Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

Precis! Det är därför du är duktig och kämpar på.
    Pröva borsta tänderna nästa gång röksuget gör sig påminnt...

Frulle skrev 2009-09-05 21:20:03 följande:
    ja usch.. Det vill man ju inte utsätta dom för ju!!
  • TinkerBelle

ehhh?! Vet inte om det funkar för dig....

Frulle skrev 2009-09-05 21:25:29 följande:
    Va?! Borsta tänderna?! Räcker det itne med att skrika på sin familj och vara allmänt otrevlig?
  • TinkerBelle

Ja fast i det här fallet tror ju jag att du är ute i ogjort väder.
    Krävs en vis nivå av IQ för att saker ska gå in i huvudet på folk.
    Är dem dessutom uppfostrade att tänka att familjen hjälper med allt, betalar allt etc. Så är det ännu svårare.
    Inte att för glömma är nog dessutom att föräldrar i hennes kultur också har väldigt mycket att säga till om hur barnen ska leva sina liv, uppfostra sina barn, vem dem gifter sig med med mera....

passionsblomman skrev 2009-09-05 21:29:06 följande:
    Nä. Jag är oförbätterlig och tänker säga till resten av livet när jag tycker att människor jag möter inte har vett att uppföra sig som folk."sådär gör man faktiskt inte" kommer aldrig att gå ur mig. och på DET är det tantvarning, men jag kan inte i tysthet låta världen tas över av puckon. Jag måste åtminstone protetera. Så har det alltid varit.
  • TinkerBelle

Jag avundas dig inte!
    Är så glad att jag aldrig börjat.
    Har sett andra sluta på nära håll så jag vet att det är tufft, men det går över.

Hitta något att göra som är enformigt, enkelt men ända får dig att koppla bort tanken på ciggen.

Antar du inte är sorten som gilla suduko, men räkna ris korn eller ärtor borde vara lagom tradigt?

Frulle skrev 2009-09-05 21:36:18 följande:
    skoja.. Tycker nog dom är GANSKA så skonade!Jag har mest varit olycklig, gråtig och lite panikslagen.
  • TinkerBelle

ojojoj!

Sitter här och frustar för mig själv.
    Dottern har sagt till mig att dämpa sig.

Som ni redan vet så är ex. från sydligare bredgrader.
    Det där med att mormor/farmor skall hjälpa till med barent var inte applicerbart på våra barn.
    Försöker fortfarande förstå.
    Det var ju hennes barnbarn oxå.
    Att hon sedan inte gillade mig borde ju inte ha någon betydelse om man tolkar blommans nya "bästis" korrekt - eller?

Jag tor att det var lättare att säga nej till mig när hon inte ville eftersom jag respekterade det, men svårare att säga nej till svägerskorna (hennes döttrar) som då ställde till med ett dj**vla liv.

*suck*

• TinkerBelle

Hej hej tanter,

I söndags slängde jag mig på ett plan för att åka och vara med maken som bott på sjukhuset sedan i fredags kväll.

Precis när han landat i Sverige i fredags fick han ett meddelande på moilsvar att det var kris. Man trodde inte svärmor skulle överleva natten. Fick köra honom från Västerås flygplats direkt till arlanda. Lill-skrutt satt i baksättet och hulkade hela vägen - ingen kul upplevelse för någon av oss.

Svärmor lever fortfarnade. Hon har stabiliserats, men i fmailjen har det arit en hel del slitningar och i söndags kom ett desperat sms med rop på hjälp.

Lite tant förnuft har fått de stiriga Engelsmännen att lugna ner sig. I går måndag efter att jag kört ut dem ur svärmors rum tog hon själv mod till sig och sa till dem som kom in att hon ville ha lugn och ro...

Ska åka hem ikväll och hoppas att allt fortsätter vara lugnt efter jag åkt - tvivlar.

Mulle - Jo go girl! Bara för att man är söt och glad och ler friskt betyder inte att det är fritt fram.

Frulle skrev 2009-09-08 08:57:15 följande:
    Han killen från jobbet har suttit och mailat mig HELA morgonen!Sen frågade han om jag kunde lägga in honom på msn! Han kunde heta Berit så inte Micke skulle misstänka nåt!!DÅ var det nog kände jag!! Skrev att jag ALDRIG skulle smussla för min man och att jag är trogen honom för han är den bästa man man kan ha!!!!!!
  • TinkerBelle

GRATTIS till att allt gått så bra.
    Du ska se att det ordnar sig med maken och heltid. Som du säger kan nog sonen behöva hans stöd för att flytta är inte helt lätt för en liten kille. Mycket nytt och många nya vänner.

Jag avundas dig dock inte. Jag avskyr att packa, men flytt städa är nog snäppet värre.

passionsblomman skrev 2009-09-08 09:08:02 följande:
    Men HERREgud Mulle! BRA att du sa ifrån! Vad är det för dumheter! Bort med Berit!Sonen tyckte det var roligt att hälsa på i klassen, men han inser också nu att han ska åka ifrån sina kompisar. Så hans känslor är nog lite förväntansfullt vemodig och lite nervös.Men i skolan har flera fröknar (jag VET att det heter lärare och pedagoger men jag säger fröknar ändå) sagt att han verkar så lugn och att han själv säger att det kommer att bli bra på nya stället. Jag går på det.Sambon har tackat ja till det som erbjuds och så får han väl avancera därifrån. De har inte så många heltider och fasta tjänster, men däremot garanterar de att de har jobb åt honom.Jag sa åt honom att nappa, för jag tror att ffa sonen kommer att behöva att han kommer ner till oss så snabbt som möjligt.Nu jobbar han kvar häruppe till sista september och sedan får vi landa hela familjen.Vi kör stora lasset nu i helgen och sedan på tisdag flyttar vi för gott efter att ha skrivit medköparna och fått slutbetalning.Alltså borde jag sätta fart nu, för nu ska allt som står i skrymslen och vrår dras fram i ljuset, rensas och packas...
  • TinkerBelle

Håller med alla tanter att du har en redig karl med båda fötterna på jorden.

Sonja68 skrev 2009-09-08 08:52:06 följande:
    Jo, jag kom just på att det fanns en anledning, eller två, till varför jag gifte mig med honom ♥
  • TinkerBelle

Säkert ingen fara på taket. Han går bara omkring och är lite så där "bakfull lycklig" över att ha dig som sin äkta maka.
    Njut, men glöm inte bort att ge honom beröm och visa att du uppskattar vad han gör. Brukar vara det dem är ute efter.

lillabruden skrev 2009-09-08 09:46:36 följande:
    Sonja, låter som du gift dig med en tant-man Och Frullemulle, håller med dem andra!!! Bra gjort!!!Imorse kom jag hem och carlos hade tagit disken.....jag befarar snart världens undergång!! vad har hänt med karlen?!?!?!! Vi har varit ihop 6,5år och aldrig har han gjort så mycket utan tjat och bönande från mig!!!! Jag är klart glad men....misstänksam....är jag dum?Passionis, BILDER på slottet
  • TinkerBelle

God morogn tanter,

*gäspar*
    Kom hem kl halv två i natt. Va himlans skönt att få sova i sin egen säng och inte på en soffa.

Läget i England är lite berg och dalbana. Igår försökte svärmor slita ur slangen till morfinpumpen. När inte det gick så hittade hon pumpen och började fingra på inställningar. Maken tror sjukhus personalen har missuppfattat och att hon i själva verket försökte skynda på processen?.
    Eftersom hon inte svarar på frågor så vet vi inte säkert vad som hände. Hon är mentalt redo men kroppen kämpar på.
    Idag ska hon få komma hem så att hon kan tillbringa sina sista dagar hem. Det är en önskan hon uttryckt under en längre tid och man hade börjat planera redan innan hon blev sämre.

Som Aleta skrev så kommer det bli ännu mera sorg när hon väl slänger in handduken.

Medan jag varit borta ha min kära syster varit här och tagit hand om barnen så lill-skrutt har varit hur glad som helst, för hon älskar sin moster.

Heloise ? vet hur hemskt det är med den där värken. Innan dem hittat en lösning på det så knaprar jag nog vidare på mina p-piller som gör livet lättare för den här tanten. Vet att det inte funkar för er och era planer så lite träning kan nog vara bra. Kan faktiskt funka som smärtlindrande när man har mens. Glöm inte skydden bara!

Mulle ? när man letar hus/lgh springer man på det mesta och ibland är priserna rena fantasipriserna. Har gått på min beskärda del av visningar de senaste 8 åren.
    Kanske därför jag blir illamående när maken börjar prata om att vi behöver större hus.
    Huset vi har nu köpte jag till mig och barnen och det är lite litet så visst har han rätt, men usch säger jag bara för allt runt omkring som måste genomlidas när man köper och säljer hus.

dfk ? fråga efter pengarna! Tänk om dem hamant på någon annans konto. Om dem skulel komma efter middsommar så tycker ju jag att dem fått mer en nog med tid att föra över dem.

Kram till er alla!

Svar på tråden Tantvarning 5