Inlägg från: Lischen |Visa alla inlägg
  • Lischen

08/08-09

MammaMiaa skrev 2009-07-21 22:12:44 följande:
    Idag blev jag hippad. Jag fick fotvård. Det va så himla skönt. Efter det va vi ute och åt på restarung. Det va bara jag och min syster.
    För de som skulle vara med kunde tyvärr inte. Och vissa hade inte råd.
    Men jag är så himla nöjd med min hippa.
    Vad roligt att din syster verkligen genomförde möhippan på egen hand trots att de andra inte kunde. Vilken underbar syster du har! Grattis! Och det lät jättemysigt!
  • Lischen
    planerarbröllop skrev 2009-07-20 15:10:42 följande:
    Hej hej.. Här är en till.. Hoppas vi får fint väder..
    Fint väder är ett måste!! Vigsel i en dragig loge (men tak över huvudet är inte fy skam! =) och middagen i ett trångt partytält i trädgår'n... Jsg håller alla tummarna för sol och värme!
  • Lischen
    planerarbröllop skrev 2009-07-22 08:02:59 följande:
    Mysigt. Jag ska bli hippad i mogon, vet om det eftersom jag måste åka ner till Sthlm idag.Vi blir nog inte så många heller. Tror det är jag och tre tjejkompisar. Två som inte kunde komma. Hehe, mycket jag vet redan nu :) Aja..
    Ha det så roligt!!!
  • Lischen
    B2B090808 skrev 2009-07-22 10:27:12 följande:
    Som synes av mitt alias så är det också vår dag. VÅR Hmmm - jag har gjort ALLT som har med vårt bröllop att göra och jag känner mig jätte less. Han har gjort.....ingenting, vad jag kommer på (förutom att fria, säger han när man påpekar, det var ju det viktigaste). Men, det blir nog bra ändå, tillslut. Känner nu att jag ordnat med massor men att trådarna ska knytas ihop. Det är inte så mycket kvar förutom lite (mkt) pyssel, matbeställning, men det får bli nästa vecka när jag har semester igen (är ledig i tre veckor, skönt). Det viktigaste som är kvar är att hämta ringarna, prata med prästen, öva i kyrkan, bestämma ingångs och utgångsmusik, skjortor till m2b + ena sonen, beställa buketten (har redan pratat med floristen, prova alla kläderna, gå in skorna, trycka upp festhäfte och vigselprogram, laga till förrätten - oj, listan kan bli hur lång som helst. Men - inget ont som inte för något gott med sig... om 17 dagar så smäller det. Hurra!!
    Skönt att se att vi inte är de enda som har en del kvar att göra! Men när jag sätter mig ner och andas djupa andetag inser jag att jag borde tagga ner liiiiiite... mycket av det jag oroar mig för kan jag inte göra något åt nu.

Jag är jättenervös över matlagningen, eftersom att vi ska laga all mat själva... men jag får ju hjälp av fyra underbara vänner dagarna innan.

Jag är ännu mer nervös över själva vigseln... jag börjar inse att vi faktiskt ska göra det inför PUBLIK! Herregud!! Vad tänkte jag med?!? Varför tog vi inte en enkel hemlig vigsel i rådhuset...
  • Lischen
    brud09 skrev 2009-07-22 18:10:56 följande:
    Kastar mig in. Mkt är fixat men det jobbigaste är kvar;Städning, polering, möblering och dekorering av det egna hemmet eftersom vi ska gifta oss hemligt och "överraska" släkten på festen. Börjar verkligen ångra att jag gick m på att göra det på detta vis...
    Vi ska visserligen inte gifta oss hemma, men vi ska ha festen där! Så en del putsande och fejande och rensande i rabatter väntar mig när semestern börjar den 1:e. Jag har tänkt likadant... varför tyckte vi att det skulle vara mysigt och enkelt hemma?! Vojne...
  • Lischen

Jag håller alla tummar för vackert väder!!

Jag är nog också mest orolig för att jag ska ha missat något. Jag skriver listor hela tiden, men jag börjar alltid om på nya listor eftersom att jag kan sitta på ett möte eller på bussen och få jätte-noja!! Då måste jag skriva ner allt jag måste komma ihåg att göra...bara för att se att jag har koll... Jag förstår min blivande om han blir knäpp på mig ibland.

Klänningen blir jättefin! Jag är så nöjd...
    Jag har fått en "prov-bukett" av kompisen som ska binda brudbuketten och den blev också jättefin (men hur håller man en stavbukett??!?). Vi beställde de röda solrosorna till den riktiga buketten idag.
    Svägerskan var här idag och klippte oss båda två.
    Skönt att få pricka av saker på listan.

• Lischen
    MammaMiaa skrev 2009-07-23 21:13:10 följande:
    Jag jobbar imorgon också sen är det semester i 4 veckor. Gud så skönt det kommer att bli. Har ni andra semester eller jobbar ni in i det sista.
    Jag jobbar nästa vecka också, men sen har jag semester i två veckor. En vecka före och en efter... skulle eg vilja ha två veckor efter bröllopet. Jag kommer att behöva det...
  • Lischen
    brud09 skrev 2009-07-24 10:34:09 följande:
    måtte solbeskedet stämma! Jag har inte alls tänkt på det där m paraply...
    Hi-hi... vi håller på att leta ihjäl oss efter vårt stora fina svarta paraply, "ifall-att"... men vi hittar det inte!! Det är puts väck!
    Jag hoppas att det är en fin vink uppifrån att vi inte kommer att behöva det.
  • Lischen

Jag gör min sista vecka på jobbet och det är lite lagom lugnt... undviker att starta något nytt, och då blir det mycket tid över till bröllopstankar...

Jag tror att vi har ganska bra koll. Tror att allt ska falla på plats under nästa vecka. Och det som inte fungerar... det får vi väl ta som det kommer istället! Det känns inte nu som om det skulle vara några större problem... men det kommer säkert att ändras...

Jag är lite nervös över mina kompisar som ska komma och hjälpa till nästa vecka... de är kontrollfreaks allihopa och jag är rädd för att de kommer att kunna stressa upp mig rejält över middag och festarrangemanget. Jag önskar inget hellre än att vi ska kunna ta det mesta med en klackspark och ha roligt fram till bröllopet... suck... hopppas att de kommer att kunna slappna av...

Annars börjar det pirra rejält i magen. Det är nog tur att jag jobbar så jag kan tänka på annat också.

Sista tanken ikväll: Vad ska jag ha som bordsplacering?!?

• Lischen

Jag håller med Söderlundskan.
    Jag vill ju hemskt gärna att alla våra gäster ska ha roligt, tycka att det blir en kul dag, att de ska se fram emot det... och jag märker att jag försöker tillfredställa alla, och det gör att JAG blir missnöjd!
    Suck...Det är tyvärr några få som slänger ur sig enstaka kommentarer som jag tar åt mig väldigt mycket av - för att jag redan är så nervös och uppe i varv!

Jag hoppas att det löser sig med inbjudningarna, det är ju lite väl sent att ändra på det nu?! Det är ju bara en vecka kvar!!

• Lischen

Juis31; Vi har en borglig vigsel, men VF kom hem till oss före sommaren och pratade om vigseln, om oss och om cermonin. Det var väldigt skönt bara att få träffa honom innan för jag kände hur lugn o trygg han var. Jag tror att det är mitt bästa tips, att tala om för prästen vad du är nervös över och höra henne/honom säga att det där är lugnt... det där fixar sig... att veta att ni inte kommer att stå helt ensamma där framme utan att ni har stöd av henne/honom.

Jag är JÄTTENERVÖS över vigseln, att stå inför en massa folk!! En arbetskamrat gifte sig i lördags och igår fick jag höra att hon nästan hade svimmat framme vid altaret! Brudgummen hade fått tag på henne och så hade de hämtat en stol så hon fick sätta sig med huvudet mellan knäna i 10 minuter innan de kunde fortsätta. Det är precis sådana mardrömmar jag har, fast då hinner inte min älskade med...utan jag slår i backen med ett brak!

• Lischen

Hmmm... jag märker på mina tidigare inlägg att jag måste jobba på det där med att fokusera på POSITIVA TANKAR!!

Fy 17 tjejer - SÅ ROLIGT DET HÄR SKA BLI!!!

• Lischen

Jag tittar på www.klart.se istället. Där är iallafall molnen vita istället för grå... så det känns lite bättre...

• Lischen
    Juis31 skrev 2009-07-30 20:17:31 följande:
    Sådär,nu har vi haft prästen här..många frågor hade både hon o vi,så nu har vi de mesta klart gällande kyrkan..Dock tyckte prästen inte att jag skulle följas in av min far,som bestämt..utan jag skulle gå in tillsammans med min sambo..inte precis vad vi tänkt oss,men får väl bli så..blir bra de med..ska bara meddela min far detta också..vilket känns sådär..:/..Så på söndag ska vi "öva" i kyrkan inför den stora dagen..ska bli spännande..
    Vad bra att det gick bra!

Jag visste inte att prästerna var emot det där med brudöverlämning. Jag har ju förstått det efter att ha hängt här på BT ett tag och läst trådarna om just överlämnandets vara eller icke vara, men innan dess trodde jag nog inte att det spelade dem någon roll.
    Man lär sig något nytt varje dag...
  • Lischen

Sambons kompisar kom och hämtade honom i morse. Hans bror hade bokat upp dagen genom att säga att han skulle komma med partytältet vi lånar av honom, och även om jag visste att det skulle komma fler, och att det skulle bli svensexa så trodde jag på svågern när han sa att de skulle komma vid elva... så jag blev också överraskad när de började tuta utanför och spela hög musik på stereon...

Så nu är de på väg ner till Småland och High Chapparall. Det var deras gemensamma vattenhål när de var unga o dumma.. Själv ska jag åka hem till mamma som har varit barnvakt i natt, och så ska jag o lill-tjejen sova över hemma hos henne. Bli lite ompysslad och få älta lite bröllopsbekymmer!

Hoppas att ni får en bra dag idag!

• Lischen

p.s. På tal om partytält och väderprognoser...

Vi tog det säkra före det osäkra och köpte ytterligare ett partytält på Jysk igår. De har rea (2500 för ett 5x8 m) och dessutom har de öppet köp även på rea-varor...så om vi inte behöver använda det så får vi lämna tillbaka det! (Lite fult... men jag utnyttjar deras välvilja... =)

• Lischen

Hur går det för er tjejer?! Jag har semester den här veckan, och nu försöker vi komma ikapp allt som ska göras.

Imorgon kommer kompisar hit för att hjälpa till, men jag blir nästan mer stressad över att de kommer...

Svar på tråden 08/08-09