Inlägg från: Juis31 |Visa alla inlägg
  • Juis31

08/08-09

Idag kommer prästen hem till oss..är de något vi ska vara förberedda på..någon som vet..??

Igår va min frisör/kompis hemma hos mig o gjorde provuppsättning och provsminkning..blev jätte bra.

Jaha,9 dagar kvar nu..o jag har massor kvar att fixa med.

* Göra färdigt bordsplaceringen
    * Fixa de sista med barnens festhäften
    * Hämta ringen
    * Min m2b har inte ens köpt kostym ännu,men har forhoppningsvis tänkt göra de i helgen.
    * Musiken ska fixas i helgen med

De är ju en himlans tur att jag jobbar hela helgen.. ..Men nästa vecka har jag semester o de ska bli så skönt !!

Hur går de för Er andra ?!

• Juis31

Ja fy,jag är också så nervös för att svimma där framme..bara jag tänker på de så blir jag yr..sen i nästa tanke så tänker jag att,hallåååå,de är ju bara folk jag känner i kyrkan,jovisst en o annan nyfiken med kanske..men iaf,99% av alla är ju folk jag själv bjudit in..men jag är ändå så nervös..just därför så ska vi inte ha nån lång vigsel med en massa musik o sång,utan den enklaste varianten..fasen att man ska va så nervig..:/

Men,jag tror iaf att de kommer gå superbra,gift blir jag nog i vilket fall som helst..

Tack för tipset ang.prästen,ska absolut förklara för henne att vi är nervösa osv...

• Juis31

Sådär,nu har vi haft prästen här..många frågor hade både hon o vi,så nu har vi de mesta klart gällande kyrkan..
    Dock tyckte prästen inte att jag skulle följas in av min far,som bestämt..utan jag skulle gå in tillsammans med min sambo..inte precis vad vi tänkt oss,men får väl bli så..blir bra de med..ska bara meddela min far detta också..vilket känns sådär..:/..

Så på söndag ska vi "öva" i kyrkan inför den stora dagen..ska bli spännande..

• Juis31
    Lischen skrev 2009-07-31 06:14:31 följande:
    Vad bra att det gick bra! Jag visste inte att prästerna var emot det där med brudöverlämning. Jag har ju förstått det efter att ha hängt här på BT ett tag och läst trådarna om just överlämnandets vara eller icke vara, men innan dess trodde jag nog inte att det spelade dem någon roll.Man lär sig något nytt varje dag...
    Våran präst sa,att om jag verkligen har goda skäl till att min far skulle överlämna mig så kanske de skulle kunna gå..annars tyckte hon att de va typ. kränkande gentemot kvinnan att bli överlämnad av sin far,för så gjorde man minsann förr i tiden när fadern hade godtagit eller valt kvinnans man...

Jo,jag hade gärna låtit min far överlämna mig..men jag blev så besviken o paff att jag inte orkade argumentera med prästen..vi får se hur de känns på söndag efter övningen i kyrkan..

8 dagar kvar..de går framåt..
  • Juis31

J D skrev 2009-07-31 12:42:22 följande:

Jag tycker istället att du ska försöka vara glad över att vi i Sverige har en så fin tradition om att kvinna och man går tillsammans in i äktenskapet! Flera jag har hört om har också sagt att gången in med maken var det bästa på hela dagen .
    Absolut tycker o tänker jag så...känns nog toppen att gå in tillsammans sida vid sida.. men jag tycker samtidigt att man ska få gå in med sin far om man nu vill de..!!
  • Juis31

Ja men absolut..jag har inga problem med de..o jag förstår också symboliken i de hela..jag har lagt ner för länge sen o tänker absolut inte debattera mer om de ..Jag VET att våran dag kommer bli precis som vi vill ha den..hur som helst..

BTW...Jag va o hämtade ringen idag,o den va sååååå mycket finare idag än den va när jag kollade in den första ggn..jag längtar till jag får ha den på mitt finger.. ..

• Juis31

Nu har vi varit o övat i kyrkan..de började ju bra..jag SNUBBLADE på mattan uppe vid prästen ..o de är inte ens på riktigt idag..hur tusan ska de gå när vi väl ska göra de..goooosch..Sen skulle vi öva på att säga våra löften osv..o jag började asgarva..tårarna sprutade o jag fick inte fram ett ord på många sekunder..hahahaaaa..Men de kan ju inte bli annat än bra när de väl är dags mao,jag har ju gjort mina tabbar nu,o vet att jag ska lyfta på fötterna när vi kommer fram till mattan..

Nu är jag om mäjligt ÄNNU MER NERVÖS !!!!

• Juis31

Ojoj,nu är de nära..

Igår gjorde jag naglar..dekorerade dom lite extra den här ggn (brukar göra naglar),med silverlinje osv..blev superfint !

IDag ska de fixas med de sista..lokalen ska dukas o pyntas,sista inhandlingen ska göras,o blommor ska hämtas..

Har huset fullt med folk,o idag kommer de ännu fler..såå härligt med stor familj o många vänner !!

Lycka Till imorgon alla blivande !!

• Juis31
    Lakritsbåten skrev 2009-08-07 10:16:12 följande:
    Nu börjar det faktiskt kännas som om det är på riktigt... från att ha varit avlägset.Idag är det piff i och utanför kyrkan samt en del sociala aktiviteter som står på programmet + att lämna grejer till herrgården (plac.kort m m )Gjorde naglar i går och det dekorerades lite extra här också med en liten sten så nu får jag använda diskhandskar m m så att de inte lossnar. Har också gjort naglar sedna lång tid tillbsaka men har aldrig haft stenar tidigar så jag vet inte hur bra de sitter. Lycka till alla, om jag inte hinner skriva innan bröllopet!
    OT.Jag har haft stenar tidigare på mina naglar,o dom sitter faktiskt väldigt bra..diskar utan diskhandskar..är inte orolig..Hoppas dina sitter kvar...!!
  • Juis31

Önskar Lycka Till Imorgon till ALLA..

Själv har jag massa kvar att göra,men natten är ung..:/..har mycket hjälp o de är jag tacksam för..!!

Ska mest bara städa huset o stryka barnens klänningar..o dyl..

Ha en toppendag imon allihopa !!

• Juis31

Nu är jag fru,o de känns alldeles underbart..allt flöt på så bra..serveringspersonalen va super o maten underbar..!!

Nu åker vi på bröllopsresa..

Grattis till alla nygifta ...!

Svar på tråden 08/08-09