag ser första orden i ett sms innan jag öppnar. Samma för mina söner.

Sen så är det ofta, inte alltid, nummer som är 5 siffror och börjar på 7. Jag vet att det förekommer "vanliga mobilnummer" också och dem är dem som är svåra att skydda sig mot...
    passionsblomman skrev 2009-10-05 21:09:09 följande:
    [citat]
    Tinker, ser man alltid att det är sådana sms då?
  • TinkerBelle

Hmm när det gäller mobiler är jag nog inte tant....

Företaget jag är anställd på har inga fasta telefoner utom dem som finns i konferensrummen.

M.a.o. använder jag min mobil jämt. Dessutom kan jag när jag inte har tillgång till dator ?tanka? ner jobb mailen i mobilen. Har också en GPS funktion som används flitigt när vi skall till sporthallar för innebandy matcher där jag aldrig varit. Kameran använder jag för att filma och fota barnen med för att sedan skicka till maken när han inte är i Sverige.
    Utan min mobil skulle jag bli ganska så bakbunden.

• TinkerBelle

Finns gott om dem på FL!
    Sticker bara in näsan där när jag är extremt uttråkad...

Frulle skrev 2009-10-06 09:07:04 följande:
    Mmm.. Allt jag gjorde var bara att kalla en tjej för idiot!! Hon VAR ju en idiot ju!! Iaf i mitt tycke!!
  • TinkerBelle

God morgon,

Här har solen börjat titta fram efter en lång regning natt.
    Insåg i morse hur lätt jag sover just nu eftersom t.o.m. regnet mot rutorna höll mig vaken.

Villemo - sänder massor av kramar. Vet hur du känner dig. För två år sedan blev jag med barn trotts P-piller. Kände inte att jag var redo för ett fjärde dessutom var maken och jag då fortfarnade osäkra på massor i vårt förhållande. Vi kom överens om att bäst för både barnet, mina tre barn som vi redan hade och oss var att avsluta graviditeten. Några veckor efter födde svägerskan sin son (två år imorgon). När jag höll honom första gången skar det i hjärtat...

Idag ska jag börja packa för imorgon åker vi till England och på fredag blir det begravning. Jag kan höra på maken nu att han har svårt att hålla ihop. Känns skönt att få komma över till honom. Blir så mycket lättare att trösta då än över telefon.

Sonja68 skrev 2009-10-07 08:54:28 följande:
    Villemoa; kramar till dig. Förstår att det känns. Pussa o krama lite extra på mannen och Moa, och låt tårarna komma om det känns så. Det är ingen lätt sak ni gått igenom. Här piskar det snöblandade regnet rutorna och det stormar.Fy, vad jag avskyr detta vädret. Då är det bättre om det ville bestämma sig och bli snö och vinter istället för nåt mellanting. Man vet inte hur man ska klä de stackars barnen.Ett är då säkert; nu blåser då alla löv i vackra färger av träden.
  • TinkerBelle

Men gumman då!
    Vilket hemskt uppdrag har dem plaserat dig på nu?

Ska jag komma med handväskan och slå dem....

Frulle skrev 2009-10-07 09:39:37 följande:
    Go morron. Eller jaa god och god. Har nog haft en nära dödenupplevelse här på jobbet. Jag var SÅÅÅ nära gråten.Fattar inte att jag ska sitta här ensam och ta så JÄVLA mycket skit av alla som inte gillar reglerna här.. Och då är det ju ingen annan än JAG som får lida..
  • TinkerBelle

Puckon!
    Vet precis vilken sort du menar.
    Enda att göra är att vara ISKALL och fortsätta jobba på.
    Låt dem stå i kö.

OCH DU SKA INTE TUMMA PÅ INSKRIVNINGSREGLERNA!!!
    För om något händer så är det så får smaka pisk - inte bra.
    Tänk på dig själv för det gör ingen annan.
    Vill dem klaga hänvisa dem till din chef/arbetsledare som sedan får ta det med uppdragsgivaren.

Frulle skrev 2009-10-07 10:21:11 följande:
    Njae det är samma jag suttit på sen i maj.. Dom fattar inte att det är MYCKET att göra här. Dom tror att det är en lugn reception för att den en gång i tiden HAR varit lugn.Alla andra sitter 2 i sina repor och dom har typ hälften att göra mot vad jag har.Ja ja det är som att prata med en vägg när jag försöker förklara detta för dom.
  • TinkerBelle

Bra!
    Frulle skrev 2009-10-07 10:59:30 följande:
    Jo precis. Nä jag tummar inte på några regler! Det vågar jag inte.
  • TinkerBelle

Att ha er tanter i cyberspace ger mig kraft att orka just nu när allt är så stökigt.

Har ju kära ärkeexet ovanpå allt annat- kan inte berätta allt här, men som det ser ut just nu så ses vi snart i rätten...
    Har dock skaffat mig ett bra juridiskt ombud och vi får hoppas att barnen inte blir allt för lidande.

Kram till er alla!

passionsblomman skrev 2009-10-07 11:20:48 följande:
    Villemoa: stora varma kramar! Lille pojken kommer att värma och smärta samtidigt i hjärtat. Det är ok. Våga gråt med dina släktingar också om det kommer tårar. Jag tror det kan vara ganska befriande-och starkt. Sådant man dear förenar!Mulle: stora varma kramar! Fy vad ensamt och pissigt! Jag har väldigt svårt för att ta skit. Finns det ingen du kan få skälla på som har ansvar för din situation?Tinker: stora varma kramar, även till din man! Vilken svår tid att gå igenom!Dfk: Joooo mamma är så nyfiken så hon smäller AV på vårt hus och det ska bli jättekul att visa henne. (fast varför dyker det genast up ett stort behov av att vara färdig här, med alla kartonger och så? Jag VET ju att hon vet hur det är att flytta...)
  • TinkerBelle

*suck*
    Om idioterna fattade hur mycket personal omsättning faktsikt kostar kanske dem skulle vårda sina anställda lite bätrre....

*morrr*

Frulle skrev 2009-10-07 11:22:24 följande:
    Näää finns ingen. Dom tänker väl då att passar det inte så finns det MÅNGA som vill ha jobbet.
  • TinkerBelle

Har jag förstått rätt att du har fler strängar på din lyra än bara att administrera????

Frulle skrev 2009-10-07 11:32:39 följande:
    japp,Men idag ska jag till en salong och prata med ägaren där!!
  • TinkerBelle

Jag satt hårmodell under mina tonår... :-0

Frulle skrev 2009-10-07 12:04:17 följande:
    Ja jag har en frisörutbildning, men jobbade bara en kort tid med det efteråt. Så jag SKA absolut ta upp detta igen, bara jag får modet till det!
  • TinkerBelle

Antar att det var snöovädret som ställde till det för er?!
    Lite omväxling förnöjer och om inte annat blir man genast varse om alla bekvämligheter man annars tar för givet.
    Träna att räkna för hand och i huvudet är bra för en tantmamma...
    innan du vet ordet av så sitter du med flickorna och försöker hjälpa dem med deras läxor.

Sonja68 skrev 2009-10-07 12:35:06 följande:
    Hej, kikar in som hastigast. Vi har haft strömavbrott Snacka om uppställd man blir; fasta telefonerna funkar ej, datorn, dörrlåsen (blir till att vrida på vredet och ringklockan funkade ej heller. Postkillen stod och bankade som en galning på vår tjocka dörr) och min kära bordräknare. Har ingen miniräknare, bara en sån där stor låda med remsa med svart OCH röd text (mmmmm, me like) som går på el. Ja, skratta ni, men jag är ju faktiskt tantekonom...Så det blev till att plocka fram papper och penna och börja försöka komma ihåg hur man man gjorde uppställningarna vid dividerat och multiplicerat. Jösses! Gamla trappan trodde jag aldrig man skulle få användning för igen. Men den fanns där nånstans lagrad i bakhuvudet Mulle; skitchefer Stå på dig. Och hoppas du tar mod till dig att återuppta frisseriet.Tinker; Tänker på er familj. Jobbiga tider. Snart är du hos din älskling i alla fall. Tillsammans är ni ännu starkare. Blommis; Så kul att mamma kommer. Är lite nyfiken; har du hunnit prata med din sambo ang det där jag frågade om?Det är ingen brådska eller så... Men vid tillfälle...Kramar till alla andra också!
  • TinkerBelle

*tssss*

Japp det rycker!

Frulle skrev 2009-10-07 17:28:34 följande:
    Men GUD!! Dom ringde från ett TILL jobb jag sökte för flera veckor sen via arbetsförmedlingen! Ska på intervju på måndag!! Jag är HET idag!!
Svar på tråden Tantvarning 5