Inlägg från: planerarbröllop |Visa alla inlägg
  • planerarbröllop

08/08-09

Hej hej.. Här är en till.. Hoppas vi får fint väder..

• planerarbröllop

Någon mer som kommer vara gravid?

• planerarbröllop
    Gurnell skrev 2009-07-20 15:13:18 följande:
    Provade klänningen i helgen. Jisses vad varm jag blev. Hade en tanke på att ha korsett eller något sexigt under. Men i den klänningen blir det så lite som möljigt. Visst borde väl stay ups funka i värmen? Eller glider de av? Är mer en strumpbyxe tjej men vill inte ha ränder. Ska de vara vita? Min syster påpekade att enda gången man har vita är vid bröllop. Tror att jag ska gå emot traditioner och ha vanliga glansiga hudfärgade. 19 dagar. Oj vad fort tiden går.
    Klart du kan ha hudfärgade, det ska jag ha :) Min klänning är enkel och tunn så jag tror den blir perfekt om det blir varmt.
  • planerarbröllop
    MammaMiaa skrev 2009-07-21 22:12:44 följande:
    Idag blev jag hippad. Jag fick fotvård. Det va så himla skönt. Efter det va vi ute och åt på restarung. Det va bara jag och min syster.
    För de som skulle vara med kunde tyvärr inte. Och vissa hade inte råd.
    Men jag är så himla nöjd med min hippa.
    Mysigt. Jag ska bli hippad i mogon, vet om det eftersom jag måste åka ner till Sthlm idag.
    Vi blir nog inte så många heller. Tror det är jag och tre tjejkompisar. Två som inte kunde komma. Hehe, mycket jag vet redan nu :) Aja..
  • planerarbröllop
    Lischen skrev 2009-07-21 22:49:06 följande:
    Fint väder är ett måste!! Vigsel i en dragig loge (men tak över huvudet är inte fy skam! =) och middagen i ett trångt partytält i trädgår'n... Jsg håller alla tummarna för sol och värme!
    Vi ska också sitta i ett partytält ute så det måste här med :)
    Dock gifter vi oss i kyrkan så där kan det få regna lite :)
  • planerarbröllop
    Lischen skrev 2009-07-22 08:39:07 följande:
    Ha det så roligt!!!
    Sådär.. Nu är jag tillbaka och är idag jätte trött.. Jag blev hämtad i en militärbil (terrängbil 11) och fick åka in till stan där tjejerna mötte upp mig utanför en restaurang. Vi åt gott och jag blev utsatt för lite roliga frågor och små presenter som jag givetvis skulle gissa vem det var ifrån :) Jag är jätte nöjd och pustar ut lite nu :)
  • planerarbröllop
    Dristig skrev 2009-07-31 09:37:41 följande:
    Jag kommer att vara gravid... svärmor syr klänningen och ska dit på sista provningen ikväll... ska bli så spännande att se, magen har växt en del sedan senaste provningen men den är skuren under bysten så det borde inte vara några problem, bara jag inte växer supermycket nästa vecka=)Kollar oxå ideligen på väderprognoser då vi ska ha vigsel och picknick utomhus, trots att vi har förberett oss på regn och skaffat partytält och jag vet att man inte kan påverka vädret så känns det ändå bättre om man kan kolla lite innan på hur det verkar bli. Det enda bekymret jag har nu är att jag inte hittar några gummistövlar att ha som reserv... kommer inte in mina gamla då benen har svullnat upp av graviditeten. Funderade på sådana där med kort skaft men hittar inga någonstans, det är helt utplockat i affärerna eller så har de inte hunnit få in inför hösten ännn... blir kanske till att gå barfota om det regnar?
    Jag kommer ha en helt vanlig bröllopsklänning som jag måste försöka sy ut i veckan. Det är en gränspuck men som tur är har jag inte blivit så stor än (v.27). Vilken vecka är du i?

Vi har köpt ett stort partytält och eftersom vi är hemma så kan vi vara inne om det skulle spöregna då vi har ett väldigt stort vardagsrum som tur är.

Min klänning går ner så man inte kommer kunna se skorna så jag ska ha ett par bekväma skor hade jag tänkt, det blir inte högklackat iaf.
  • planerarbröllop
    Söderlundskan skrev 2009-08-03 14:49:36 följande:
    Tänk när man står utanför kyrkan, man vet att alla nära o kära sitter därinne, också börjar kyrkklockorna slå..Alla sitter tysta, man hör hjärtat bulta, vet att ens m2b(som man inte träffat sen morgonen) står därinne o väntar..Sen hör man hur orgelmusiken börjar spela... åhh, pirrar i hela mig, undra vad man tänker då, undra hur det kommer att kännas? Å tänk när man går nerför gången där i kyrkan...*längtar*
    Vi kommer gå in tillsammans då jag inte känner att jag klarar av att träffa min sambo i kyrkan. Jag kommer bara böla då :)
  • planerarbröllop

Vi ska ha tunnbrödrulle med skagenröra till förrätt och jag undrar ifall någon vet om man kan förbereda denna tunnbrödsrulle dagen innan, alltså i morgon?

• planerarbröllop

J D skrev 2009-08-06 12:31:11 följande:

Ja, det måste man väl kunna?
    Ja, jag tycker det också, men jag är rädd att brödet ska bli fuktigt och inte så gott. Men det kanske bara är bra om rullarna får stå 1 dygn i kylen och safta till sig?
  • planerarbröllop

Vad ska ni göra i morgon? *nyfiken*.
    Här ska dukas, förbereda maten, städa huset, hämta bord och stolar, slå upp partytält mm. Fullt ös! Jag längtar tills allt är över för sånt här tär på krafterna.

• planerarbröllop
    agtiwi skrev 2009-08-06 20:18:45 följande:
    I morgon ska det sista inhandlas, så som grönsaker och frukt. Sen ska det dukas i festlokalen, blomsterarrangemangen ska göras, naglarna ska fixas till etc. När allt är gjort ska vi åka hem och bädda ner oss framför en bra film och bara njuta av lugnet och varandra!!
    Jag handlade grönsaker idag, jag hoppas inte det hinner bli dåliga.
  • planerarbröllop
    AnnBo skrev 2009-08-06 20:52:31 följande:
    Jag är sjukt nervös inför lördagen, och till råga på allt har jag fått en finne!!!! Shit det e verkligen nära nu
    Haha.. En finne.. Det är ju precis en sådan man inte vill ha.
  • planerarbröllop
    AnnBo skrev 2009-08-06 21:11:08 följande:
    Precis. ångesten är stoooor
    det är en utav sakerna man på listan inte vill ha ;) Min kommer säkert på lördag morgon :)
    din hinner säkert försvinna..
  • planerarbröllop

Fy fan vilken natt, jag kan inte sova längre. Det här är det värsta jag har varit med om!!
    Ha en trevlig dag, jag är super nervös...

• planerarbröllop

Grattis på er!! Här har allt gått bra... Kram på er

Svar på tråden 08/08-09