• J D

08/08-09

Hej du!

Tja, det går väl framåt, vi jobbar mest på festprogram och annat småpyssel. Ska åka till Tyskland för lite alkoholshopping imorgon .

• J D

Jag får semester efter nästa vecka och ska ha det i två veckor efter bröllopet. Hade gärna haft en till före och en till efter- känner att jag behöver vila...

• J D

Näää, här ser det ut att bli mulet: www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/G%C3%B6teborg/langtidsvarsel.html

Men äsch, det orkar jag inte bry mig om . Bilderna blir iaf bättre då!

• J D
    Juis31 skrev 2009-07-30 20:17:31 följande:
    Sådär,nu har vi haft prästen här..många frågor hade både hon o vi,så nu har vi de mesta klart gällande kyrkan..Dock tyckte prästen inte att jag skulle följas in av min far,som bestämt..utan jag skulle gå in tillsammans med min sambo..inte precis vad vi tänkt oss,men får väl bli så..blir bra de med..ska bara meddela min far detta också..vilket känns sådär..:/..Så på söndag ska vi "öva" i kyrkan inför den stora dagen..ska bli spännande..
    Jag tycker istället att du ska försöka vara glad över att vi i Sverige har en så fin tradition om att kvinna och man går tillsammans in i äktenskapet! Flera jag har hört om har också sagt att gången in med maken var det bästa på hela dagen .
  • J D
    Juis31 skrev 2009-07-31 14:07:26 följande:
    J D skrev 2009-07-31 12:42:22 följande:Absolut tycker o tänker jag så...känns nog toppen att gå in tillsammans sida vid sida.. men jag tycker samtidigt att man ska få gå in med sin far om man nu vill de..!!
    Ja, men det får man ju- om man gifter sig utanför svenska kyrkan . Jag förstår varför de tycker så med tanke på vad det symboliserar men det är väl onödigt att vi gör den här tråden också till en debattråd så jag hoppas att du istället kan finna glädjen i att gå in med din man om du inte får din vilja igenom! Är säker på att er vigsel kommer att bli underbart oavsett!
  • J D

Lischen skrev 2009-08-05 00:52:45 följande:
    Hur går det för er tjejer?! Jag har semester den här veckan, och nu försöker vi komma ikapp allt som ska göras.Imorgon kommer kompisar hit för att hjälpa till, men jag blir nästan mer stressad över att de kommer...

Här går det fint! Min underbara mamma har kommit hit och tagit över alla uppgifter. Vi har dessutom semester båda två så allt känns under kontroll. Idag ska vi bara ned på stan (som ligger precis brevid där vi bor) och njuta av solen för att sedan åka och äta middag med bådas familjer.

• J D

planerarbröllop skrev 2009-08-06 09:16:08 följande:
    Vi ska ha tunnbrödrulle med skagenröra till förrätt och jag undrar ifall någon vet om man kan förbereda denna tunnbrödsrulle dagen innan, alltså i morgon?

Ja, det måste man väl kunna?

• J D

planerarbröllop skrev 2009-08-06 19:32:15 följande:
    Vad ska ni göra i morgon? *nyfiken*. Här ska dukas, förbereda maten, städa huset, hämta bord och stolar, slå upp partytält mm. Fullt ös! Jag längtar tills allt är över för sånt här tär på krafterna.

Vi ska bara göra sista piffen i lokalen bara och så ska jag göra gazpacho och syrran och mamma ska göra de två enkla cocktailtilltugg som ännu ej är gjorda. Fästmannen ska hämta servetter, blommor och ngt till. Sedan är det väl bara att skriva klart alla listor till folk. Räknar med att vara klar senast 14 .

Har varit en tuff vecka men har haft mkt bra hjälp från familjerna så jag känner mig inte stressad alls! Tur det eftersom bröllopsresan inte blir slapp direkt .

• J D

Nu är vi helt klara! Ska bara äta och packa det sista inför resan . Lycka till imorgon, alla!

• J D

theresepersson skrev 2009-08-08 07:00:10 följande:
    Äntligen har den kommit,bästa dagen i mitt liv förhoppningsvis. Har sovit förvånadsvärt gott inatt och nu har jag bara härliga fjärilar i magen. Ingen stress, ingen panik utan allting har flytit på precis som det ska. Lycka till alla ni som gifter er idag. Vi kunde inte fått bättre väder!

Gud vad skönt att du fick sova bra!

Varken jag eller min mamma sov bra och drog på oss ngn slags vätskebrist så mamma fick gå efterhuvudrätten och jag mådde dåligt hela dagen fram till 22 typ. Men jag är ändå nöjd med dagen- alla hade kul, det kom flera fina tal och alla grät i kyrkan .

Svar på tråden 08/08-09