Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

Har skjutsat alla barnen till skolan och hunnit plocka lite i köket nu på morgonen. Ska strax gå iväg till gymmet och köra ett bodypump pass. Måste dock kila lite tidigare eftersom gymkortet låg i handväskan som blev stulen i förra veckan...
    Ett efter ett kommer jag på vad som faktiskt fanns i plånboken. Lite pyssel må jag säga.
    Skulle vara intressant att veta vad jag inte kommer komma ihåg.
    Har aldrig tänkt på det, men man kanske skulle ha en lista någonstans på allt som faktiskt är i plånboken? Typ inventarielist.

Heloise - se till att Panzer tar hand om dig! Vi vill inte att du blir sämre.

• TinkerBelle

Te me honung ordineras mot ret hostan!
    *kram*

Im yours skrev 2009-09-14 09:48:16 följande:

Hej!Vaknade, och är om möjligt ännu mer förskyld. Näsa, ögon rinner. Jag har börjat "högfärdshosta" Ni vet då det kliar, och kliar i halsen och man bara host, host, host. Tog iaf ut frustrationen över dessa symptom i ett argt mail till länstrafiken. Blir så irriterad över att mitt busskort ständigt, o jämt först hackar i bussens kortläsare, för att sedan visa ordet FEL. Jag åker ju upp till universitetet, o tillbaka nästan alla veckodagar. Busschaffören låter mig åka med iaf, men jösses vad irriterande det är. På rececentrum får jag ett nytt kort, som oxå visar sig vara värdelösa FEL-kopior Shit!I mailet, passade jag även på att spy galla över den diktatoriska busskontrollant som gjorde mig galen; En dag i juni. Sacka om otrevlig människa, har nämt historien här då det begav sig Morrar, och glor på saker som kan kastas.Ha en trevlig dag mina vänner!!
  • TinkerBelle

Hej och hå!
    Du är ju riktigt flitig.

Synd på illamåendet... Vi får hoppas det ger med sig så fort du kommer förbi det magiska nummret 12 - det gjorde det inte för mig sensate gången och f**n va jobbigt det var.

Fjällbruttan skrev 2009-09-14 09:55:37 följande:
    Go´morron...Hoppas alla haft en trevlig helg Det har jag, har legat på soffan och ropat till barnen vart de ska städa och skura!jag är en BRA arbetsledare *nickar nöjt*En lögnare också.... jag har faktiskt skurat vårat sovrum, tvättat fönster och bytt gardiner, rena lakan vart det också.. tagit in ved för vintern, planterat 150 lökar och klippt ner rabatterna... i lördags var vi ute och åt och sen bakade vi en cchokladkladdkaka när vi kom hem till efterrätt... och så  lagade ajg tvårätters söndagsmiddag till la familia i går Dessemellan ligger jag på soffan och mår illa eller så är jag på toa och kräks... ÄCK!Jag är i v.8 nu... Nu ska jag fara och putsa fönster, fretaget har ett beställningsjobb... ska beta igenom 192 rutor.... tur att man har proffs grejor att jobba med Fast det märkliga är att skitigaste rutorna i byn har vi hemma En underbar måndag önskar jag er alla KramHeloise, krya på dig!!
  • TinkerBelle

God eftermiddag,

Nu har jag tränat. Undrar just när min kondis tanker börja bli bättre? Känns ständigt som jag springer i uppförsbacke. Röd i ansiktet blir jag också som en kräfta.
    Jag har också hunnit sväng förbi min mammas jobb och hämtat upp klänningstyg jag beställt. Så nu måste jag sätta fart och göra klart dotterns klänning som jag påbörjade för två veckor sedan?

Passionis ? lycka till med städandet!!! Sitter här hemma i köket och skickar små glada heja rop med jämna mellanrum så att du inte tappar orken.

Sonja ? var för guds skull försiktig med svampen!!! Vill inte att ni dör på kuppen för att en flugsvamp slinker ner när ingen ser?.

Soldemor ? pröva Pilates. Stärker musklerna och är samtidigt skonsamt mot lederna.

• TinkerBelle

God kväll,

Idag började mina nya kort ?ramla ner? i brevlådan.
    Först ut var det kära, eterlängtade ICA kortet. Gör ju ont i en tant att behöva handla utan att kunna samla poäng och dra nytta av rabatter.

Vid tre tiden ?ramlade? det in 5 tonåringar. Sonen med vänner som kom för att göra matte läxan tillsammans. Insåg snabbt att goda råd var dyra och risken överhängande att mitt kylskåp skulle bli tomt i ett nafs om inte motåtgärd sattes in. Frågade därför sonen om dem möjligtvis ville ha lite baguetter och smoothies?! Ugnen åkte på och mixern åkte fram. När jag åkte för att hämta dottern satt dem gladeligen och mumsade/sörplade med matteboken under näsan vid köks bordet.

Nu sitter jag här och klurar på ett bra företags namn.
    Det är en av många planer jag har med mitt framtida liv ? att starta firma. Har dessutom kanske ett kortare konsult uppdrag på lut så det skulle vara bra om jag fick tummen ur så att säga...

• TinkerBelle

Gick och tänkte imorse att nu närmar sig vintern med storm steg...
    Då har vi ändå en si sådär 10+ vid sjutidne på morgonen....

Sonja68 skrev 2009-09-18 08:46:36 följande:
    Godmorgon!Varför lär man sig aldrig??? Inte en bilruteskrapa så långt ögat nådde i morse, vände upp o ner på garaget och huset... utan resultat!Tur det finns CD-fodral Blev försenad till jobbet förstås. Tur att man har flextid Solen skiner i alla fall, även om det är kallt.Ikväll ska jag och min bästa väninna på fest till en annan väninna. Eftersom jag är solokvist, jobbar till 17 idag och har två ungar att hämta på två olika ställen, har min underbara bästis erbjudit sig att plocka hem min äldsta från sexårs, när hon ändå hämtar sin egen dotter på skolan, laga middag åt oss alla så att vi hinner till festen kl. 18. Underbart med såna väninnor, eller hur?! Dem ska man vara rädd om
  • TinkerBelle

God förmiddag tanter,

Sitter på kontoret idag och letar jobb istället för hemma.
    Har haft en något tung vecka då svärmors tillstånd bara blev värre och värre. I måndags morse fick hon somna in. Känns lite som en lättnad. Hennes dödsångest var fruktansvärd mot slutet och det har påverkat oss alla. Trotts att vi måste fixa med en massa saker och ordna med begravning så känns det som om vi nått botten och kan börja klättra uppåt igen jag och maken.

På den ljusa, positiva sidan har vi min väninna och henens lilla pojke (4kg och 50cm lång när han föddes) som nu slipper respiratorn. Varje dag gör han små framsteg och det inger en hopp.

Fjällbruttan ? jag hoppas och ber att allt går bra för din syster. Ligger dem på KS?

Blomman ? kan bara ana vem du har som bredbands leverantör?.. ring och tjata ofta!!! Låter som ni har helt underbart i ert nya hus. Kan tänka mig att du är mör i kroppen. Packa och packa upp flytt lådor är inte kul.

Cantaton ? lycka till! Tappa inte sugen och hojta om du behöver peppas. Träning är dessutom bra för de naturliga ?glad? hormonerna som frigörs. Har träningsverk efter måndagens bodypump ? igen ? men jag känner att jag skata blir starkare.

Tant Liz ? fötter är inte alls kul när de går fel med dem. Har själv dansat är jag var yngre och har haft en del problem med brutna tår och stukade vrister. Kan ta tid att få det att läka. Sköt om dig och vila.

• TinkerBelle

Vad glad jag blir när jag hör att du har lyckats hålla dig till en så bra rutin som 3-4 pass i veckan. Jag hejar verkligen på dig strong jobbat!!!

Med tre barn och allt vad det innebär så hinner jag tyvärr inte till gymmet så ofta som jag skulle vela - har tränat 4-5 dagar i veckan hela mitt liv fram tills tjejen föddes för 7 år sedan.

Så istället försöker jag gå till och från olika saker så ofta jag bara kan. Använder trappor där det går osv.
    Krävs en del disciplin, men med planering så går det. Min stegräknare är min trogna kompis.

Cantaton skrev 2009-09-23 11:05:44 följande:
    Tinker, ja, träning är toppen. Senaste 3-4 veckorna har jag ju gått tre gånger i veckan (spinning, flow och afrikansk dans). Den här veckan hade jag emellertid inte tid att gå på något av de passen, då de krockar med annat, men jag ska gå på ett annat spinningpass, ta en ordentlig promenad och ett gympass (kondition) istället.
  • TinkerBelle

Får du dricka vatten och te i obegränsade mängder?
    Lite vatten med vinäger ju hjälpa att döva den värsta hungern en stund...

Cantaton skrev 2009-09-23 11:21:09 följande:
    Ja, vardagsmotionen är ju jätteviktig. De där små grejerna som att just ta trappen istället för rulltrappan/hissen.Jag har faktiskt skrivit in träningspassen i almanackan och sedan sagt nej till att göra saker med folk de tiderna - för att verkligen få in vanan. Den här veckan hade jag redan de flesta kvällarna och dagarna uppbokade, men har lyckats planera in lite alternativa pass som sagt.Just nu är jag emellertid hungrig och känner att det vore jättegott med en morot eller lite nötter, men se, det ingår inte i denna diet. Om nån halvtimma kan jag äta min sopplunch istället.
  • TinkerBelle

Oj!

boxer som i inbox eller är det någons stakars hund som bajsat på fel ställe..

Heloise skrev 2009-09-23 11:33:55 följande:
    jag hatar boxer!
Svar på tråden Tantvarning 5