08/08-09
Hur går det för er som gifter sig denna underbara dag.
Vi börja få ihopa allt men fortfarande en hel del kvar.
Vi träffade vår präst idag. Det va en helt underbar präst.
Hur går det för er som gifter sig denna underbara dag.
Vi börja få ihopa allt men fortfarande en hel del kvar.
Vi träffade vår präst idag. Det va en helt underbar präst.
Jag får semester efter nästa vecka och ska ha det i två veckor efter bröllopet. Hade gärna haft en till före och en till efter- känner att jag behöver vila...
Hur går det för er?
Jag sitter i en stuga utanför Eksjö för att ladda batterierna.
Vi va inne i Eksjös kyrka igår. Vilken underbar kyrka.
Vi ska åka hem igen på lördag. För då ta tag i det sista inför bröllopet
Jag gör min sista vecka på jobbet och det är lite lagom lugnt... undviker att starta något nytt, och då blir det mycket tid över till bröllopstankar...
Jag tror att vi har ganska bra koll. Tror att allt ska falla på plats under nästa vecka. Och det som inte fungerar... det får vi väl ta som det kommer istället! Det känns inte nu som om det skulle vara några större problem... men det kommer säkert att ändras...
Jag är lite nervös över mina kompisar som ska komma och hjälpa till nästa vecka... de är kontrollfreaks allihopa och jag är rädd för att de kommer att kunna stressa upp mig rejält över middag och festarrangemanget. Jag önskar inget hellre än att vi ska kunna ta det mesta med en klackspark och ha roligt fram till bröllopet... suck... hopppas att de kommer att kunna slappna av...
Annars börjar det pirra rejält i magen. Det är nog tur att jag jobbar så jag kan tänka på annat också.
Sista tanken ikväll: Vad ska jag ha som bordsplacering?!?
Idag kommer prästen hem till oss..är de något vi ska vara förberedda på..någon som vet..??
Igår va min frisör/kompis hemma hos mig o gjorde provuppsättning och provsminkning..blev jätte bra.
Jaha,9 dagar kvar nu..o jag har massor kvar att fixa med.
* Göra färdigt bordsplaceringen
* Fixa de sista med barnens festhäften
* Hämta ringen
* Min m2b har inte ens köpt kostym ännu,men har forhoppningsvis tänkt göra de i helgen.
* Musiken ska fixas i helgen med
De är ju en himlans tur att jag jobbar hela helgen.. ..Men nästa vecka har jag semester o de ska bli så skönt !!
Hur går de för Er andra ?!
å känns som ett enda virrvarr tycker jag, känns som jag har koll iblann o iblann inte..vill nästan det ska bli åttonde nu så det kan visa sig va man glömt.. Fast alltså själva vigseln e ju ändå klar, alltså hur det ska va o så, o det e ju ändå den viktiga biten tycker jag. Resten får vi göra det bästa av om nåt skulle visa sig inte bli som vi tänkt det..
Här har det blivit lite av familjebråk gällande inbjudningar, så har just nu något ont i magen och det känns inte alls kul, samtidigt så är det så himla synd att vi inte själva ska få betsämma vilka som kommer/inte kommer.. Lr joo, nu, får får vi det, men det va från o med igår det..*suck* å jag hatar när folk e irriterade o när alla inte e nöjda..
Jag håller med Söderlundskan.
Jag vill ju hemskt gärna att alla våra gäster ska ha roligt, tycka att det blir en kul dag, att de ska se fram emot det... och jag märker att jag försöker tillfredställa alla, och det gör att JAG blir missnöjd!
Suck...Det är tyvärr några få som slänger ur sig enstaka kommentarer som jag tar åt mig väldigt mycket av - för att jag redan är så nervös och uppe i varv!
Jag hoppas att det löser sig med inbjudningarna, det är ju lite väl sent att ändra på det nu?! Det är ju bara en vecka kvar!!
Juis31; Vi har en borglig vigsel, men VF kom hem till oss före sommaren och pratade om vigseln, om oss och om cermonin. Det var väldigt skönt bara att få träffa honom innan för jag kände hur lugn o trygg han var. Jag tror att det är mitt bästa tips, att tala om för prästen vad du är nervös över och höra henne/honom säga att det där är lugnt... det där fixar sig... att veta att ni inte kommer att stå helt ensamma där framme utan att ni har stöd av henne/honom.
Jag är JÄTTENERVÖS över vigseln, att stå inför en massa folk!! En arbetskamrat gifte sig i lördags och igår fick jag höra att hon nästan hade svimmat framme vid altaret! Brudgummen hade fått tag på henne och så hade de hämtat en stol så hon fick sätta sig med huvudet mellan knäna i 10 minuter innan de kunde fortsätta. Det är precis sådana mardrömmar jag har, fast då hinner inte min älskade med...utan jag slår i backen med ett brak!
Hmmm... jag märker på mina tidigare inlägg att jag måste jobba på det där med att fokusera på POSITIVA TANKAR!!
Fy 17 tjejer - SÅ ROLIGT DET HÄR SKA BLI!!!
Ja fy,jag är också så nervös för att svimma där framme..bara jag tänker på de så blir jag yr..sen i nästa tanke så tänker jag att,hallåååå,de är ju bara folk jag känner i kyrkan,jovisst en o annan nyfiken med kanske..men iaf,99% av alla är ju folk jag själv bjudit in..men jag är ändå så nervös..just därför så ska vi inte ha nån lång vigsel med en massa musik o sång,utan den enklaste varianten..fasen att man ska va så nervig..:/
Men,jag tror iaf att de kommer gå superbra,gift blir jag nog i vilket fall som helst..
Tack för tipset ang.prästen,ska absolut förklara för henne att vi är nervösa osv...
Kollade precis på yr.no och vädret för 8 augusti har kommit. Det är osäkert ännu men man får en hint. I Bohuslän blir det uppehåll och 20 grader. =)
Håller med er andra. Vissa stunder har man full koll och sen kommer 1000 saker som bara måste fixas eller komma ihåg. Blir rädda att personalen ska spilla vin, servera kall mat, att lokalen blir för trång.. Ja allt man kan komma på oroar man sig för. Jag måste lära mig att lugna ner mig. Det kommer självklart att gå bra. Alla kan spilla vin, maten kommer att vara god osv.
Första utlänska gästerna kommer till Sverige idag så det roliga börjar redan nu. Blir lite turistande här hemma i Stockholm innan vi åker till Bohuslän för bröllopet nästa vecka.
Snart är det vår tur!!!