08/08-09
Hur går det för er som gifter sig denna underbara dag.
Vi börja få ihopa allt men fortfarande en hel del kvar.
Vi träffade vår präst idag. Det va en helt underbar präst.
Hur går det för er som gifter sig denna underbara dag.
Vi börja få ihopa allt men fortfarande en hel del kvar.
Vi träffade vår präst idag. Det va en helt underbar präst.
Hej
vi gifter oss också den 8e. Väntar fortfarande på klänningen från Lillsessan och fick mina skor i veckan från Matildas fest. Är lite missnöjd med skona så nu börjar paniken så sakterliga komma. Men min M2B säger att de är fina och kommer att fungera fint på bröllopet.
Så mycket kvar som är halvfixat. Suck.
Längtar massor. Nedräkningen har börjat!
Hej du!
Tja, det går väl framåt, vi jobbar mest på festprogram och annat småpyssel. Ska åka till Tyskland för lite alkoholshopping imorgon .
Jag gifter mig ocksa den 8 augusti. Uppdaterade igar var " left to do list"....och den blev betydligt mkt längre än vad jag trott. Och varje gang jag kollar pa den nu sa kommer jag pa ännu mer saker som maste kollas upp.Massa sma saker kvar att fixa. Väntar pa min ring ocksa som inte kommit än. Vigselprogrammen, bordsplaceringen och musik ska vi ta itu med nu i helgen tänkte vi.
Sållar mig till skaran.
Här är en till som ska gifta sig den 8 e.
Måste fixa hindersprövningen imorn. Fick igen efternamnsbytet idag. Hur lång tid tar det innan hinderprövningen blir godkänd.?
Jag börjar blir lite stressad. Har massor att göra.
Men det löser sig nog.
Hoppar också in här då 8:e är vårt datum också!
Vad har ni kvar att fixa med så här när det börjar närma sig?
En kollega hade bröllop för några år sedan med mörkblått som tema. Passade på att låna alla deras löpare och mörkblå blockljus (ja de lämnar vi väl inte tillbaka
Bra med vänner o bekanta som kan låna ut ting.
Annars går det sakta framåt. Har även jag gjort en att göra lista som blev hemskt lång. Försökte ta med alla små ting som måste göras även om de är små och enkla. Typ fylla rispåsarna o knyta ihop banden, vem delar ut vigselprgrammen?... Bra att kunna lämna över allt ansvar till någon som vet hur hela dagen kommer att fortlöpa.
Fortarande ingen klänning men nu har jag ialla fall sett bilder på slutprodukten. Kommer för hoppningsvis i slutet av denna vecka.
Här är en 8/8 brud till, gisses nu är det nära!
Själv håller jag i detta nu på att skriva ut vigselhäftena, passade på att utnyttja kopiatorn på jobbet
Annars är det inte så jätte mycket kvar för oss..
- ringa fotografer för de sista detaljerna (ska jag göra idag)
- stärka och stryka servetter. (dukar stryker min mamma)
- skriva ut festhäftena
- hämta ut ringarna (fred. 17/7)
- köpa: alkoholfritt till brudskål, vatten, läsk, snacks, godis, kaffe
- köpa två ljuslyktor att ha utanför ingången
- köpa blommor till blomsterkrukorna utanför ingången
Det är väl det som finns kvar att göra innan det är dax att fixa till lokalen. Vi får den redan på torsdagskvällen och det känns väldigt skönt! Då har man verkligen tid att känna efter om man vill komplettera med något.
Jag vet att min blivande kommer få sin svensexa nu på lördag och jag får nog min möhippa den 25/8.. Sen ska mannens arbetskollegor även ha svensexa för honom den 21/8-22/8, dom ringde mig förra veckan och frågade om dom fick "låna" honom Sålänge dom bara lämnar tillbaka honom i godtagbart skick så ska det väl gå, haha!
Vad har ni andra kvar att fixa? Kanske är något som man har glömt att tänka på???
När printar ni festhäftet? Ska man vänta till så sent som möjligt ifall någon hoppar av eller blir sjuk? Vi håller som bäst på att översätta våra till engelska eftersom vi har gäster från Nya Zeeland.
Klänningen kom från Lillsessan i fredags. Ska köpa underkläder på onsdag samt gå till sömmerska och fixa axelband och eventuellt lägga upp den lite där fram.
Pynt börjar ta form. Gör det mesta dagarna innan då vi är på plats. Bor i Sth gifter oss i Bohuslän. Ska doppa ljustakar i färgat salt/socker så att det blir lite mer mörkblått på borden.
Har även kvar att sy fast clips på löshåret. Har bokat tid hos frisören dagen innan bröllopet så att detta blir gjort. Bra att få ett sista snack med henne precis innan. Har redan glömt om det var OK med balsam eller ej i mitt hår?
Annars börjar saker falla på plats så smått. Har inte allt för mycket panik nu när klänningen har kommit.
Jag hade väntat att skriva ut festhäftet till typ 5 eller 6 aug. om jag hade haft namn med i festhäftet.
Vad skönt att du har fått hem din klänning. ja lite underkläder kan vara bra att ha skaffat sig. Jag har stay-ups kvar att köpa.
Jag kommer träffa min frisör imorgon om inte mitt arbete dra ut mig på möhippa. För resten av familjen ska nämligen klippa sig hos henne imorgon.
Det är inte klokt om 19 dagar står vi alla och säger ja tillvarandra kyrkligt som borgligt.